ارسال پاسخ

۲۳ اسفند ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1431

pvc-asso.ir

پلاستیک ساخته شده از چوب: سازگار با محیط زیست

PAHB ها را می توان از لیگنین دومین پلیمر فراوان بر روی زمین استخراج کرد که یک محصول جانبی کم ارزش از...

 سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: PAHB ها را می توان از لیگنین دومین پلیمر فراوان بر روی زمین استخراج کرد که یک محصول جانبی کم ارزش از چوب خام و صنایع سلولزی اتانول زیستی است.

 

همانطور که می دانید منابع سوخت فسیلی به تدریج از بین می رود و مصرف کننده ها به سمت محصولات سازگار با محیط زیست سوق پیدا می کنند. شرکت های مختلفی شروع به تجاری سازی پلیمرهای پایدار یا سبز کرده اند.

 

موفق ترین پلاستیک مصنوعی بیولوژیکی پلی لاکتیک اسید(PLA) است که در کاربردهای مختلف بسته بندی استفاده می شود. با این حال نقاط ضعف PLA شامل محدوده دمای عملکردی محدود، استفاده از منابع غذایی برای مواد اولیه (ذرت و نشاسته) و وابستگی به فرایند تخمیر برای تبدیل مواد خام است.

 

استفان میلر و همکارانش در دانشگاه فلوریدا پلی آلکین هیدروکسی بنزوات (PAHB) را گزارش کرده اند که از لیگنین مشتق شده است. درحالی که از مسیرهای تخمیر کامل جلوگیری می شود، مولکول های اروماتیک به طور گسترده از لیگنین در دسترس هستند( وانیلین، هیدروکسی بنزالدئید، سیرینج آلدئید) و در PAHB گنجانده شده است.

 

خواص حرارتی آن هماهنگی دارد و گاهی اوقات نسبت به پلی اتیلن ترفتالات (PET) از لحاظ محبوبیت برتری دارد. که 18 درصد از بازار جهانی پلاستیک را در قالب فیلم، الیاف و ترموپلاستیک ها مانند (بطری های آب) به خود اختصاص داده است.

 

 علاوه بر این، شباهت شیمیایی مواد PAHB به لیگنین آنها را بسیار قابل تجزیه تر می سازد و محصولات تخریب بسیارجذاب تر برای میکروارگانیسم ها نسبت به ساختارهای بر پایه نفت هستند و تجزیه نهایی آنها را به آب و دی اکسید کربن تضمین می کند.PAHB ها می توانند به راحتی با آب تجزیه شوند به عبارت دیگر تخریب می تواند در آب دریا، دریاچه ها و یا محل های دفن زباله بدون نیاز به به میکرو ارگانیسم ها و یا فعالیت کمپوست رخ دهد.

 

 مطالعات آینده بر روی این مسیرهای تخریب تمرکز خواهد داشت. که می تواند بحران زباله ها و انباشت پلاستیک را در اقیانوسها به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد