ارسال پاسخ

۳۱ شهریور ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1825

pvc-asso.ir

مطالعه موردی: عملکرد بهتر pvc در شبکه های اصلی آب

پذیرش لوله های PVC توسط ارزیابان از 60 درصد در سال 2012 به 74 درصد در سال 2018 رسید درحالی که پذیرش سایر مواد مثل لوله فولادی، و بتنی و چدن نشکن اساسا در همان مقدار در مطالعات به عمل آمده باقی ماند.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: مطالعه در مورد خطوط اصلی شبکه آب در ایالت متحده و کانادا نشان می دهد که 27 درصد افزایش شکست و نقص در طی 6 سال گذشته وجود داشته است. فقط 14 شکست در یک سال برای هر 100 مایل از لوله و بیش از 11 شکست در سال 2012  گزارش شده است که آخرین مطالعه در دانشگاه ایالتی یوتا انجام شده است.

 

یافته ها نشان می دهد که زیر ساخت های آب در آمریکای شمالی رو به وخامت است.  محقق اصلی استیون فولکمن نرخ شکست لوله های آب در ایالت متحده و کانادا را در یک مطالعه جامع بررسی می کند. سیستم های لوله کشی آب، آب آشامیدنی را به خطوط لوله خانه ها ، محل های تجاری و مصرف کننده گان انتقال می دهد. حدود 91 درصد خطوط لوله از آزبست سیمان، چدنی و چدن نشکن و  pvc هستند.

 

اطلاعات مربوط به 281 تاسیسات و 23806 شکست خطوط لوله  در 170569 مایل از لوله که نشان دهنده 12.9 درصد از کل طول لوله های آب در ایالت متحده و کاناداست و از نظر آماری معنی دار است براساس این مطالعه جمع آوری شد.

 

علت ایجاد نقص در لوله ها  ترک های محیطی (56 درصد)،خوردگی(28 درصد)، ترک های طولی(8 درصد)، نشت در اتصالات (2 درصد)، خستگی (1 درصد) و سایر دلایل (4 درصد) ذکر شده است.

 

 

طبق گزارش سال 2016 موسسه آبرسانی آمریکایی، هزینه پیش بینی شده حداقل 1 تریلیون دلار برای ارتقاء زیرساختهای آب U.S. برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت رو به رشد در 25 سال آینده است.

 

شهرها به دنبال روش های احتیاطی برای به روز رسانی سیستم های آب آشامیدنی هستند، Folkman ( به عنوان یکی از اعضای AWWA)به یکی دیگر از یافته های مهم که از سال 2012 تائید شده است اشاره می کند: لوله PVC دارای پایین ترین میزان شکست است. 

 

این مطالعه شکستن خطوط اصلی آب را به عنوان حادثه ای تعریف می کند که یک نشتی شناسایی شده و تعمیری باید انجام شود. نیاز به تعمیر نشتی در لوله های چدنی و آزبست سیمان که 41 درصد از خطوط لوله اصلی نصب شده در آمریکای شمالی را در بر می گیرد در6 سال گذشته با نزدیک شدن لوله ها به پایان عمر خود، حدود 45 درصد افزایش داشته است.

 

 امروزه لوله های آب آشامیدنی از چدن و آزبست سیمان ساخته نمی شوند و لوله های چدن داکتیل پس از جنگ جهانی دوم جایگزین لوله های چدنی شدند و نصب این لوله ها در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960 افزایش یافت و استفاده از لوله های  PVC در اوایل دهه 1970 اوج گرفت. داده های بدست آمده از این مطالعه میزان شکست لوله های چدن داکتیل را در خطوط اصلی  درصد5.5 شکست در هر 100 مایل که از سال 2012 13 درصد افزایش یافته و 2.3 درصد شکست در هر 100 مایل برای خطوط لوله  PVC که 10 درصد کاهش داشته گزارش کرده است. PVC اکنون رکورد خوبی دارد.

 

 

مطالعات 2012 و 2018 توسط انجمن  PVC،  UNIBELLکه تولید کننده های لوله های  PVC را معرفی می کند و محصولات مقاوم در برابر خوردگی را ترویج می دهد همچنین بنیاد تحقیقات امور مالی که مامور یافتن راه حل های مقرون به صرفه و پایدار در مقابل فرسودگی زیر ساخت هاست ،حمایت شده است.

 معاون مدیر خدمات فنی   DIPRA( انجمن لوله چدن داکتیل) گفت جای تعجب است که یک تحقیق تحت حمایت Uni-Bell نتایج مطلوبی را برای محصولش به دست می آورد. برای مثال این مطالعه به شکست لوله های پی وی سی ناشی از آسیب ساختمانی ، هنگام بهره برداری از خطوط اشاره ای نکرده است. اما این مطالعه این مسئله را اشاره کرده و تصریح کرده که این نوع نقایص  اغلب در طول سال اول عملیات مشخص می شوند و نشان دهنده ضعف لوله نیستند.

 

هدف این مطالعه بررسی طول عمر لوله است. این یکی از بزرگترین نظر سنجی ها در مورد شکست های اصلی آب است که انجام شده و یک شاخص مهم در مدیریت زیر ساخت ها و تصمیم گیری در مورد تعمیرات و جایگزینی لوله هاست.308 پاسخ از 48 ایالت در ایالت متحده و 7 از 10 شهرستان در کانادا به دست آمد که 49 درصد بیشتر در مقایسه با سال 2012 و 45 درصد بیشتر ا طول لوله  بر حسب مایل بررسی شد.

 

این نتایج به مقامات و سیاست گذاران مربوطه کمک می کند تا سیستم های آب سالم را توسعه دهند و می تواند به عنوان یک ابزار برنامه ریزی برای تحویل آب استفاده شوند. یکی دیگر از مشاهدات مهم جایی که مسئله بسیار شدید تر است این مطالعه به وضوح نشان می دهد که تاسیسات کوچک در معرض بدترین مشکلات هستند میزان شکست بیش از دو برابر است. تاسیسات کوچک  دارای بزرگترین انباشت لوله هایی است که نیاز به جایگزینی دارند و هزینه ی مالی  در هر زمان نیاز است.

 

 

  شکل زیر میزان شکست  در نظر سنجی های 2012 و 2018 مقایسه می کند از آنجایی که بیش از 90 درصد از لوله های نصب شده شامل CI ، AC، DI و  PVC است، میزان شکست این نوع مواد دقیق تر خواهد بود. از سال 2012 تا 2018  یک  کاهش کوچک در میزان شکست برای PVC و یک افزایش کوچک برای DI مشاهده می شود.

 

پذیرش لوله های PVC  توسط ارزیابان از 60 درصد در سال 2012 به 74 درصد در سال 2018 رسید درحالی که پذیرش سایر مواد مثل لوله فولادی، و بتنی و چدن نشکن اساسا در همان مقدار در مطالعات به عمل آمده باقی ماند.

 

منبع:

Comprehensive Study: Water main breaks up, but PVC best performer

Steven Folkman

Utah State University

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد