ارسال پاسخ

۴ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3802

pvc-asso.ir

سامانه تایید منشا ارز مجددا فعال شد

سخنگوی گمرک گفت :با پیگیری های صورت گرفته توسط گمرک، سامانه تایید منشا ارز بانک مرکزی که تبادل دیتایش را با گمرک متوقف کرده بود مجددا فعال شد. 

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از  سازمان گمرک ایران، سید روح اله لطیفی ،سخنگوی گمرک اظهار داشت :ساعتی پیش با پیگیری های صورت گرفته توسط گمرک، بانک مرکزی تبادل اطلاعاعات با گمرک را از سر گرفت و مشکل تایید منشا ارز اظهارنامه های گمرکی و یا تایید سامانه ای ارز در زمان ترخیص کالا برطرف شد و صاحبان کالا می توانند به اظهار کالا بپردازند.

 

 لطیفی افزود:با پیگیری گمرک، و هماهنگی سازمان‌ بازرسی کل کشور، شورای اجرایی فن اوری اطلاعات ، وزارت صمت و بانک مرکزی و جلسات مجزای امروز گمرک با بانک مرکزی و وزارت صمت، سامانه قبلی تایید منشا ارز، تبادل اطلاعاتش را با گمرک از سر گرفت و  مجددا فعال شد.

 

لطیفی تاکید کرد : این سامانه از سال 1390فعال بوده و تایید منشا ارز واردات کالاها از این طریق از سوی بانک مرکزی در دو مرحله اظهار کالا و ترخیص صورت می گرفت  که برای جایگزینی، تغییر سرویس و یا فرایند جدید حتما می بایست دیتاهای لازم بانک مرکزی در اختیار گمرک قرار گیرد.

 

وی افزود:گمرک اصراری بر دریافت مستقیم دیتا به روش گذشته از بانک مرکزی در آینده ندارد  اما معتقد است که برای تغییر رویه و دریافت اطلاعات از سامانه جامع تجارت می بایست مانند همه دنیا، سرویس جدید تبادل دیتا همزمان با سرویس قدیم فعال شود و صحت سنجی و پایداری دیتا نیز بررسی شود و سپس سرویس قبلی کنار گذاشته شود تا اینگونه صاحبین کالا و گمرک دچار مشکل نشوند و وظایف گمرک هم دچار خدشه نشود. 

 

سخنگوی گمرک در پایان از همکاری سازمان بازرسی کل کشور، شورای اجرایی فن اوری اطلاعات تشکر کرد و از  همراهی عصر امروز وزارت صمت و بانک مرکزی برای کمک به حل مساله پیش آمده تقدیر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد