ارسال پاسخ

۱۶ دى ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3310

pvc-asso.ir

روشی نوین برای جداسازی استابلایزرهای پایه سرب از پی وی سی جهت بازیافت و برگشت به چرخه تولید

محققان انستیتوی علوم مولکولی( ICMOL) از دانشگاه والنسیا(UVEG) در یک پروژه ی اروپایی 2020 به نام REMADYL  شامل توسعه مواد روبنده برای حذف استابلایزرهای سربی در پایان عمر پلی وینیل کلراید همکاری می کنند.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

در مرحله اول، UVEG با موفقیت فرایند سنتز مقیاس آزمایشگاهی را برای بدست آوردن ماده ای پیش ساز به عنوان ماده ای کمکی در حذف سرب، براساس هیدروکسیدهای لایه ای دوگانه (LDH)ایجاد کرد. استفاده از جاذب های کاتیونی روشی شناخته شده و موثر برای حذف آنیون هاست و هیدورکسیدهای دوگانه لایه ای به عنوان جاذب های تبادل آنیونی با کارایی بالا شناخته شده اند و برای حذف فلزات سنگین استفاده می شوند.این ماده پیش ساز شامل لایه هایی از کاتیون های فلزی دو ظرفیتی و سه ظرفیتی با فضای بین لایه ای است که می تواند توسط آنیون های با اندازه های مختلف اشغال شود.

 

اخیرا محققان UVEG با موفقیت یک سنتز نیمه آزمایشی را برای به دست آوردن مواد پیش ساز LDH در مقیاس بزرگتر بهینه کرده اند و اکنون می توانند با استفاده از تجهیزات مقیاس بزرگ، بچ های هیدروکسید لایه ای دوگانه آلومینیوم- روی ZnAl-LDH تولید کنند( مانند آنچه در شکل زیر نشان داده شده است)

 

در مرحله بعدی محققان برای دستیابی به مواد نهایی برای حذف سرب تمرکز خواهند کرد.

تجهیزات توسعه داده شده برای سنتز LDH در مقیاس بزرگ

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد