ارسال پاسخ

۱۶ مهر ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1161

شروین احمدی توضیح داد:  

اختصاصی: اهداف و چشم انداز تفاهمنامه بين انجمن پلاستيک و کائوچوي فرانسه و پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ایران

ضمن برقراری ارتباط با اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه، تلاش کردیم تا بتوانیم شرکت های دانش بنیان را به لحاظ کیفی ارتقاء دهیم

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست تفاهم نامه ای بين رئيس انجمن پلاستيک و کائوچوي فرانسه و پژوهشکده پليمر و پتروشيمي ايران با هدف ارتقاء سطح دانش فني و کيفيت محصولات ايراني، امضا شد.

 

تا کنون تفاهمنامه های زیادی در حوزه های مختلف بین مراکز و نهادهای دولتی و خصوصی و خارجی به امضا رسیده است که بسیاری از آنها تا کنون در سطح همان تفاهمنامه باقی مانده و هیچ گاه به مرحله اجرا و عقد قرارداد درنیامده اند. با این وجود تفاهمنامه ای که بین انجمن پلاستيک و کائوچوي فرانسه و پژوهشکده پليمر و پتروشيمي به امضا رسید، بیشتر از همه جنبه عملیاتی دارد به گونه ای که به گفته مسئولان ذیربط تا کمتر از یک ماه دیگر، بخش هایی از آن به عقد قرارداد خواهد انجامید.

 

خبرنگار انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی درباره این تفاهمنامه، گفت و گویی اختصاصی با شروین احمدی مدیر مرکز رشد پلیمر انجام داده است که در ادامه می خوانید.

 

اهداف و چشم انداز تفاهمنامه

شروین احمدی درباره تفاهم نامه همکاری انتقال دانش میان پژوهشکده و اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه توضیح داد: بر اساس چشم انداز سند 1404 هدف پژوهشگاه این است که به یک دانشگاه کارآفرین تبدیل شود. دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که به یک توسعه پایدار رسیده است و دانش فنی، ایجاد دانش تا شرکت های دانش بنیان و محصولات در صنعت را در بردارد.

 

وی در همین ارتباط افزود: برای ترکیب این سیکل ما احتیاج به حمایت داریم، حمایتی که باید از طرف صنایع انجام شود تا شرکت های ما بتوانند وارد مارکت های بین المللی شوند. در این راستا تصمیم گرفتیم که در صنعت خودرو فعالیت خود را افزایش دهیم.

 

احمدی با بیان این که یکی از کارهایی که فرانسوی ها در ایران انجام می دهند سرمایه گذاری است و شروع این سرمایه گذاری با فعالیت بین سیتروئن فرانسه و ایران خودرو بوده، تصریح کرد: اما مشکلی که وجود دارد این است که ما داریم قطعه سازی را ارتقا می دهیم اما مواد اولیه ای که در این قطعه سازی استفاده می شود، عمدتاً وارداتی هستند.

 

وی گفت: یکی از اقدامات ما این بود که ضمن برقراری ارتباط با اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه، تلاش کردیم تا بتوانیم شرکت های دانش بنیان را  به لحاظ کیفی ارتقاء دهیم و از اهرم دانش آنها برای محصولاتی که در ایران تولید می شود، استفاده کنیم.

 

احمدی درباره مفاد این تفاهمنامه توضیح داد: یکی از مفاد تفاهم نامه این است که شرکت های دانش بنیان بتوانند رضایت سیتروئن فرانسه را جلب کنند و محصولاتشان مورد تأیید قرار گیرد و این قرارداد تا یک ماه آینده بین پژوهشگاه با سیتروئن منعقد خواهد شد. به این نحو که پژوهشگاه بتواند دانش فنی تولید محصولات و کامپاندها را ایجاد کند و شرکت هایی که مسئول این کار هستند از لحاظ کیفی زیر ذره بین قرار گیرند و کیفیت خود را به صورت ثابت نگاه دارند. همچنین در مرحله بعد با ارائه خدمات تکنولوژی و انتقال این تکنولوژی، حتی بتوانیم صادرات مواد اولیه ایرانی با کیفیت مطلوب به فرانسه و سایر کشورهای اروپایی را انجام دهیم.

 

احمدی در پاسخ به این پرسش که چه میزان به عملیاتی شدن این تفاهمنامه امیدوار است، گفت: حدود یک سال و نیم است که درحال رایزنی با دوستان هستیم و در موازات آن با پژو سیتروئن همین کار را ادامه دادیم. وقتی که مطمئن شدیم که در نوامبر قراداد بسته می شود، تفاهم نامه را منعقد کردیم و 90 درصد برای انجام کار امیدواری وجود دارد.

 

این استاد دانشگاه درباره سایر بخش های تفاهمنامه توضیح داد: یکی از خدمات تفاهم نامه ارائه خدمات دانش فنی از طرف فرانسه به ایران است، شرکت های ما می توانند از بازنشستگان فرانسوی که در صنایع بزرگ دارای سابقه و همچنین  صاحب دانش هستند، با هزینه کمتر بهره مند شوند و اطلاعات لازم را از آنها کسب کنند.

 

وی ادامه داد: از طرف دیگر شرکت های دانش بنیان پژوهشگاه می توانند دانش فنی مورد نیاز شرکت های فرانسه در ایران را ایجاد کنند، یعنی خدمات متقابل است و ما عملا می خواهیم که فرهنگ تولید محصولات پلیمری در ایران را ارتقاء دهیم و نفس ایجاد تفاهم نامه نیز همین است.

 

احمدی در ادامه به این مشکل اشاره کرد که یکی از دلایل تولید ضعیف توسط تولیدکنندگان صنایع پایین دستی، نه وجود شرکت های ضعیف، بلکه این باور بوده که بازار ضعیف است. وی افزود:  وقتی که بازار طلب نکند شما کیفیت را فدای قیمت می کنید و متاسفانه این اتفاق رخ داده است. ما می خواهیم این موضوع را نهادینه کنیم که نباید چنین اتفاقی رخ دهد. بنابراین باید اتحادیه ها را تقویت کنیم به همین دلیل یکی از طرف های این تفاهمنامه، انجمن کامپاندینگ و مستربچ ایران است. امیدواریم که انجمن ها همدیگر را پیدا کنند و برای این کار کمتر نیاز به بخش دولتی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط