ارسال پاسخ

۱۱ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3843

pvc-asso.ir

تصمیمات جدید برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

حمایت از بنگاه‌ها شامل اعطای تسهیلات ارزان، هزینه‌های عوارض شهرداری و بیمه بیکاری برای شاغلین بیکار شده در اثر محدودیت‌های کرونایی مهمترین تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای آسیب دیدگان از کرونا بوده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از تسنیم، حمایت از کسب و کار یکی از اقدامات دولت در دوران پاندمی ویروس کرونا بوده است, با شیوع ویروس کرونا بخشی از واحدهای کسب و کار آسیب دیدند و منجر به بیکاری نیروی کار شد.

 

مطابق آمار ارائه شده از سوی  گزارش مقایسه تعداد شاغلین به تفکیک فعالیت اقتصادی(بهار و تابستان 1398-1399) از سوی وزارت کار حاکی از این است که تعداد شاغلین در بهار 99 نسبت به بهار سال 98 بیش از 1.455.000 نفر کاهش داشته اند که دلیل اصلی این کاهش تاثیر شیوع بیماری کرونا بوده است. ولی در تابستان 99 کاهش تعداد شاغلین نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود 7999.000 نفر بوده است که حاکی از کاهش شدت تاثیر شیوع بیماری کرونا بر اشتغال کشور است.تعداد شاغلین بخش کشاورزی در تابستان 99 نسبت به تابستان سال قبل102.647 نفر افزایش داشته است.

 

چند روز گذشته بود که عیسی منصوری, معاون اشتغال وزارت کاردرباره آمار بیکاری‌ها و ریزش‌اشتغال گفت: از نزدیک به 2میلیون نفر ریزش اشتغال، یک میلیون و 100 هزار نفر بازگشت به کار داشتند، در حوزه بیمه بیکاری حدود 730هزار نفر مشمول این برنامه اختصاصی دوره کرونا شدند و بخشی از این افراد 250 هزار نفر همچنان مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند و نیازمند منابع جدیدی خواهیم بود.

 

وی افزود: در نشست‌های اخیر کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تداوم پرداخت تسهیلات، ایجاد فرصت بیشتر در حوزه تنفس برای باز پرداخت تسهیلات، حمایت در حوزه های مالیاتی و بیمه‌ای تصمیمات جدیدی اتخاذ شد که به زودی پس از تصویب نهایی در ستاد ملی کرونا ابلاغ خواهد شد.

 

تصمیم های جدید اشتغالی و تسهیلات کسب و کار کرونایی چه بود؟

چند روز گذشته بود که حسن روحانی, رئیس جمهور از تمدید حمایت های کرونایی از کسب و کارها خبر داد.

 

رئیس جمهور گفت: دولت به رغم محدودیت‌های مالی و درآمد‌های ارزی کشور در حد توان برای حمایت از آسیب دیدگان هم از جنبه خانوار‌ها و هم بنگاه‌های زیان دیده تولیدی تلاش کرده است و به این حمایت‌ها در سال 1400ادامه خواهد داد.

 

در دویست و بیست و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت  تصمیماتی برای حمایت از کسب  و کارهای کرونای گرفته شد.با توجه به تصویب تمدید تسهیلات و حمایت‌ های کرونایی از بنگاه‌ها و کسب و کار‌ها پیشنهاد‌ها برای حمایت از کسب و کار‌ها در سال 1400 در محور‌های مختلف مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

 

حمایت‌های صورت گرفته در سه بخش خانوار‌ها از جمله تسهیلات ودیعه اجاره مسکن و حمایت از بنگاه‌ها شامل اعطای تسهیلات ارزان، حمایت‌های مرتبط با حوزه برق و گاز، تأمین اجتماعی، هزینه‌های عوارض شهرداری و بیمه بیکاری برای شاغلین بیکار شده در اثر محدودیت‌های کرونایی از مهمترین محور‌های این گزارش بود.

 

رییس جمهور در این زمینه با اشاره به آثار و زیان‌های سنگین ناشی از شیوع بیماری کووید 19در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی، تاکید کرد: دولت به رغم محدودیت‌های مالی و درآمد‌های ارزی کشور در حد توان برای حمایت از آسیب دیدگان هم از جنبه خانوار‌ها و هم بنگاه‌های زیان دیده تولیدی تلاش کرده است و به این حمایت‌ها ادامه خواهد داد.

 

در این جلسه همچنین درخصوص هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف برای تأمین ارز مورد نیاز و خرید و تأمین کالا‌های اساسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به مذاکرات و اقدامات انجام شده برای آزاد سازی ذخایر ارزی در خارج از کشور در مورد استفاده بهینه از منابع ارزی برای حمایت از تولید و تأمین کالا‌های اساسی تصمیمات لازم اتخاذ شد./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد