ارسال پاسخ

۳۱ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3936

pvc-asso.ir

احداث کارخانه بازیافت رزین آکریلیک توسط شرکت میتسوبیشی

شرکت شیمیایی میتسوبیشی(MCC) و شرکت تابعه آن، میتسوبیشی متاکریلات ژاپن با مسئولیت محدود (MCM) قصد دارند درژاپن تاسیساتی را برای اجرای آزمایشی عملیات بازیافت مولکولی PMMA(پلی متاکریلات، رزین آکریلیک) با هدف تجاری سازی احداث کنند.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی‌وی‌سی:

 

رزین آکریلیک یک محصول پلاستیکی است که دارای شفافیت و مقاومت بسیار خوبی در برابر نور است و دارای طیف گسترده ای از کاربردها است. تقاضای جهانی برای رزین آکریلیک بیش از 3 میلیون تن است. علاوه بر این اخیرا در مناطق مختلف جهان تقاضا برای صفحات اکریلیک برای جلوگیری از عفونت ناشی از قطرات/ذرات بازدم بالاست. در MCC و MCM ، آزمایشات برای بازیافت رزین آکریلیک انجام شده است. در اروپا که یک پیشرو جهانی در مورد مسائل زیست محیطی است و به دنبال اقدامات سریع تر است ، ملاحظاتی در مورد ساخت تاسیسات بازیافت رزین آکریلیک در حال انجام است و انتظار می رود در کوتاه مدت در این مورد تصمیم گیری شود.

 

 MCC و MCM با شرکت شیمیایی Microwaveکه به دنبال فناوری بازیافت برای رزین اکریلیک است، همکاری می کنند. و تصمیم گرفته اند که تاسیسات جدید را در سایت خود در OSAKA ایجاد کنند. قرار است ساخت آن در ژوئن 2021 به پایان برسد.

 

در همکاری با هوندا موتور ، MCC همچنین در حال بررسی طرحی برای جمع آوری رزین های اکریلیک ، عمدتا از چراغ های عقب اتومبیل های اسقاطی ، بازیافت مولکولی و استفاده مجدد آنها است.با استفاده از فن آوری هایMCC در بازیافت رزین آکریلیک ، تولیداتMMA (متیل متاکریلات) و رزین های اکریلیک تولید شده با استفاده از متیل متاکریلات به عنوان ماده اولیه بازیافتی، همان سطح عملکرد از لحاظ شفافیت را به عنوان محصولات متداول حفظ می کنند. علاوه بر این ، تخمین زده می شود که انتشارCO2 در طی فرایند تولید می تواند بیش از 70 درصد از سطح معمول کاهش یابد.

 

با مصرف تقریبی 75٪MMA ، کاربرد اصلی در تولید پلاستیک های اکریلیک پلی متیل متاکریلات (PMMA) است. همچنین از متیل متاکریلات برای تولید کوپلیمر متیل متاکریلات - بوتادین - استایرن (MBS) استفاده می شود که به عنوان اصلاح کننده برای پلی وینیل کلراید (PVC) مصرف می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد