ارسال پاسخ

۲۶ خرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2860

pvc-asso.ir

آمار صنعت لوله در هند

رشد صنعت لوله های هند خصوصا  PVC بسیار چشمگیر بوده است. در دهه 1930 فقط چند هزار تن مواد تولید می شد. اکنون بیش از 50 میلیون تن  PVC هر ساله تولید می شود. در شبه قاره هند علی رغم سطح بالای تقاضای داخلی تنها 3 درصد از ظرفیت جهانی  PVC را تولید می کند.

به گزارش واحد کارشناسی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، از سال 2010، صنعت لوله در هند شاهد رشد چشمگیری بوده است و به طور میانگین با رشد سالانه 9.7  درصد پیش رفته است. حتی اگر این صنعت از شرکت های سازمان یافته و سازماندهی نشده ای تشکیل شده باشد، تولید لوله های  pvc ( و  لوله های استیل) همچنان پا برجاست. تقاضا و رشد استفاده از لوله ها در بخش فاضلاب، آبرسانی و لوله کشی ساختمان در هند همواره مرسوم بوده است.

 

برنامه های داخلی زیادی برای محصولات تولید شده در این صنعت وجود دارد. صنایع شیمیایی و نفتی مشتریان همیشگی صنعت لوله ها در هند هستند. همچنین یک بخش در حال رشد برای استفاده از لوله ها در آبیاری نیز وجود دارد. با افزایش جمعیت کشور نیاز به کاربرد لوله ها در ساختمان ها که به صورت داخلی تولید می شود، رو به رشد خواهد بود. با یک افزایش مداوم برای توسعه زیر ساخت ها، حتی با رشد 3.5% در بخش لوله های استیل شاهد بهبود در آمد در طول زمان خواهیم بود.

 

آمار جالب صنعت لوله در هند براساس منابع معتبر:

1-73% از pvc تولید شده در هند توسط صنایع لوله و اتصالات مصرف می شود. از 27% باقی مانده، کفپوش ها با سهم 8% بالاترین مقدار مصرف را دارند. بعد از آن سیم و کابل و ورق/ فیلم که هر کدام 5% سهم را به خود اختصاص می دهند. (FICCI)

 

در نمودار زیر بازار تولید لوله های  PVC در هند براساس نوع  از سال 2018 تا 2026 را نشان می دهد.

2- در سطح جهانی، مصرف  pvc برای لوله ها و اتصالات 43% است، در حالی که برای کفپوش ها فقط 3% است. (TATA Strategic Analysis)

 

3- یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوله های  pvc در هند صنایع Finolex است. از سال 2017 ، این شرکت ظرفیت تولید اتصالات به میزان 280000  تن در سال را داشت و 19% سهم بازار را به خود اختصاص داده بود. (HDFC Securities)

 

4- فقط 60% از صنعت لوله در هند به شکل سازمانی طبقه بندی می شود. (HDFC Securities)

 

5- آخرین سرمایه گذاری گرینفیلد برای یک تولید کننده  PVC در هند در سال 2003 اتفاق افتاد هنگامی که تفاوت بین نرخ مالیات های پرداخت شده در مورد یک کالای یکسان حدود 15% بود. از آن زمان تقاضای کل در صنعت لوله 1.6 میلیون تن افزایش یافته است بدون اینکه ظرفیت جدیدی اضافه شود (FICCI)

 

6- واردات  PVC  و لوله ها برای تامین 5% از تقاضای کشور در سال 2002 بود. امروزه تقریبا 50% از تقاضای کشور توسط واردات تامین می شود و این درصد همچنان رو به رشد است.( (FICCI

 

7- بخش لوله  PVC در صنعت هند هر سال حدود 10% به تولید ناخالص داخلی کشور کمک می کند. (FICCI)

 

8- به طور میانگین برای یک فرد، سرانه مصرف محصولات  PVC از صنعت لوله در هند حدود 2 کیلوگرم در سال است. در مقایسه با سایر کشورها، آمریکا حدود 12.7 کیلوگرم PVC به ازای هر نفر و پس از آن چین (10.3 کیلوگرم)، تایلند (8.8 کیلوگرم) و مالزی( 7.6 کیلوگرم) مصرف دارند. (FICCI)

 

9- صنعت نفت و گاز مصرف کنندگان اصلی بخش استیل صنعت لوله در هند هستند. حداکثر 12% از هزینه های سرمایه گذاری پالایشگاهها و اکتشافات به تیوب های  استیل ضد زنگ و یا کربن بی درز اختصاص دارد. (Edelweiss Investment Research)

 

10-57% از وزن مولکولی  PVC  تولید شده توسط صنعت لوله هند از نمک معمولی گرفته می شود و باقیمانده از منابع اولیه هیدروکربنی است.( (CPMA

 

11- در حال حاضر 150 تولید کننده ماشین آلات پردازش پلاستیک همگام با صنعت لوله در هند فعال هستند و بیش از 22000 واحد پردازش پلاستیک را پشتیبانی می کنند.( (Indian Mirror

 

12- بیش از 2000 شرکت صادر کننده  PVC در هند ثبت شده اند و هر سال از سهم کل اقتصاد در حدود 450 میلیون دلار حمایت میکنند (Indian Mirror)

 

13- کل اشتغال در صنعت لوله های هند به طور میانگین 3.3 میلیون نفر در سال است. با افزایش طبقه ی متوسط در هند، تقاضا برای پلاستیک با 2.5 برابر تولید ناخالص داخلی در حال رشد است. (Indian Mirror)

 

14-صنعت پلی وینیل کلراید در هند تا سال 2000 در بخش کشاورزی مورد توجه قرار می گرفت. پس از آن با افزایش زیر ساخت ها، مصرف  pvc با تولید لوله و اتصالات از 14% در سال 1975 به بیش از 70% رشد داشت .

 

تحلیلی صنعت لوله در هند

رشد صنعت لوله های هند خصوصا  PVC بسیار چشمگیر بوده است. در دهه 1930 فقط چند هزار تن مواد تولید می شد. اکنون بیش از 50 میلیون تن  PVC هر ساله تولید می شود. در شبه قاره هند علی رغم سطح بالای تقاضای داخلی تنها 3 درصد از ظرفیت جهانی  PVC را تولید می کند.

 

چالش اساسی که در صنعت لوله  PVC در هند با آن روبرو هستیم، عدم توانایی در افزایش ظرفیت است.

 

کمبود مدوام ظرفیت که ناشی از عدم سرمایه گذاری است باعث شده است تا صنعت بیش از نیمی از لوله های  PVC مورد نیاز پروژه های جدید را وارد کند.

 

سرمایه گذاری های مداوم باید به صنعت کمک کند تا با گذشت زمان سازمان یافته تر شود. باید یک تعهد محلی برای انجام این کار وجود داشته باشد و ممکن است در شرایط فعلی امکان پذیر نباشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد