ارسال پاسخ

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3717

pvc-asso.ir

صدور پروانه بهره‌برداری شهرک صنعتی پتروشیمی اردبیل

مشکل شهرک صنعتی پتروشیمی اردبیل بر سر مالکیت اراضی بوده و هیچ ارتباطی به مشکل فنی یا صنعتی ندارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از مهر، رامین صادقی به گره ایجاد شده در شهرک صنعتی پتروشیمی اردبیل اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون تنها مشکل موجود در خصوص این پروژه صنعتی در منطقه بحث ابهام در مالکیت اراضی است که این مسئله به امور اراضی مربوط می‌شود و خوشبختانه از باب صنعتی و فنی هیچ مشکلی در راستای ایجاد شهرک صنعتی در مکان پتروشیمی اردبیل وجود ندارد.

 

وی با اشاره به استقرار چهار کارخانه بزرگ من جمله تولید مواد معدنی متانول و خودروهای سنگین در این موقعیت مکانی، گفت: هم‌اکنون چهار کارخانه بزرگ در این محل استقرار یافته است که برای هر کدام از واحدهای تولیدی و صنعتی با اخذ مجوزهای قانونی جواز و پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

 

به گفته این مسئول هم‌اکنون یکی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی با نام کاسپین خودرو اقدام به تولید ۲۸ دستگاه کامیون هر کدام به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کرده است که متأسفانه به دلیل عدم تشخیص مناسب در مالکیت اراضی تکلیف این واحد صنعتی و تولیدات آن در حالت تعلیق است.

 

صادقی تصریح کرد: مسئله محیط زیست و شماره‌گذاری در قالب ضوابط ساخت و ساز بدون هیچ مشکلی انجام گرفته است که موضوع مالکیت در این شهرک صنعتی جدیدالاحداث نیز هم‌اکنون در حال طی مراحل قانونی و حقوقی است.

 

وی یکی از آیتم‌های اصلی صدور پروانه را ثبت مالکیت دانست و افزود: امیدواریم با ورود مستقیم مراجع قضائی به این موضوع و بررسی آن در کمیته قضائی این موضوع در سریع‌ترین زمان حل و فصل شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ظرفیت صنعتی اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: با اذعان به اینکه در گذشته سرمایه‌گذاری‌های استان بیشتر در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی بود اما خوشبختانه اکنون با به اثبات رساندن پتانسیل معدنی و صنعتی استان توانستیم اردبیل را به عنوان یک استان صنعتی در کشور معرفی کنیم که امروزه بیشتر نیازهای کشور به اقلام صنعتی در این استان تهیه و تولید می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد