ارسال پاسخ

۲۷ بهمن ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2630

pvc-asso.ir

اگزوز دیزل و لوله ی پی وی سی

بعضی اوقات برخی از لوله های حمل شده توسط اگزوز دیزل تغییر رنگ می دهد، برای لوله های آب آشامیدنی اگر دود باقی مانده در سطوح داخلی لوله وجود داشته باشد، لازم نیست لوله مردود شود، این دوده باید قبل از نصب از بین برده شود.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، کامیون های بزرگ دیزلی اغلب برای انتقال لوله ها به محل های پروژه استفاده می شوند. بعضی اوقات برخی از لوله های حمل شده توسط اگزوز دیزل تغییر رنگ می دهد . زمانی که این لوله برای مصارف غیر آشامیدنی ( فاضلاب ثقلی، فاضلاب تحت فشار و آب بازیافت شده) استفاده می شوند، رسوبات اگزوز موردی نگران کننده نیست؛ اما اگر از لوله ها در سیستم های آب آشامیدنی استفاده شود، باید سطوح داخلی از اگزوز محافظت شود.

 

مسائل مربوط به بو و مزه

اگر اگزوز دیزل اجازه عبور از طریق لوله را داشته باشد و قبل از نصب خارج نشود بوی حاصله به سختی از بین می رود و بر روی آب تاثیر می گذارد. به همین دلیل، سازمان آب اغلب الزاماتی برای حمل و نقل وضع می کند:

 

    •  پیمانکار باید از لوله و اتصال محافظت کند تا در هنگام حمل و نقل از اگزوز وسیله نقلیه مصون باشد
    •  بخش جلویی انتهای همه لوله ها که توسط کامیون حمل می شود باید برای محافظت در برابر دود اگزوز پوشانده شوند. 
    •  در صورت آشکارا بودن تغییر رنگ، لوله برای نصب پذیرفته نمی شود.


مورد آخر به دلایل زیر ضرورتی ندارد:
مواد  pvc: دود دیزل حاوی مواد شیمیایی در مقادیری نیست که بتواند  pvc را تحت تاثیر قرار دهد.
واشر: دستورالعمل مونتاژ اتصال لوله های  pvc واشردار شامل تمیز کردن واشر است. لازم است که مادگی و واشر بازرسی و تمیز شوند در مورد بقایای دود دیزل صرفا پیروی از این دستورالعمل های استاندارد مونتاژ برای جلوگیری از اثرات مضر کافی است.
 

تمیز کردن: در مواردی که تغییر رنگ در اثر دود اگزوز ایجاد می شود لوله با باقی مانده اگزوز در سطح داخلی باید با استفاده از یک شوینده پرفشار تمیز کرد. از طرف دیگر  می توان از یک برس تمیز کننده با مواد شوینده خانگی استفاده کرد.

 

پیشگیری

همیشه پیشگیری از بروز مشکل بسیار ساده تر است. تولید کنندگان لوله به طور معمول نیاز دارند که کامیون دارانی که لوله ها را  حمل می کنند از لوله ها به شکل پوشش هایی که در انتهای لوله ها  قرار می دهند  در برابر دود محافظت کنند. اگر دود باقی مانده وارد لوله شود، معمولا وظیفه ی کامیون دار است که این مشکل را رفع کند. خبر خوب در مورد رسوبات اگزوز این است که  معمولا در لوله های  pvc قابل مشاهده است زیرا  رنگ دوده با رنگ لوله در تضاد است. با این حال این ممکن است در مورد لوله های سیاه رنگ صادق نباشد و برای اطمینان از عدم ورود اگزوز به لوله ، بررسی دقیق لوله سیاه ممکن است لازم باشد.

 

 متغیر دیگر کامیونی است که برای انتقال لوله مورد استفاده قرار می گیرد:

   •  کامیون های جدید تر دوده کمتری نسبت به وسایل نقلیه قدیمی تر انتشار می دهند
   •  کامیون هایی با اگزوز در زیر بدنه کابین، لوله را در معرض رسوبات باقی مانده از اگزوز قرار نمی دهند
   •  الزامات جدید کنترل انتشار در موتورهای دیزل  منجر به کاهش میزان باقی مانده دود با گذشت زمان می شود.
   •  باقیمانده دود مشکلی ندارد مگر اینکه لوله برای استفاده آب آشامیدنی در نظر گرفته شده باشد.

 

 برای لوله های آب آشامیدنی اگر دود باقی مانده در سطوح داخلی لوله وجود داشته باشد، لازم نیست لوله را مردود کنید. این دوده باید قبل از نصب از بین برده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط