ارسال پاسخ

۱۶ دى ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1319

pvc-asso.ir

ششمین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان بندر عباس از نگاه غرفه گذاران و بازدیدکنندگان

ششمین نمایشگاه صنعت ساختمان بندر عباس با حضور 106 شرکت  از 12 تا 15 دی 1396 در بندرعباس برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، این نمایشگاه به گفته بسیاری از غرفه گذاران به دلیل تبلیغات اندک و اطلاع رسانی نامناسب، از میزان استقبال کمی برخوردار بود. این گزارش علاوه بر معرفی کلی استان هرمزگان به بررسی ششیمن دوره نمایشگاه صنعت ساختمان از نگاه غرفه گذاران و بازدیدکنندگان می پردازد.

 

آشنایی با استان هرمزگان


استان هرمزگان با وسعت شصت و هشت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج و هشت دهم کیلومتر مربع، در جنوب ایران واقع شده است.
بخش عمده‌ای از مساحت این استان را مناطق کوهستانی در برگرفته است. کوه های این منطقه ادامه رشته کوه های زاگرس‌ است که به تدریج از شمال شرقی به جنوب شرقی امتداد می یابند. ادامه این رشته همراه با کاهش ارتفاع، به تپه ماهورهای آهکی، گچی و شنی منتهی شده و به زمین های پست ساحلی خلیج فارس و دریای عمان متصل می شود.

 

شهرستان های استان هرمزگان عبارت است از: شهرستان ابوموسی، شهرستان بستک، شهرستان بندرعباس، شهرستان بندر لنگه، شهرستان جاسک، شهرستان حاجی‌آباد، شهرستان رودان، شهرستان قشم، شهرستان پارسیان، شهرستان میناب، شهرستان خمیر، شهرستان بشاگرد و شهرستان سیریک. 


همچنین این استان دارای 14 جزیره به این اسامی است: جزیره قشم، جزیره ابوموسی، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره هندرابی، جزیره شتور (شیدور یا جزیره ماران)، جزیره لارک، جزیره هرمز، جزیره هنگام، جزیره تنب بزرگ، جزیره تنب کوچک، جزیره سیری، جزیره فرور بزرگ و جزیره فرور کوچک.

 

نگاهی به ششمین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان بندر عباس


ششمین نمایشگاه صنعت ساختمان بندر عباس با حضور 106 شرکت (100 شرکت داخلی و 6 شرکت خارجی) از 12 تا 15 دی 1396 در بندرعباس برگزار شد. با وجود تجربه برگزاری 5 دوره از نمایشگاه صنعت ساختمان، اما به گفته بسیاری از غرفه گذاران نمایشگاه اخیر، با توجه به تبلیغات اندک و اطلاع رسانی نامناسب، از میزان استقبال کمی برخوردار بود. این در حالی است که میزان بازدید از برخی غرفه ها به واسطه تبلیغات آن شرکت و دعوت از مهمانان، تا حدودی رضایت غرفه های مزبور را جلب کرده بود.


ترکیب کالاها و خدمات ارائه شده در این نمایشگاه عبارت بود از: انواع محصولات دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه، سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان، مصالح اولیه ساختمانی، بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، نما و پوشش های خارجی ساختمان، تجهیزات الکتریکی و مکانیکی. 


همچنین سه غرفه شامل اتصال آذر، پلیمر گلپایگان و یزد پولیکا، محصولات خود را در زمینه لوله و اتصالات پی وی سی، به نمایش گذاشته بودند.

 

اطلاع رسانی نمایشگاه صنعت ساختمان بندرعباس نامناسب بود


شلالی مدیر بازرگانی شرکت اتصال آذر درباره برگزاری این نمایشگاه در بندرعباس گفت: تعداد بازدیدکنندگان در دو روز اول نمایشگاه بسیار کم بود که فکر می کنم دلیل آن اطلاع رسانی نامناسب در سطح شهر بندرعباس بود.


وی درباره ارتباط میان تعداد اندک بازدیدکنندگان این نمایشگاه و موضوع رکود حاکم بر بازار بیان کرد: طی این دو روز من هیچ نوع تبلیغات و اطلاع رسانی درباره این نمایشگاه را در سطح شهر بندرعباس مشاهده نکردم و به عقیده من دلیل اصلی عدم استقبال از این نمایشگاه، بیشتر به موضوع نبود اطلاع رسانی در سطح شهر بازمی گردد.


وی با تأکید بر نارسایی در زمینه تبلیغات نمایشگاه صنعت ساختمان بندرعباس ادامه داد: در سایر نمایشگاه ها مثل نمایشگاه لرستان و کرج از سوی خود نمایشگاه کارت های دعوت در اختیار غرفه ها قرار می گرفت که ما هم آنها را در اختیار مشتریانمان قرار می دادیم اما در نمایشگاه بندرعباس برای این منظور هیچ اقدامی نشده بود و ما خودمان باید کارت های دعوت تهیه می کردیم.


شلالی درباره بازار استان هرمزگان برای محصولات لوله و اتصالات pvc بیان کرد: با تحقیقاتی که انجام داده ایم علیرغم رکودی که در بازار مشاهده می شود، این استان از پتانسیل بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است.


وی درباره ارتباط روزهای هفته با تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه هم گفت: به طور طبیعی روزهای کاری هفته تعداد بازدیدکنندگان زیاد نیست ولی روزهای آخر هفته که تعطیل است، معمولاً بازدیدکنندگان بیشتری وارد نمایشگاه می شوند.


تأثیر مخرب تولیدات بی کیفیت زیرزمینی بر بازار لوله و اتصالات استان هرمزگان


سلامی کارشناس فروش شرکت پلیمر گلپایگان درباره بازار محصولات لوله و اتصالات pvc در بندرعباس گفت: بازار این محصولات در بندرعباس بیشتر در اختیار تولیدکنندگان لوله و اتصالات pvc شیراز است چرا که هزینه بسیار کمتری برای مشتریان استان هرمزگان دربردارد و این شرکت های شیرازی توانسته اند نفوذ بسیاری در بازار استان هرمزگان داشته باشند.


وی همچنین ادامه داد: مشتریان این استان مثل سایر استان ها به قیمت محصولات، بیشتر از کیفیت محصول توجه دارند و تولیدکنندگان محصولات زیرزمینی و بی کیفیت نیز بازار فروش محصولات ما را با مشکل مواجه کرده است.

 

مشکل در فروش به دلیل وجود برندهای متفرقه و مشابه
خرمی از دیگر کارشناسان فروش و شرکت کننده در نمایشگاه صنعت ساختمان بندرعباس نیز درباره بازار این محصولات در استان هرمزگان بیان کرد: نمایندگان شرکت ما در بندرعباس به دلیل وجود تولیدکنندگان محصولات زیرزمینی وشرکت هایی که با نام مشابه شرکت ما فعالیت دارند، در فروش محصولات دچار مشکل شده اند.


وی دلیل کم بودن تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه را عدم  اطلاع رسانی درست و کافی ذکر کرد.


خرمی درباره تبلیغات شرکت متبوعش در زمینه حذف سرب از تولیدات خود بیان کرد: ما در راستای توجه به محیط زیست وسلامت مردم کشورمان، سرب را از تولیدات خود حذف کرده ایم و کیفیت را به قیمت ترجیح دادیم که این یک امتیاز مثبت است.


وی درباره انتقاد برخی تولیدکنندگان از این نوع تبلیغات اظهار کرد: اگر وزارت بهداشت منعی برای وجود سرب در این محصولات قائل نیست، مشکل از وزارت بهداشت است و سایر تولیدکنندگان نباید از این نوع تبلیغات ما ناراضی باشند.


این کارشناس فروش بیشترین بازار مصرف تولیدات لوله و اتصالات را در بندرعباس در بخش صنعت ساختمان ذکر کرد.

 

پیمانکاران ساخت و ساز نمی کنند


شکری یکی از فروشندگان لوله و اتصالات pvc در بندرعباس نیز بزرگترین مشکل بازار این محصولات در استان هرمزگان را رکود بازار مسکن ذکر کرد و گفت: اغلب پیمانکاران این استان، دیگر ساخت و ساز نمی کنند و این موضوع مستقیم بر فروش محصولات ما تأثیرگذار است.


وی درباره فروش محصولات بی کیفیت و تولیدات زیرزمینی لوله و اتصالات pvc  در بندعباس بیان کرد: این شرکت های زیرزمینی بازار فروش محصولات ما را خراب کرده اند و حتی برخی شرکت ها نیز از نام شرکت ما سواستفاده می کنند.

 

حیثیت ساختمان، تاسیسات آن است


ایمانی مدیر پروژه شرکت های ساختمانی درباره استفاده از محصولات لوله و اتصالات pvc بیان کرد:من از محصولات شرکت یزدپولیکا استفاده می کنم. وی درباره بازار محصولات یزدپولیکا در بندرعباس هم اظهار کرد: بازار یزدپولیکا دربندرعباس با توجه به تلاش های صورت گرفته و گرایش به سمت استفاده از این محصولات خوب است.


وی درباره استفاده از محصولات زیرزمینی در بازار محصولات لوله و اتصالات PVC  بندرعباس گفت: من به شخصه  به سمت استفاده از محصولی می روم که نسبت به آن شناخت داشته باشم و سراغ محصولات بی کیفیت زیرزمینی نمی روم. برای تهیه محصولات برقی PVC هم حدود 50 نوع لوله برقی از شرکت های مختلف را تست کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم که از یزدپولیکا تهیه کنیم چون کیفیت محصول برای ما بسیار مهم است.


وی تأکید کرد: تأسیسات ساختمان حیثیت یک ساختمان است و باید از محصولات مرغوب و باکیفیت استفاده کرد چرا که در نهایت و در درازمدت به سود مصرف کننده است.


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد