Reply

10 Jun 2020

pvc-asso.ir

راهنمای عیب­ یابی در فرآیند تزریق

عیب ­یابی هنر و علمی برای رفع نقایص موجود در قطعات تولیدی پس از انجام فرآیند است که توانایی تولید قطعات قابل قبول تولیدی را نشان می­دهد.

انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

بیشتر نقص­ ها از یک منبع نشات می­ گیرند تغییر در فرآیند و/ یا مواد. هدف این است که به درستی تشخیص دهید که در واقع کدام یک باعث ایجاد نقص شده و بدانید که راه­حل خاص چه موقع کار خواهد کرد. هنگام تولید تنظیمات زیر را در نظر بگیرید:

•  یک تصویر ذهنی از آنچه باید اتفاق بیفتد،
•  به دنبال تفاوت¬های آشکار باشید،
•  در یک زمان فقط یک بار تغییر انجام دهید و
•  اجازه دهید فرآیند پس از ایجاد تغییر، تثبیت شود.
 

بررسی ­ها نشان داده حدود 60٪ از نقایص ناشی از ماشین­ آلات و تجهیزات ، 20٪ از قالب و سیلندر، 10٪ از مواد و 10٪ از خطاي انسانی می­­باشد.

 

راهنماهای عیب ­یابی با انواع تجهیزات، مواد و محصولات، تنظیم می­شوند (معمولاً موردنیاز هستند) برای انجام اقدامات سریع و صحیح در زمانی که محصولات با عملکردشان مطابقت نداشته باشند، این الزامات موردنیاز هستند. این رویکرد حل مسئله با رابطه کلی طراحی و ساخت متناسب می ­باشد.

 

برای درک مشکلات و یافتن راه­حل­های احتمالی (و از بین بردن باورهای اشتباه)، مهم است رابطه بین ماشین و قابلیت­ های تجهیزات، متغیرهای پردازش پلاستیک و عملکرد محصولات را در نظر بگیریم. باید بین شرایط ماشین و متغیرهای پردازش تمایز قایل شویم. شرایط دستگاه می­تواند شامل دمای عملکردی، فشار پشت قالب، سرعت چرخش مارپیچ، دمای دای، و غیره ­باشد. متغیرهای پردازش مانند شرایط مذاب در پلاستیکاتور و قالب، سرعت جریان ذوب در مقابل دما و غیره، خاص­تر هستند. هنگام تنظیم راهنماهای عیب­یابی و همچنین بررسی هرگونه مشکل یا حتی باز کردن بحث در مورد موضوعی فرضی ، مهم است كه اصطلاحاتی كه برای شناسایی یك مشکل مورد استفاده قرار می­گیرد، قابل درک، واضح و صحیح تعریف شود.

ترجمه: سمیه صلاحی (شرکت پارس پولیکا)

Comments

  • Please insert your comment
حمید خدابنده Monday 1 November 2021
خوب است Reply
حمید خدابنده Friday 5 November 2021
عالی اگر میشه یک کمی روشنتر بگوید Reply