ارسال پاسخ

۱۱ مهر ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1146

دونی ویان در گفت و گو با خبرنگار انجمن لوله و اتصالات پی وی سی عنوان کرد:

اختصاصی: فرانسه در چه بخش هایی از لوله و اتصالات پی وی سی استفاده می کند؟

ایران در زمینه پی وی سی قدرتمند است، مشکلی که وجود دارد بازیافت نشدن این محصولات در ایران است. تولیدکنندگان در فرانسه به هیچ وجه اجازه ندارند محصولی را تولید کنند که بازیافت نشود.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، دونی ویان (Dennis Vaillant) رئیس اتحادیه پلاستیک و کائوچو فرانسه یکی از مهمانانی است که برای شرکت در نمایشگاه ایران پلاست به کشورمان سفر کرده است. فرصت را غنیمت شمردیم و گفتگوی کوتاهی را با وی درباره لوله و اتصالات pvc  انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

 

آقای ویان شما چه شناختی از صنعت لوله و اتصالات pvc در ایران دارید؟
ایران یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه پی وی سی است و از طرف دیگر بازار مصرف بسیار خوبی هم دارد، اما مشکل کوچکی وجود دارد و آن هم  بازیافت نشدن این محصولات در ایران است. در حال حاضر مسائل زیست محیطی در اروپا بسیار مورد توجه است و ایران هم باید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشد. 

 

فرانسه در حوزه بازیافت پی وی سی چه کارهایی انجام می دهد؟
در فرانسه، صددرصد محصولات پلاستیک قابل بازیافت بوده و بازیافت می شود. تولیدکنندگان به هیچ وجه اجازه ندارند محصولی را تولید کنند که بازیافت نشود.

 

آیا زمینه انتقال دانش تکنولوژی از فرانسه به ایران فراهم است؟
فرانسه در زمینه ماشین آلات لوله و اتصالات پی وی سی، بیشتر روی ماشین آلات پرس برقی تمرکز دارد؛ چون صدای کمتری تولید می کند و در این خصوص می تواند با ایران تبادل دانش صورت بگیرد، اما به طور کلی شرکت های آلمانی، اتریشی و ایتالیایی در زمینه تولید ماشین آلات حوزه پی وی سی بیشتر از فرانسه فعالیت دارند.

 

در صنعت ساختمان و آبیاری کشاورزی در فرانسه از چه لوله ای استفاده می شود؛ پلی اتیلن یا پی وی سی؟
در صنعت آبیاری کشاورزی بیشتر لوله پی وی سی استفاده می شود، اما نه لوله های فاضلابی بلکه لوله های بسیار با کیفیت که برای انتقال آب آشامیدنی استفاده می شود در صنعت آبیاری کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
در زمینه صنعت ساختمان هم از هر دو نوع لوله پلی اتیلن و لوله پی وی سی استفاده می شود، چون گاهی آب تحت فشار در لوله ها جاری می شود و باید از هر دو نوع لوله بهره برداری کرد.

 

سال گذشته اتحادیه پلاستیک فرانسه تفاهمنامه ای با انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران امضا کرد، خروجی این تفاهم نامه چه بود؟
ما بعد از امضای این تفاهمنامه، در نمایشگاه های صنعت پلاستیک ایران شرکت کردیم و انجمن صنعت پلاستیک ایران هم در نمایشگاه پلاستیک فرانسه در پاریس شرکت داشت و نمایندگان این اتحادیه ایرانی هم از غرفه ها بازدید کردند.
شرکت های زیرمجموعه دو انجمن ایرانی و فرانسوی نیز اندک اندک همکاری های خود را شروع می کنند. اگرچه مشکلات سیستم بانکی ایران باعث شده بود که کمی این همکاری ها کند پیش برود اما رفته رفته این مسائل در حال از بین رفتن است.

 

آیا ایران برای فرانسه جذابیت سرمایه گذاری ایجاد کرده است یا صرفاً بازاری برای مصرف محصولات نهایی به حساب می آید؟
برای فرانسوی ها، ایران برای سرمایه گذاری بسیار قابل توجه و اهمیت است و شرکت های بزرگ مثل رنو، پژو و توتال فرانسه قراردادهای بزرگ سرمایه گذاری را در ایران امضا کرده اند که این نشان می دهد شرکت های فرانسوی بسیار علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند. در زمینه صادرات نیزی در حال حاضر شرکت های فرانسوی سعی نمی کنند کار خاصی انجام بدهند بلکه بیشتر درزمینه تبادل و انتقال دانش فعالیت دارند. ممکن است در ابتدای راه کمی در زمینه سرمایه گذاری فعالیت داشته باشند، ولی بیشتر انتقال و تبادل دانش اهمیت دارد.
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد