ارسال پاسخ

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3709

pvc-asso.ir

رشد جهانی بازار مواد پتروشیمی تا سال 2030

بازار جهانی مواد پتروشیمی در دوره پیش بینی 2021 تا 2030 با رشد سالانه 5.1% توسعه خواهد یافت.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

بازار جهانی مواد پتروشیمی در دوره پیش بینی 2021 تا 2030 با رشد سالانه 5/1% توسعه خواهد یافت. رشد بازار پتروشیمی ناشی از افزایش استفاده از مواد پتروشیمی در کاربردهای صنعتی از جمله ساخت و ساز، خودرو سازی ، هواپیمایی، مواد غذایی، رنگ و پوشش و کاغذ است.

 

طبق اعلام Precedence Research، اندازه بازار جهانی پتروشیمی در سال 2020 معادل با 452/9 میلیارد دلار ارزیابی شده است و انتظار می رود ارزش آن تا پایان سال 2030 به حدود 729 میلیارد دلار برسد. مواد پتروشیمی عمدتا از هیدروکربن هایی مانند بوتان، اتان، پروپان و سایر اجزای گاز طبیعی یا نفت تولید می شوند.افزایش تولید مواد سنتزی از مواد پتروشیمیایی و همچنین توسعه ظرفیت مواد پتروشیمی از عواملی هستند که انتظار می رود منجر به بهبود رشد این بازار در سالهای آینده باشد. علاوه بر این، تکامل گاز شیل در اقتصادهای پیشرفته مانند ایالات متحده و کانادا منجر به کاهش قیمت مواد اولیه شده است که تأثیر مثبتی بر رشد صنعتی دارد. با این وجود پیش بینی می شود بازارهای نوظهور پتروشیمی فرصت های بالقوه ای برای رشد این بازار هدف ایجاد کنند.


در بین فرآیندهای تولید ، بخش کراکینگ کاتالیزوری سیال (FCC) سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده و انتظار می رود که در آینده نزدیک رشد خود را ادامه دهد. در میان کاربردها،  انتظار می رود ، بخش ساخت و ساز و خودرو در این بازه زمانی پیش بینی با CAGR قابل توجهی رشد کند.


شرکت شیمیایی BASF SE سهم قابل توجهی از رشد بازار جهانی پتروشیمی را به خود اختصاص داده است.


در بخش نوع محصول ، اتیلن به دلیل کاربردهای گسترده آن در صنایع مختلف استفاده نهایی از جمله حمل و نقل ، ساخت و ساز و بسته بندی ، در سال 2020 با بیش از 25٪ سهم از درآمد ، در کل بازار غالب است. انتظار می رود که پلی پروپیلن در طی این دوره پیش بینی با CAGR قابل توجهی رشد کند.


رشد آسیا اقیانوسیه با سهم بازار بیش از 50٪ در سال 2020 بر بازار جهانی غالب است. رشد این منطقه در درجه اول به صنعتی شدن سریع ، همچنین افزایش مصرف مواد پتروشیمی در کشورهای آسیا اقیانوسیه به ویژه در چین مربوط می شود. افزایش استفاده از مواد پتروشیمی در چین برای کاربردهای مختلف از جمله خودرو ، الکترونیک ، ساخت و ساز ، مواد غذایی و آشامیدنی از عوامل مهم افزایش رشد این صنعت و در نهایت رشد در منطقه آسیا اقیانوسیه است.


انتظار می رود آمریکای شمالی به دلیل رشد فعالیت های اکتشاف گاز شیل در کشورهای آمریکای شمالی به ویژه در ایالات متحده و کانادا ، سهم قابل توجهی از بازار را در این دوره پیش بینی به ثبت برساند. ایالات متحده و کانادا بیش از 90 درصد تولید گاز شیل در سال 2018 را به خود اختصاص دادند. بعلاوه ، توسعه ظرفیت توسط بازیگران پیشرو در آمریکای شمالی از جمله مهمترین عواملی است که پیش بینی می شود رشد صنعت هدف را در این منطقه طی دوره پیش بینی افزایش دهد. همچنین ، رشد فعالیت های تحقیق و توسعه توسط شرکت های بزرگ در این کشور عامل مهم دیگری برای کمک به سهم بالای بازار آمریکای شمالی طی این دوره پیش بینی است. رشد در اروپا به رشد تولید اتیلن در انگلیس، آلمان و فرانسه ، همراه با رشد تقاضای محصول از صنعت خودرو و ساخت و ساز وابسته است. منطقه آفریقا و خاورمیانه طی دوره پیش بینی رشد قابل توجهی را نشان می دهند.
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد