ارسال پاسخ

۸ آذر ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3225

pvc-asso.ir

دوربین های هوشمند برای جداسازی ضایعات

محققان دانمارکی در حال توسعه یک سیستم مبتنی بر دوربین هستند که می تواند ضایعات پلاستیکی را با توجه به نوع آنها جدا کند. 

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

دانشگاه آرهوس با بودجه 3 میلیون یورو از صندوق نوآوری در دانمارک و کمک شرکت های بازیافت Plastix، Vestforbrænding و Dansk Affaldsminimering برای توسعه این تکنولوژی که می تواند خلوص مواد بازیافتی را افزایش دهد، همکاری کرده است.


 این کار می تواند به افزایش استفاده از پلاستیک های بازیافتی کمک کند. هدف این پروژه با نام Re-Plast بازیافت پلاستیک با خلوص 96% براساس نوع پلیمر همچنین دسته بندی با توجه به رنگ های ناخواسته و مواد پرکننده است. استادیار گروه مهندسی دانشگاه ارهوس و رئیس این پروژه گفت که مخلوط کردن پلیمرهای مختلف عملا غیر ممکن است.به همین دلیل ما قصد داریم که تجهیزاتی را تولید کنیم که بتواند پلاستیک های مختلف را با توجه به ویژگی های خاص آنها  با استفاده از سه نوع دوربین مختلف جدا کند. 
با این کار می توان ضایعات پلاستیکی را براساس خصوصیات دقیق آن طبقه بندی کرد و سپس آن را به بخش هایی که در واقع قابل استفاده هستند تفکیک کرد. این جداسازی که توسط هوش مصنوعی کنترل می شود از دوربین های CMOS، فرا طیفی و تراهرتز استفاده میکندکه با هم از خصوصیات مواد پلاستیکی هنگام حرکت در امتداد سیستم تسمه نقاله عکسبرداری می کند. دوربین CMOS یک دوربین دیجیتال معمولی است که در گوشی های هوشمند استفاده می شود. دوربین فراطیفی طول موج بیشتری نسبت به چشم انسان ثبت می کند


 بنابراین می تواند نشان طیفی منحصر به فرد از انواع مختلف پلاستیک را بخواند.دوربین تراهرتز، ضریب شکست مواد را ثبت می کند. تکنولوژی تراهرتز تصویر دقیقی از خصوصیات پلاستیک  داده شده را ارائه می دهد و این امکان فراهم می شود که خصوصیات مواد را بسیار دقیق توصیف کند. با جفت شدن سیگنال های طیف سنجی با ترکیبات شیمیایی می توان کسرهای پلاستیک خالص را به دست آورد و بعد بازیافت کرد. Re-Plastبا هدف توسعه این تکنولوژی کارایی آن را تست و سپس پیاده سازی می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد