ارسال پاسخ

۹ تير ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2296

pvc-asso.ir

ضدعفونی کننده دی اکسید کلر برای آب آشامیدنی/ تاثیر بر مواد لوله و آب بند

آب دی اکسید کلر نباید با لوله های پلی اتیلن، پلی پروپیلن یا پلی بوتیلن(به طور کلی پلی اولفین ها) مورد استفاده قرار گیرد؛ در حالی که نشان داده شده است که  pvc توسط دی اکسید کلر در غلظت های نرمال مورد حمله قرار نمی گیرد...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: روش های مختلفی برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی در استرالیا استفاده می شود. شرکت های تصفیه آب عمدتا از کلرامین ها یا کلر استفاده می کنند. با این حال، برخی از اپراتورهای کارخانه های تصفیه آب کوچکتر ممکن است که استفاده از دی اکسید کلر را ترجیح دهند. 


ثابت شده است که دی اکسید کلر به شکل متفاوتی در مقایسه با دیگر ضدعفونی های معمول مورد استفاده، عمل می کند که در آن اکسیژنات بیشتر از کلرینه کردن انجام می شود. دی اکسید کلر در تماس با پلی اولفین ها مانند پلی اتیلن نسبت به سایر مواد شیمیایی تصفیه آب، تهاجمی تر رفتار می کند. به ویژه در دماهای کاری بالای 20 درجه سانتیگراد، دی اکسید کلر عمر مفید لوله های پلی اتیلن را کاهش خواهد داد. 


به همین دلیل ضد عفونی کننده آب دی اکسید کلر نباید با لوله های پلی اتیلن، پلی پروپیلن یا پلی بوتیلن(به طور کلی پلی اولفین ها) مورد استفاده قرار گیرد. این امر در کاربردهای توزیع و لوله کشی منازل اهمیت دارد. 


بنابراین پیش بینی عملکرد طولانی مدت پلی اتیلن در حضور دی اکسید کلر پیچیده تر است. در حالی که نشان داده شده است که  pvc توسط دی اکسید کلر در غلظت های نرمال مورد حمله قرار نمی گیرد، ملاحظات باید برای تاثیر بر روی سایر بخش های سامانه نیز ارائه شود. دی اکسید کلر مشکوک به داشتن اثرات نامطلوب بر روی تعدادی از الاستومرها در آب بندهای مورد استفاده در لوله ها مانند اورینگ ها و واشرها است. 


این الاستومرها را می توان در سراسر شبکه های لوله آب یافت. کاربردهای توزیع و لوله کشی منازل همه از مواد الاستومری در محل های اتصال استفاده می کنند و توصیه می شود که آنالیزی جامع برای ارزیابی تاثیر ضدعفونی دی اکسید کلر بر روی کل سیستم انجام گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
حسن احمدی دوشنبه ۸ دى ۱۳۹۹
مطالب بکر ی را بیان کرده بودید موفق باشید ارسال پاسخ

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط