ارسال پاسخ

۲۹ مرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1773

pvc-asso.ir

اهمیت مرز اتصال درلوله های PVC اورینگی

اگر قسمت نری لوله بیش از مقدار مشخص شده داخل کوپله شود، فضای کافی جهت حرکت لوله در هنگام انبساط دمایی وجود نخواهد داشت.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: "مرز اتصال" در لوله های اورینگی PVC که در نزدیکی انتهای بخش نری لوله، دور لوله مشخص می گردد، بیانگر حداکثر عمق درگیری لوله ها در قسمت اتصال است که با توجه به پیش بینی انقباض و اتصال لوله مشخص شده است. هدف از مشخص کردن این خط، موارد زیر است:

 

1- اطمینان از اینکه قسمت پخ شده نری لوله از اورینگ گذشته و آب بندی کامل شده است.

2- جلوگیری از داخل کردن بیش از حد نری در کوپله

 

 

اگر قسمت نری لوله بیش از مقدار مشخص شده داخل کوپله شود، فضای کافی جهت حرکت لوله در هنگام انبساط دمایی وجود نخواهد داشت. این امر به ویژه در صورتی که لوله ها در یک راستا نصب نشده باشند، ممکن است سبب بروز نشتی با اعمال تنش اضافی در بخش کوپله شود، چراکه امکان تغییر جهت لوله ها وجود نخواهد داشت.

 

"مرز اتصال" بیانگر حداکثر عمق درگیری نری لوله در کوپله است. پس از ایجاد اتصال، این خط مرز باید قابل رویت باشد. اگر خط دیده نشود، یعنی لوله بیش از آن وارد کوپله شده است.


برخی تولیدکنندگان دو خط را در بخش نری لوله مشخص می کنند. این خطوط بیانگر حداقل و حداکثر عمق درگیری لوله و کوپله هستند. در این موارد پس از اتصال باید خط مینیمم ( که به انتهای لوله نزدیکتر است) قابل دید نبوده و خط دیگر (که بیانگر حداکثر عمق درگیری است) دیده شود.

 


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد