ارسال پاسخ

۹ فروردین ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1443

pvc-asso.ir

سیستم‌های نوین آبیاری اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

عباس زارع گفت: وزارت جهاد کشاورزی توسعه سامانه سیستم‌های نوین آبیاری را با رویکرد اولویت‌دار مخصوصا در آبیاری قطره‌ای و موضعی که راندمان بالاتری دارد، برنامه‌ریزی کرده و در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل ایلنا، عباس زارع (مجری طرح سامانه‌های آبیاری) ، درخصوص ضرورت استفاده از سامانه‌های آبیاری در دنیا اظهار کرد: سیستم‌های نوین آبیاری در شرایطی که ما دچار بحران شدید آب هستیم و برای تولید مواد غذایی سالم با آب سالم الزام داریم، بهترین گزینه و راهگشاترین گزینه محسوب می‌شود آنهم در شرایطی که جمعیت ایران هر روز در حال افزایش است.

 

وی افزود: جهاد کشاورزی به جهت ماهیت مسئولیتی که دارد با برنامه مصرف بهینه از آب محدود ایران سعی کرد تا توسعه سامانه سیستم‌های نوین آبیاری را با رویکرد اولویت‌دار مخصوصا در آبیاری قطره‌ای و موضعی که راندمان بالاتری دارد برنامه‌ریزی کند که خوشبختانه این برنامه به خوبی انجام شده است.

 

زارع در ادامه تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری 60 درصد بوده و آبیاری بارانی 40 درصد است. این طرح اگر به درستی انجام شود می‌تواند پتانسیل صرفه‌جویی از 4 هزار تا 4400 متر مکعب را داشته باشد و در راستای آن به حداقل 30 درصد افزایش تولید محصولات کشاورزی منجر شود.

 

مجری طرح سامانه‌های آبیاری عنوان کرد: در فلات مرکزی که از چاه آب خود را تامین می‌کنند این روش‌های نوین می‌تواند 25 درصد کاهش مصرف انرژی را با مصرف آب کمتر به همراه داشته باشد. این طرح خوشبختانه یکی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی است که نمادی از اقتصاد مقاومتی هم محسوب می‌شود و سالی 250 هزار هکتار برای اجرای این طرح برآورد شده است که باید به انجام برسد.

 

زارع در رابطه با برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای سال 97 خاطرنشان کرد: در سال 97 براساس طرح اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه طرح 250 هزار رهکتار سامانه نوین آبیاری را درنظر گرفته‌ایم که با تخصیص اعتبارات و اقداماتی که انجام شود به آن خواهیم رسید.

 

مجری طرح سامانه‌های آبیاری با اشاره به استفاده کشورهای توسعه یافته از سیستم‌های نوین آبیاری گفت: این سیستم‌ها نه تنها به منظور آبیاری بلکه به عنوان مدیریت منابع آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در تمام کشورهای توسعه یافته مانند امریکا، اسپانیا، فرانسه و آلمان درصد استفاده از این نوع سیستم‌ها بیشتر از ایران است. مسئله آب یک مسئله جهانی است و برای کشاورزی به جز آب مسئله بحث مدیریت کشت و زمان کشت هم مطرح است تا افزایش تولید و کاهش هزینه‌های تولید را به دنبال داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط