ارسال پاسخ

۱۱ بهمن ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1366

pvc-asso.ir

استقبال از دوره آموزشی لوله و اتصالات U-PVC و کاربرد آنها در سامانه های نوین آبیاری

دوره آموزشی لوله و اتصالات U-PVC و کاربرد آنها در سامانه های نوین آبیاری که روز دوشنبه 25 دی ماه 1396 در تبریز برگزار شد، با استقبال کارشناسان این حوزه روبرو شد.

با توجه به برودت هوا و همچنین بارش برف، اما کارشناسان حوزه معاونت آب و خاک حوزه شمال غرب ایران در این دوره آموزشی حضور به هم رساندند.

 

انجمن لوله و اتصالات پی وی سی بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده و با هماهنگی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برگزاری دوره فوق کرد. در این دوره کارشناسان مرتبط از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان به عنوان مخاطبان برنامه حاضر شدند.

 

این برنامه با سخنرانی مقدماتی مهندس پورثانی رئیس گروه شبکه ها در دفتر توسعه شبکه های معاونت آب و خاک به صورت رسمی آغاز شد و کارشناسان به ارائه مطالب خود به شرح زیر پرداختند:

 

- ویژگی های لوله و اتصالات U-PVC، کاربردها، نسل های جدید با ارائه دکتر حامد عزیزی

 

- سامانه های لوله گذاری پلاستیکی، نصب، اجرا و بهره بردای با ارائه دکتر محسن معصومی

 

- استانداردها و روش های آزمون با ارائه مهندس شادی حق دوست

 

- مقایسه فنی و اقتصادی با ارائه مهندس فرزانه خرمیان

 

- برگزاری کارگاه نصب

 

- پنل پرسش و پاسخ

 

بخش پایانی این برنامه به بازدید از کارخانه آذر لوله اختصاص داشت. محمدرضا حاجبی مدیر عامل این واحد تولیدی است. در این بازدید حاضران با بخش های مختلف تولید و همچنین قسمت آزمایشگاه آشنا شدند. کارشناسان کارخانه آذر لوله نیز پاسخگوی پرسش های فنی حاضران بودند.

 

تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی

 

پورثانی رئیس گروه شبکه ها در دفتر توسعه شبکه های معاونت آب و خاک، ضمن تشکر از انجمن لوله و اتصالات پی وی سی و مدیریت آب و خاک استان آذربایجان شرقی برای برگزاری دوره آموزشی لوله و اتصالات U-PVC و کاربرد آنها در سامانه های نوین آبیاری، گفت: در این دوره آموزشی که با حضور مدیران دولتی، مجریان و پیمانکاران بخش خصوصی برگزار شد، حاضران با دستاوردهای نوین صنعت آبیاری و زهکشی در حوزه آبیاری کشور به ویژه صنعت لوله و اتصالات پی وی سی آشنا شدند.

 

 

وی ضمن اظهار امیدواری برای استفاده از دستاوردهای این نشست در صنعت آبیاری کشور، گفت: امیدوارم بیش از گذشته توسعه در صنعت آبیاری کشور را شتاب دهیم و زیرساخت های جدید را فراهم آوریم تا زیرساخت های درستی برای نسل آتی بر جای بگذاریم.

 

پورثانی در ادامه پیشنهاد داد تا این گونه دوره های آموزشی به صورت مدون و برنامه ریزی شده برگزار شود. وی تصریح کرد: در این صورت می توان در محتوا پیش رفت حاصل کرد وضمن شناسایی نواقص در جهت رفع آن بکوشیم. با این روند می توان از دستاوردهای نوین دنیا و تجارب گذشتگان برای ایجاد زیرساخت های جدید بهره گرفت و منابع آبی کشور را حفظ کرد.

 

لوله و اتصالات پی وی سی؛ کاندید مهمی در حوزه آبرسانی

 

حامد عزیزی استاد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران درباره برگزاری این نشست توضیح داد: به باور بنده این دوره آموزشی می تواند تاثیر مثبتی در معرفی لوله و اتصالات پی وی سی به عنوان یک کاندید برای محصولات آبرسانی داشته باشد.

 

 

وی اظهار داشت: موارد مطرح شده در این دوره از جنبه هایی مانند؛ شناخت خود پی وی سی و استانداردها مفید بود که این موارد بر انتخاب محصولات برای سیستم های آبرسانی موثر خواهد بود.

 

عزیزی تصریح کرد: با توجه به مطالب ارائه شده و همچنین استقبال صورت گرفته از این دوره آموزشی که با هدف معرفی لوله و اتصالات پی وی سی برگزار شد، این محصول می تواند به عنوان یک کاندید جهت آبرسانی موثر واقع شود.

 

مقایسه بین محصولات پی وی سی و پلی اتیلن

 

مهندس مقدم کارشناس دفتر شبکه های آبیاری و زهکشی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی دربراه دوره آموزشی آشنایی با لوله و اتصالات پی وی سی و کاربرد آنها در سیستم های نوین آبیاری توضیح داد: هدف از این دوره، آشنایی کارشناسان معاونت آب و خاک در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان بود.

وی افزود: ارائه کنندگان مقالات به خوبی توانستند مقایسه بین لوله های پی وی سی و پلی اتیلن انجام دهند و نحوه نصب این محصولات نیز به صورت عملی برگزار شد.

 

رضایت 84 درصدی مخاطبان از برگزاری این دوره

 

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از حاضران در این دوره آموزشی، 84 درصد آن را «خوب» دانستند. مخاطبان در پاسخ به این که شما برگزاری دوره آموزشی آشنایی با لوله و اتصالات پی وی سی در سامانه های نوین آبیاری تبریز را چگونه ارزیابی می کنید؟ بیشترین پاسخ دهندگان با 84 درصد آن را خوب، 11 درصد متوسط و 5 درصد آن را ضعیف عنوان کردند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط