ارسال پاسخ

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6912

pvc-asso.ir

سریال قطع برق تکرار می‌شود؟

رئیس اتاق تهران در صحبت‌های خود با ابراز نگرانی نسبت به تکرار مساله قطع برق در سال‌جاری تصریح کرد که ادامه سریال قطعی برق امری مغایر با شعار سال‌جاری است و یشنهاد کرد که کاهش مصرف برق خانگی به‌عنوان راه‌حل، مورد توجه قرار گیرد تا آسیبی به صنایع وارد نشود.

نمایندگان بخش‌خصوصی در نشست پانزدهم خود در اتاق بازرگانی تهران میزبان مهدی اسلام‌‌‌‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بودند تا به بررسی چالش‌های پیش‌روی فعالان اقتصادی در حوزه استاندارد بپردازند؛
 در این نشست نجفی‌عرب تاکید کرد مساله تولید باید اولویت کشور باشد و لازم است کاهش مصرف در بخش خانگی به‌عنوان راه‌حل، در دستور کار قرار گیرد. 
نجفی‌عرب در ادامه صحبت‌های خود به موضوع ناترازی انرژی و احتمال قطع برق واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: مساله ناترازی برق، چالش جدی روز فعالان اقتصادی است. قرار است دوباره مانند سال‌های قبل ناترازی‌‌‌‌ها بر سر صنعت کوبیده شود و این با شعار سال‌اصلا هم‌‌‌‌خوانی ندارد. اتاق تهران پیشنهاد کرده‌است استانداران درباره اولویت قطع برق در استان‌ها تصمیم‌گیری کنند زیرا در خیلی از بخش‌های کشور می‌توان مصرف برق در بخش‌های خانگی را کم کرد تا آسیب به واحدهای صنعتی وارد نشود. او افزود: این فکر اشتباهی است که هر سال‌شاهدیم در تابستان واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی برای حل مشکل ناترازی در اولویت قطع برق قرار می‌گیرند؛ متاسفانه هم‌اکنون به دلیل بحران ناترازی از قطع ۳ روز برق شهرک‌های صنعتی در هفته صحبت می‌شود و این یک بحران جدی برای صنایع است. وزارت نیرو اعلام کرده واحدهای صنعتی می‌توانند دیزل ژنراتورهایشان را راه بیندازند و مشکل قطع برق واحدشان را حل کنند درحالی‌که دیزل ژنراتورهایی که واحدهای صنعتی دارند تنها برای برق اضطراری است و حداکثر ۲ تا ۳ ساعت می‌توانند زیر‌بار بروند. قطع برق حداقل ۲روز در هفته شهرک‌های صنعتی و حداکثر ۳روز در هفته واقعا نگران‌کننده است و به تولید کشور آسیب جدی وارد می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد