ارسال پاسخ

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3682

pvc-asso.ir

محرومیت از تمامی خدمات حوزه تجارت خارجی برای تعهد ارزی ایفا نشده

براساس تصمیم‌ کمیته ماده ۲، دولت ۹ عنوان تنبیه برای صادرکنندگانی که ارز خود را در مهلت تعیین شده به کشور برنگردانند، در نظر گرفته که دامنه آن از تعلیق و عدم‌تمدید کارت بازرگانی، توقف صدور یا اصلاح و تمدید ثبت‌سفارش، عدم‌صدور مجوزهای واردات و صادرات، توقف ارائه خدمات صرافی و توقف ارائه خدمات بندری تا عدم‌ارائه تسهیلات در شبکه بانکی و مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی کشیده شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از دنیای اقتصاد، کمیته ماده ۲ در جدیدترین تصمیم خود نوع تنبیهاتی که مشمول صادرکنندگانی که ارز را به کشور بازنگردانند می‌شود را اعلام کرد که براساس آن، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید کارت بازرگانی این صادرکنندگان را تعلیق کرده و تمدید نکند؛ ضمن اینکه این وزارتخانه مکلف شده تا صدور، اصلاح یا تمدید ثبت‌سفارش را هم برای این صادرکنندگان متوقف کند. به نقل از اکسپورتنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت حق صدور هیچ‌گونه مجوز واردات، صادرات و پروانه تولیدی یا صنفی برای این صادرکنندگان نخواهد داشت.

 

بانک مرکزی نیز اجازه صدور گواهی ثبت آماری یا تخصیص ارز را برای این صادرکنندگان نخواهد داشت. در عین حال کمیته ماده ۲ مصوب کرده است تا بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نیز نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات در ارزیابی و اعتبارسنجی مشتریان خود را لحاظ کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد