ارسال پاسخ

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2725

انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در نامه ای به رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

صف سوداگران بازار از تولیدکنندگان واقعی جدا شود

منفعت حاصل از رقابت های بالای 45 درصد ( در اسفند ماه 98) و بالای 30 درصد ( در فروردین ماه 99) و شرایط نابسامان کنونی در بورس کالا، تنها به نفع سوداگرانی است که برای تأمین منافع کوتاه مدت و البته سرشار خود، چرخ‌های صنایع تکمیلی را متوقف نموده و عملاً امکان تأمین مواد اولیه، برای تولید کنندگان واقعی را ناممکن ساخته اند.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، انجمن در نامه ای که به امضای عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره رسیده است خطاب به خانم مرضیه طمهاسبی رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرگت پتروشیمی نوشته است: . این انجمن، پیرو نامه نگاری های متعدد خود، از سرکار عالی درخواست دارد تا با اجرایی نمودن تدابیر لازم، امکانی را فراهم نمائید تا علاوه بر جدا شدن صف سوداگران بازار از تولیدکنندگان واقعی، امکان تأمین مواد اولیه مورد نیاز بنگاه‌های تولیدی، مطابق با قیمت های جهانی و بدون رقابت‌های کاذب فراهم گردد.

 

متن کامل نامه به شرح زیر است:

 

 سرکار خانم مهندس طهماسبی

رئیس محترم دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

موضوع: استمرار چالش تأمین مواد اولیه صنعت لوله و اتصالات PVC با رقابت های غیر منطقی در بورس کالای ایران

با سلام

احتراماً همانگونه که مستحضر می باشید، رکود تورمی حاکم بر بازار کشور و همچنین شرایط به وجود آمده در اثر شیوع ویروس کرونا، به توان صنعتی و تولیدی کشور آسیبی جدی وارد آورده، به طوری که بسیاری از واحدهای تولیدی، در دو ماهه اخیر (اسفند ۹۸و فروردین ۹۹) از فعالیت باز مانده اند. اما در زمانی که صنایع پتروشیمی جهان، با رکودی عمیق در طرف تقاضا مواجه می باشند شاهد آن هستیم که رقابت های غیرمنطقی، برای خرید گریدهای مورد نیاز صنعت لوله و اتصالات PVC در بورس کالای ایران پدیدار گردیده، به نحوی که در هفته اخیر، این رقابت به ۳۳ درصد نیز رسیده است. یقیناً منفعت حاصل از رقابت های بالای 45 درصد ( در اسفند ماه 98)     و بالای 30 درصد ( در فروردین ماه 99) و شرایط نابسامان کنونی در بورس کالا، تنها به نفع سوداگرانی است که برای تأمین منافع کوتاه مدت و البته سرشار خود، چرخ‌های صنایع تکمیلی را متوقف نموده و عملاً امکان تأمین مواد اولیه، برای تولید کنندگان واقعی را ناممکن ساخته اند. این انجمن، پیرو نامه نگاری های متعدد خود، از سرکار عالی درخواست دارد تا با اجرایی نمودن تدابیر لازم، امکانی را فراهم نمائید تا علاوه بر جدا شدن صف سوداگران بازار از تولیدکنندگان واقعی، امکان تأمین مواد اولیه مورد نیاز بنگاه‌های تولیدی، مطابق با قیمت های جهانی و بدون رقابت‌های کاذب فراهم گردد.

 

ضمناً همانگونه که در نامه مشترک نه انجمن و تشکل صنایع پائین دست PVC پیشنهاد گردیده (نامه پیوست)، برگزاری نشست مشترک انجمن های مربوطه با مسئولان و کارشناسان محترم نهادهای ذیربط در زنجیره تأمین (شامل: وزارت صمت، دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی، بورس کالا و ...)، به منظور چاره اندیشی و اعمال تمهیدات لازم در تبیین رقابت های مجاز، بررسی راهکارهای مؤثر در جهت کنترل تقاضاهای کاذب و سهمیه های غیر واقعی سامانه بهین یاب و تعادل بخشی به نحوه عرضه انواع PVC در ماه ها ی آتی، می تواند به حل بنیانی چالش مزبور، کمک شایانی نماید.

پیشاپیش از بذل توجه سرکارعالی در رفع موانع تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و عنایت لازم به منظور برگزاری جلسه مشترک نهادهای ذیربط با انجمن های مربوطه، کمال تشکر را دارم.

 

                                                                                        با احترام

                                                                                 عباسعلی متوسلیان

                                                                            رئیس هیئت مدیره انجمن    

 

  رونوشت:

     - جناب آقای دکتر نیارکی، مدیر کل محترم دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت معدن و تجارت

     - جناب اقای مهندس محتشمی پور، معاون محترم عملیان و نظارت ر بازار شرکت بورس کالای ایران

     - جناب آقای دکتر ترکمان، رئیس محترم هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد