ارسال پاسخ

۱۵ فروردین ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1451

pvc-asso.ir

جزئیات آبرساني اراضی دشت سیستان

لوله گذاری دو هزار کيلومتر از چهارهزار کيلومتر تعيين شده / پیشرفت 63 درصدی طرح/ بهره برداری از 46 هزار هکتار تا پايان سال...

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد صالحي نژاد با اشاره به اينکه طرح انتقال آب با لوله به منظور جلوگيري از مهاجرت و حفظ و پايداري منطقه و کمک به اشتغال روستاييان منطقه در سال 93 تصويب شده است افزود: براي تامين اعتبار مورد نياز با مجوز مقام معظم رهبري 500 ميليون دلار بودجه از صندوق توسعه ملي اختصاص يافت که 400 ميليون دلار را وزارت جهاد کشاورزي و 100 ميليون دلار را وزارت نيرو تامين کردند.


وي گفت: از سال 94 تاکنون 63 درصد طرح آبرساني پيشرفت کرده و تاکنون دو هزار کيلومتر از چهارهزار کيلومتر تعيين شده در طرح لوله گذاري شده است.
مجري طرح آبرساني دشت سيستان افزود: براي انتقال آب از لوله ها به 17 ايستگاه پمپاژ نياز است که تاکنون 114 ايستگاه با 157 دستگاه پمپاژ احداث شده است.


صالحي نژاد گفت: با تامين برق و آب در ايستگاههاي انتقال آب، 10 هزار هکتار از اراضي دشت سيستان آماده بهره برداري و واگذاري است.


وي افزود: به محض ورود آب اراضي به بهره برداران و کشاورزان واگذار مي شود.


مجري طرح آبرساني دشت سيستان همچنين از تامين کسري بودجه طرح خبر داد و گفت: با موافقت و مجوز مقام معظم رهبري 350 ميليون دلار اعتبار از صندوق ملي توسعه براي اين امر تامين شده است که با تخصيص اين اعتبار، طرح آبرساني 46 هزار هکتاري سيستان تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.


صالحي نژاد تاکيد کرد: تجهيزات و قطعات مورد نياز اين طرح با همکاري و سرمايه گذاري بخش خصوصي و توليدات داخلي تامين شده است.


وي افزود: صنايع داخلي تاکنون تاکنون 330 کيلومتر انواع لوله و اتصالات را براي اجراي طرح توليد کردند.


مجري طرح آبرساني دشت سيستان گفت: بخش خصوصي 880 دستگاه ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين را در اختيار پيمانکاران قرار داده است.


صالحي نژاد افزود: کشت محصولات در اين اراضي براساس الگوي کشت انجام مي شود و دولت براي اجراي روشهاي نوين آبياري به کشاورزان 85 درصد تسهيلات رايگان پرداخت خواهد کرد.


وي گفت: در اراضي دشت سيستان اجراي روشهاي کشت گلخانه اي مورد تاييد و حمايت است.


مجري طرح آبرساني دشت سيستان افزود: با اجراي اين طرح کشاورزان از منابع آب پايدار بهره مند مي شوند و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده ميزان توليد محصولات 5 برابر افزايش خواهد يافت.


صالحي نژاد گفت: در طرح آبرساني دشت سيستان 400 ميليون متر مکعب حقابه رودخانه هيرمند بطور دائمي در اختيار بهره برداران قرار مي گيرد.
وي تاکيد کرد: بهره وري آب در طرح آبرساني دشت سيستان 80 تا 85 درصد است و هدر رفت آب نخواهيم داشت.


مجري طرح آبرساني دشت سيستان گفت: با اجراي اين طرح شاهد افزايش درآمد کشاورزان و روستاييان خواهيم بود و براساس ارزيابي هاي انجام شده ميزان درآمد کشاورزان در هر هکتار کمتر از 15 ميليون تومان نخواهد بود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد