ارسال پاسخ

۵ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3809

pvc-asso.ir

تولیدکنندگان مشکلی برای ترخیص مواد اولیه از گمرک ندارند

سال ۹۷ با بحران ارزی روبه‌رو شدیم، بی‌ثباتی در رویه تخصیص ارز وجود داشت ولی به تدریج با تثبیت شدن ارز، ترخیص بهتر شده و کلیه واحدهای تولیدی می‌توانند تا ۹۰ درصد کالاهای موجود خود را در گمرک به صورت اعتباری ترخیص کنند و مشکلی برای ترخیص مواد اولیه نیست.

 به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایرنا، یدالله صادقی در یک نشست هم‌اندیشی درخصوص ترخیص کالاها از گمرک نیز بیان کرد: به تولیدکنندگان قول می‌دهیم ظرف یک هفته مشکل را حل کنیم؛ تسهیلاتی که گمرک برای ترخیص کالا قائل می‌شود، تابع مصوبات ستاد اقتصادی دولت و ستاد تنظیم بازار کشور است و اخیرا نیز تصمیمات خوب گرفته شده است.

 

صادقی تصریح کرد: روزانه ۷۰۰ ثبت سفارش انجام و ۷۰درصد ثبت سفارش‌های کشور در استان تهران انجام می‌شود؛ تولید‌کنندگان نیز برای مواد اولیه و ماشین‌آلات هیچ‌گونه محدودیتی ندارند. وی با بیان اینکه برای واحدهایی که متقاضی وام هستند کمیته اعتبارات و برای واحدهایی که در پرداخت دیون و اقساط بانکی با بانک مشکل دارند کمیته وصولی به صورت دو یا سه بار در هفته برگزار می‌شود، افزود: مصوبات در این جلسات تا ۹۰درصد اجرایی می‌شود؛ سال گذشته بیش از یک‌هزار مصوبه داشتیم که ۸۷ درصد آن مصوبات عملی شده که تنها در مرکز استان بوده است. مدیر کل صمت استان تهران گفت: صدور جواز تاسیس حداکثر ۷۲ ساعت به‌طول می‌انجامد و برای پروانه بهره‌برداری نیز نهایتا یک ماه طول می‌کشد تا تولید آزمایشی صورت گیرد و کارشناسان تاییدیه صادر کنند.

 

وی گفت: محدودیت استقرار صنعت در درون شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران را داریم که برخی دوستان تقاضا دارند که در این حوزه پروانه صادر شود که با توجه به محدودیت و عدم امکان، به ناچار پروانه بهره‌برداری شخص دیگری را احیا کنند یا تغییر نام می‌دهند که این فرآیند طولانی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد