ارسال پاسخ

۱۷ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3860

pvc-asso.ir

تکنولوژی استفاده از امواج صوتی برای یافتن گرفتگی لوله‌های فاضلاب

بیش از 800000 مایل لوله‌ی فاضلاب در ایالات متحده وجود دارد که شرکت‌های فاضلاب وظیفه‌ی تمیز نگه داشتن این لوله‌ها را به عهده دارند . در صورت وجود گرفتگی در لوله ها آن‌ها را میبرند و قطعه‌ی جدید را جایگزین می‌کنند. به تازگی یک تجارت جدید و فناوری سریع و مقرون به صرفه‌ برای کمک به یافتن محل گرفتگی لوله‌های فاضلاب ایجاد شده است.

شرکت InfoSense که بودجه‌ی اولیه‌ی خود را از بنیاد ملی علوم و برنامه‌ها‌ی تحقیقات نوآورانه در مشاغل کوچک (NSF) دریافت کرده است و از دانشگاه کارولینای شمالی در شارلوت خارج شده است، دستگاهی که مبتنی بر انتقال و پردازش امواج صوتی در محل گرفتگی است را تولید و تجاری سازی کرده است.

 

دستگاهی که Sewer Line Rapid Assessment Tool یا به اختصار SL-RAT نامیده می‌شود با پایین آوردن بلندگو از طریق یک منفذ که امواج صوتی را توسط یک لوله به یک گیرنده در انتهای دیگر می‌فرستد، کار می‌کند. یک الگوریتم مشخص سیگنال‌ها را پردازش می‌کند و تغیین می‌کند که تا چه درجه‌ای از گرفتگی ممکن است باعث انسداد لوله شود.

 

بیش از 130 شهر در سراسر جهان در حال حاضر از SL-RAT استفاده می‌کنند. به دلیل سهولت کار و سرعت بالا، این وسیله می‌تواند استقرار دوربین‌های رباتیک موجود و تجهیزات تمیز کردن را که بسیار کندتر و گران‌تر هستند، تکمیل و کمک رسانی کند.

 

طبق اطلاعات شرکت InfoSense برنامه‌های کاربردی موجود می‌توانند با استفاده از دوربین یا کامیون‌های نظافتی روزانه بین 1000 تا 1500 فوت زمین را بررسی کنند در حالی که SL-RAT به طور متوسط بین 7500 تا 15000 فوت در روز توانایی بررسی دارد.

 

ایوان هویت، مدیر ارشد فناوری و بنیان‌گذار InfoSense می‌گوید این فناوری ، نمونه‌ی زیبایی از چگونگی راه حل‌های جدید و ابتکاری است که می‌تواند به صنعت در حل این مشکل قدیمی کمک کند.

 

این پروژه یکی از نمونه‌های فراوان تحقیقات و فناوری‌های تامین شده توسط NSF است که رویکردهای هوشمندانه‌تر و ابتکاری‌تری را برای ایجاد ایمنی، مقاومت و تمیزی بالاتر در زیرساخت‌های محلی و ملی به همراه دارد.

ترجمه: محمدرضا صابری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد