ارسال پاسخ

۲۹ مرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3025

pvc-asso.ir

جلسه کمیسیون بازرگانی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران برگزار شد

این جلسه با حضور اعضای کمیسیون روز گذشته (سه شنبه 28 مرداد 1399) به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، نماینده انجمن ملی صنایه پلمیر در این جلسه درباره کاهش سهمیه های PVC و تغییرات یا افزایش سهمیه برخی از واحدها، گفت: علت برگشت این سهمیه ها، اصلاح اشتباهاتی بوده که در فرمول محاسبه سهمیه اتفاق افتاد و  یا این که برخی از شرکت ها به دلیل عدم توان تامین از بورس، ناچارا به خرید از بازار آزاد روی آورده بودند که با ارائه مدارک لازم، سهمیه شرکت ها اصلاح شد.


علی لشکری در این جلسه اظهار داشت: طی 5 ماه گذشته رابطه معکوسی بین افزایش نرخ ارز نیمایی و کاهش میزان رقابت به وجود آمده است، در نتیجه این هستیم که  تلاش های انجام شده تا امروز، خنثی شده است.


وی افزود: این بدان معنی است که صنایع تکمیلی پی وی سی با قیمت های بالاتری مواد را خریداری می کنند.
لازم به ذکر است آقای علیرضایی نماینده زارت صنعت که قرار بود در این جلسه به مشکلات مطرح شده درباره التهاب بازار پی وی سی، پاسخ پرسش های حاضران در این نشست را بدهد، به دلیل حضور در جلسه ای دیگر، در این نشست حاضر نشد. 


مهدی پورقاضی عضو هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در این جلسه تصریح کرد: برخی بر این باور هستند که بحث بر سر نحوه محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی با توجه به مبنای محاسبه ارز نیمایی که 20 تا 30 درصد پائین تر از ارز آزاد بوده، موضوع مهمی است، که این مسئله اهمیت چندانی ندارد و در حال حاضر برخی تولیدکنندگان، مواد اولیه را با قیمت های بسیار پایین تر از قیمت های واقعی خریداری می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد