ارسال پاسخ

۲ بهمن ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2597

pvc-asso.ir

تامین نیاز داخلی صنایع پایین دستی اولویت صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع های پتروشیمی پس از تامین نیاز کامل داخل کشورمجاز به صادرات هستند.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از نیپنا، بهزاد محمدی ،سه شنبه(1 بهمن ماه) درجلسه هم اندیشی با مدیران تشکل ها و انجمن های پتروشیمی که با حضوررئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی برگزار شد با تاکید بر حمایت از صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: همکاری و تعامل میان انجمن ها و تشکل ها با NPC و نیزهلدینگ ها و مجتمع های پتروشیمی می تواند منجر به تامین پایدار نیازهای صنایع پایین دستی شود.

 

 وی با بیان این که تلاش داریم تا چالش ها و مشکلات صنایع تکمیلی را به کمترین میزان برسانیم افزود: بررسی و واکاوی چالش ها و مشکلات می تواند روند تولید در صنایع پایین دستی را بهبود بخشد و مسیر رونق تولید را تسهیل کند.

 

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام فروشی یک راهبرد مهم در صنعت پتروشیمی ایران است و بر همین اساس صنایع پایین دستی می توانند با تولید محصولات نهایی افزون بر رفع نیاز داخلی در زمینه صادرات نیز نقش آفرین باشند.

 

وی تصریح کرد: به دنبال کمک موثر به صنایع پایین دستی هستیم و امید است که با همکاری انجمن ها و تشکل ها ،تولید محصولات متنوع پلیمری و شیمیایی را افزایش دهیم.

 

محمدی به لزوم عرضه محصولات با کیفیت از سوی مجتمع های پتروشیمی به صنایع تکمیلی به عنوان یک ضرورت مهم اشاره کرد و گفت: خرید محصول با کیفیت حق مسلم خریداران است.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در مورد سامانه بهین یاب و نیز برخی مشکلات موجود صنایع پایین دستی در بورس کالا برای خرید محصولات مورد نیاز خود، پیگیری های لازم از سوی دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی انجام خواهد شد.

 

وی با بیان این که سال آینده با بهره برداری از پتروشیمی هگمتانه تولید PVC مدیکال در کشور آغاز خواهد شد گفت:  با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم پتروشیمی هگمتانه که تولید کنندهPVC گرید پزشکی مورد استفاده در صنایع پزشکی ودارویی است هرچه زودتر به جمع مجتمع های پتروشیمی کشور بپیوندد.

 

 به گزارش نیپنا، در این جلسه مدیران تشکل ها و انجمن های  صنایع پایین دستی به صورت شفاف ، چالش ها و مشکلات خود را در زمینه های مختلف با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کردند  .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد