ارسال پاسخ

۱۵ آبان ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1929

pvc-asso.ir

آزمون های جدید برای لوله های آبرسانی

محققان در امریکا و کره جنوبی روشی برای کاربرد آزمونS4  لوله های انتقال آب PVC ابداع کرده اند. این آزمون بر پایه روش آزمون انتشار ترک (RCP) برای لوله های گاز PVC طرح ریزی شده است.

 براساس اسناد ارائه شده توسط این پژوهشگران، زمانی که روش S4 با توجه به آزمون RCP در ابتدا برای لوله های عبور گاز طبیعی بهینه سازی شد، استاندارد اجازه استفاده از این روش را برای لوله های عبور سایر سیالات از جمله آب نیز می دهد.


برای انجام آزمون ابتدا نمونه هایی از لوله با قطرهای 300-100 میلی متر که در پروژه های شهری نصب شده بودند، اخذ شد. طول هر نمونه تقریباً 7 تا 8 برابر قطر آن (OD) بود.


در این آزمون از تیغه ضربه زن با سرعت 20-10 متر بر ثانیه جهت ایجاد ضربه اولیه RCP استفاده شد. در حدود 8-6 آزمون در فشارهای مختلف، بسته به فرایند آزمون، انجام شد. فشار به تدریج افزایش یافت تا اینکه طول ترک به یکباره افزایش یافت. فشاری که به میزان 7.4 برابر قطر لوله ترک ایجاد کند، فشار بحرانی در نظر گرفته شد.


برای لوله قطر 175 میلی متر فشار بحرانی تقریباً (Psi 403 (27.8 بار است که کاملاً بالای محدوده فشاری تعریف شده در استاندراد (AWWA (16.2 بار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط