ارسال پاسخ

۲ دى ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3284

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

الزام توجه هلدینگ ها به توسعه زنجیره صنایع پایین دستی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنگاهها و هلدینگ های پتروشیمی باید در روند توسعه صنعت به تکمیل زنجیره ارزش و رونق صنایع پایین دستی توجه الزام آوری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از نیپنا، حجت‌اله فیروزی، درباره اهمیت صنایع پتروشیمی و نقش آن در افزایش درآمدهای ارزی کشور گفت: در هر حوزه ای چه در صنعت فولاد و چه در صنعت پتروشیمی ‌باید زنجیره کامل شود و حتماً باید به سمتی برویم که با گذاشتن مشوق‌هایی در ابتدای زنجیره، توسعه تا انتهای این زنجیره ارزش ادامه داشته باشد.

 

فیروزی با بیان اینکه، تکمیل زنجیره ارزش راهبردی مهم برای تحقق جهش تولید در صنعت پتروشیمی است، درباره اینکه توسعه پتروشیمی‌ها در چند سال گذشته چطور بوده است، اظهار کرد: توسعه پتروشیمی‌ در چند سال گذشته به طور مناسب اتفاق افتاده است ولی باید به سمت توسعه همه جانبه در کل زنجیره ارزش حرکت کنیم. در واقع در روند توسعه در پایین دستی‌ها به شدت مشکل داشتیم و باید به آن توجه شود تا از خام‌فروشی هم جلوگیری شود.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که نقش پتروشیمی‌ را در توسعه اشتغال کشور چقدر موثر می‌دانید، تصریح کرد: حوزه‌هایی همچون پتروشیمی‌ جزو بنگاه‌های اشتغالزای کشور محسوب می‌شوند و هر چه به این حوزه‌ها بویژه انتهای زنجیره پتروشیمی ‌یعنی پایین دستی‌ها توجه شود حجم اشتغال هم بیشتر خواهد ‌شد.

 

فیروزی با بیان اینکه با این حال متاسفانه میزان محصولاتمان در حوزه پایین دستی‌ها به نسبت جهانی بسیار پایین بوده است، ادامه داد: یکی از موانع جدی در این زمینه خام‌فروشی است چراکه این حوزه اصطلاحا نقدتر بوده و به همین دلیل هم بیشتر توجهات به این حوزه متوجه شده است.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اینکه آیا در سال آینده شاهد تغییرات مثبت بیشتری در این روند خواهیم بود گفت: در حال حاضر مجلس در حال بررسی و نهایی شدن اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، در واقع رگولاتوری و سیاست گذاری در اختیار شرکت ملی پتروشیمی‌ است، چراکه مبنای توسعه آینده صنعت پتروشیمی ، براساس راهبری و سیاست های NPC، از طریق بخش خصوصی و هلدینگ های پتروشیمی خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد