ارسال پاسخ

۲۷ خرداد ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2268

pvc-asso.ir

آغاز تدوین محتوای تفاهمنامه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی با سازمان نظام مهندسی تهران

جلسه مشترک انجمن و سازمان نظام مهندسی تهران با هدف تهیه نقشه راه و تدوین همکاری های مشترک روز گذشته 26 خرداد 1398 در سازمان نظام مهندسی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، در این جلسه علی اکبر نبی ئی دبیر سازمان نظام مهندسی تهران، عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن، مجید غیاثی عضو انجمن و فرزانه خرمیان دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی حضور داشتند.


بنا شد تا خروجی این جلسه و همچنین پس از نشست کمیته های تخصصی، تفاهمنامه ای مشترک بین این دو تشکل تهیه و امضا شود.


نبی ئی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مبحث 22، اجرایی شدن آن را مستلزم استاندارد سازی متریال عنوان کرد و گفت: اگر چه برخی از مواد وارداتی، دارای استاندارد هستند اما این استانداردها مطابق با شرایط بومی و اقلیمی ما نیست. 


وی ادامه داد: از جمله ماموریت های سازمان نظام مهندسی نظارت و  آموزش است، اکنون بهترین زمان برای انجام این وظایف است تا موجی ایجاد شود.
نبی ئی با اشاره به موفقیت های به دست آمده در بخش تیرچه، گفت: لوله پلیکا نیز یک بخش بسیار حساس در ساختمان سازی است و عدم رعایت نکات لازم، مشکلاتی را ایجاد می کند.


وی گفت: بنا داریم تا خروجی این جلسه منجر به یک تفاهمنامه شود تا در نهایت به عنوان مصوبه سازمان به نهادهای بالا دستی ارائه شود. 
به گفته وی سال رونق تولید، زمینه مناسبی برای استفاده از تولیدات داخلی فراهم آورده است.


عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن یکی از ایردادهای موجود را عدم تبادل اطلاعات بین نهادها و تشکل های تخصصی ذکر کرد.


وی اظهار امیداواری کرد تا در نشست های بعدی و همچنین جلسه نهایی، افراد تاثیر گذار و تصمیم گیر حضور داشته باشند.


متوسلیان گفت: ما مخالف هیچ نوع پلیمری نیستیم و هر کدام جایگاه خود را در بخشی از صنعت دارند.

 

در ادامه فرزانه خرمیان دبیر انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، با معرفی این تشکل و فعالیت های آن در بخش های مختلف، به توضیح درباره ارزیابی انطباق محصولات ساختمانی توسط انجمن پرداخت.


خرمیان گفت: در این ارزیابی نمونه ها به صورت رندوم از بازار جمع آوری و توسط یک آزمایشگاه مستقل و همکار استاندارد مورد تست قرار می گیرند. در ابتدا نتایج تنها برای ارتقای کیفیت محصولات به تولیدکنندگان ارائه می شد؛ اما اکنون این نتایج به مصرف کنندگان و ارگان های مربوطه از جمله سازمان های نظام مهندسی هم ارسالی می شود.

 

مجید غیاثی هم در این نشست گفت: هدف اولیه تاسیس انجمن، آشنایی خریدار با محصولات با کیفیت بود، اکنون این استراتژی و در همان راستا بر تولید لوله و اتصالات با کیفیت در داخل کشور متمرکز شده است.


مدیر عامل شرکت وینو پلاستیک با اشاره به استفاده نادرست از برخی محصولات در ساختمان سازی گفت: به طور مثال استفاده زا پلی اتیلن در ساختمان آتش زا است و همچنین مصالح کامپوزیتی با شرایط اقیلم سردسیر سازگار است و نه جغرافیای ایران.


وی اظهار امیداوری کرد تا سازمان نظام مهندسی بر اساس بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده باشد که در تاسیساتی همچون هواکش و برق، متریالی بهتر از یو پی وی سی وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از مزایای این محصولات تولید آن در داخل و سازگاری با محیط زیست است چون حدود 57 درصد از آن را نمک دریا تشکیل می دهد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد