ارسال پاسخ

۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1500

pvc-asso.ir

وینیل سبز برای ساخت و ساز

با صرفه جویی در هزینه شما می توانید از محصولات وینیل به دلیل انرژی کار آمد و نقش زیست محیطی موثر آن استفاده کنید.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: معماران و پیمانکاران به طور گسترده در سراسر کانادا طرفدار ساخت و ساز سبز هستند. هدف این است که مصالح نه تنها باید سازگار با محیط زیست، بلکه باید مقرون به صرفه نیز باشد.

 

تحول ساختمان سازی سبز به سمت یک مسیر اصلی نیاز به استفاده از محصولات مقرون به صرفه، به طور گسترده در دسترس و محیط زیست دوستانه دارد.

 

همه ما می دانیم که چگونه می توان قابل دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن محصولات را تعیین کرد اما چگونه می توان در مورد سازگاری با محیط زیست یک محصول تصمیم گرفت؟

 

خوشبختانه ابزارهایی وجود دارد که به انتخاب مصرف کنندگان و سازندگان کمک می کند.

 

ارزیابی چرخه حیات  (LCA) علمی است که به بررسی کل عمر یک محصول از استخراج مواد خام و تولید تا حمل و نقل و نصب و راه اندازی و در نهایت دفع یا بازیافت محصول می پردازد.

 

ابزار دیگر آنالیز ریسک است در همه فعالیت ها از جمله ساخت و استفاده از محصولات مواد مختلف، احتمال خطر وجود دارد.

 

LCA نشان می دهد که دو ویژگی مهم محصولات، تجدیدپذیری و ماندگاری است. مواد تجدیدپذیر و منابع انرژی طبیعتا سبز هستند. مواد با دوام طول عمر بیشتری دارند و نیاز به جایگزینی کمتر است.

 

بنابر این گفته ها چه موادی عملکرد خوبی در ارزیابی چرخه حیات و آنالیز ریسک دارند؟ چوب،که ماده ای فراوان، تجدید پذیر، نیاز به انرژی کمتری  برای تولید نسبت به فولاد یا بتن است و دارای کاربرد های متنوعی است. و  به طور موثری اثر مثبتی بر چرخه حیات دارد.

 

 همچنین وینیل که بیش از نیمی از آن از نمک طعام مشتق شده است و  ماده ای با انرژی کار آمد است که تولید شده است. ویژگی بهره وری بالای انرژی در وینیل در عملکرد محصولات مانند پنجره برجسته است.

 

دوام و طول عمر وینیل نزدیک به چندین دهه است و نیاز به تعمیر و نگهداری نسبتاً کمی در مقایسه با سایر مواد دارد. تداوم محصولات وینیل با افزایش بازیافت این محصولات در ساختمان حائز اهمیت است با این حال وینیل هدف زیست محیطی فعالان بوده است. واقعیت این است که مسائل زیست محیطی وینیل به طور کامل مطالعه شده و جواب داده اند.

 

وینیل در آزمون های چرخه حیات دارای رتبه خوبی است. شورای ساختمان سازی سبز آمریکا، کمیسیون اروپا و دولت کالیفرنیا همه با هم نگاهی جامع به جوانب مثبت و منفی وینیل داشته اند و به این نتیجه رسیدند که اثرات کلی آن مطلوب بوده و در رقابت با سایر مواد، وینیل می تواند در برخی کاربرد ها پیروز باشد.

 

محصولات وینیل به طور مداوم در حال بهبود هستند و محصولات جدید سازگار با محیط زیست توسط  اشخاص ثالث تحت برنامه های مانند ،Green label plus،floors core،TerraChoice ECO-LOGO

و استاندارد های green guard تایید شده است.

 

بهترین راه توزیع یک آب آشامیدنی سالم و مقرون به صرفه از طریق یک لوله وینیل است لوله های تخلیه فاضلاب و لوله های تهویه ساخته شده از وینیل به طور قابل ملاحظه ای با لوله های چدنی در بازار با توجه به وزن سبک تر، نصب آسان و طول عمر بالا ترتعویض شده است.

 

بهترین راه عایق بندی الکتریکی سیم کشی از پوشش وینیل است. در بیمارستان ها وینیل به طور گسترده در کف و پوشش دیوار ها استفاده می شود زیرا به راحتی تمیز و ضد عفونی می شود.

 

ساخت و ساز با وینیل موجب صرفه جویی در انرژی و هزینه های مادی می شود.

 

بنابراین فراموش نکنید که با صرفه جویی در هزینه شما می توانید از محصولات وینیل به دلیل انرژی کار آمد و نقش زیست محیطی موثر آن استفاده کنید.

 

برگرفته از روزنامه تورونتو سان(Toronto sun)

 

-----

بیشتر بخوانید

لوله چیست؟ پی وی سی Pvc چیست؟ معرفی انواع لوله های پی وی سی

 

کاربرد انواع لوله ها / چگونگی انتخاب مواد ترموپلاستیک مناسب برای لوله کشی صنعتی

 

عمر طولانی لوله های پی وی سی ( PVC )

 

نقایص در فرایند اکستروژن و تاثیر بر کیفیت محصول

 

معرفی لوله های pvc شفاف مقاوم در برابر uv

 

5 گام کنترل ظاهری لوله و اتصالات پی وی سی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد