ارسال پاسخ

چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n355

pvc-asso.ir

نه تکنیک موثر بازاریابی که هزینه ای برای شما ندارند

بازاریابی در این دوره بحران اقتصادی از هر چیزی که تصور آن را بکنید ارزش بالاتری دارد. سؤالی که مطرح می‌شود این است که شما چطور با بودجه (بازاریابی) که روز به روز در عمل در حال کاهش پیدا کردن است موجب پایدار و اثرگذار شدن فعالیت‌های بازاریابی خودتان می‌شوید؟

کارهای خلاقانه و ابتکاری بسیار زیادی در حوزه بازاریابی وجود دارند که عملاً یا هزینه ندارند یا در ابتدا نیاز به سرمایه‌گذاری نقدی حداقلی دارند، اما از نرخ بازگشت سرمایه بالایی برخوردار هستند که کسب‌وکارهای کوچک بطور مؤثر قادر به استفاده از آنها به منظور حفظ موقعیت رقابتی خود می‌باشند.

در ادامه با 9 مورد از این تکنیک‌ها آشنا می‌شویم که به شما برای پشت سر گذاردن این دوران سخت و دشوار کمک می‌کند:

1- شبکه‌سازی: شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط با کسب‌وکارهای محلی و معرفی محصولات و خدمات خودتان در گروه‌های محلی، مدرسه و یا حتی مساجد و . . . یکی از روش‌های فوق‌العاده بازاریابی هستند که در عمل هیچ هزینه برای شما ندارند.

2- سیاست ارجاع: از مشتریان فعلی خودتان بخواهید شما به دیگر دوستان خودشان معرفی کنند و در صورت نیاز حتی نوعی پاداش (که ارزش ادراک شده بالایی برای آنها و هزینه اندکی برای شما داشته باشد) هم برای آنها در ازاء این کار در نظر بگیرید.

3- ارسال نامه‌های پستی هدفمند: ارسال یک نامه دعوت و معرفی به تک‌تک افراد یک لیست به صورت گلچین شده انتخاب‌شده‌اند و سپس پیگیری نتیجه آن بصورت تلفنی یکی دیگر از روش‌های به نسبت ارزان‌قیمتی است که تأثیر غیرقابل باوری را برای شما دارد. خصوصاً در این دوره که دریافت نامه پستی به لطف ایمیل به موضوعی نایاب تبدیل‌شده است.

4- تابلو به صورت حرف “A”: استفاده از تابلوهایی که بصورت حرف A انگلیسی در پیاده‌رو یا جلوی فروشگاه شما بازشده و در صورت طراحی زیبا جلب‌توجه مخاطبین شما را می‌کند. خصوصاً که استفاده از چنین تابلوهایی در حال حاضر خیلی باب نیست.

5- استفاده از اعلان و تابلوهای بیشتر: این مورد که تا حدودی زیادی شبیه مورد قبل است اشاره به استفاده از علائم و تابلوهای مختلف بیشتری در اطراف یا حتی در داخل مغازه و فروشگاه شما دارد که محصولات و خدمات شما را به مراجعه‌کننده معرفی نماید. در این دو مورد خلاقیت نقش بسیار زیادی در مؤثر واقع‌شدن آنها دارد.

6-  استفاده از بروشور و تراکت: بروشورهای خود را بصورت خلاقانه در قالب یک برگ فاکتور طراحی کنید و بجای فاکتور استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این مورد هم نقش طراحی و خلاقیت بسیار برجسته می‌باشد.

7- خبرنامه ایمیلی: در حالیکه در ابتدا تهیه قالب اولیه خبرنامه می‌تواند برای شما هزینه‌ای در برداشته باشد، اما پس از ارسال دور اول تا زمانی که خودتان محتوای مناسب برای تهیه این خبرنامه در اختیار داشته باشید، دیگر برای طراحی و آماده کردن آن متحمل هزینه‌ای نمی‌شوید و با قدری جستجو قادر به یافتن راه‌های رایگانی جهت ارسال آن به بازار هدف خودتان هم هستید.

8- نصب علائم و تابلوهای رایگان: برای این مورد باید در پی یافتن مکان‌هایی باشید که بتوانید محصولات و خدمات خود را در قالب یک تابلو کوچک به اطلاع مخاطبین برسانید. از جمله آنها نصب تابلویی بر روی خودرو خودتان یا درخواست از برخی از دوستان خودتان برای این کار، استفاده از فضای کنار پلاک خودرو خودتان و مشتریان برای درج نام و شماره تماس و … می‌باشد.

9- بازاریابی اینترنتی/آنلاین: فضای تبلیغاتی بسیار زیادی در سطح اینترنت قابل پیدا کردن و استفاده می‌باشد که از جمله آنها می‌توان به انواع وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … می‌باشد. فقط نکته‌ای که در مورد شبکه‌های اجتماعی وجود دارد این است که باید به مخاطبین خود توجه کنید که آیا آنها در این شبکه‌ها حضور دارند یا خیر. چون در غیر اینصورت هزینه و سرمایه خودتان را تا حدودی به هدر می‌دهید.

نکته مهم در این است که همواره توجه داشته باشید کم شدن یا در اختیار نداشتن بودجه قابل‌توجه برای بازاریابی به معنای از بین رفتن یا عدم امکان استفاده از ابتکار و خلاقیت در بازاریابی نیست.

منبع: بازاریابی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد