ارسال پاسخ

۲۲ خرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1635

pvc-asso.ir

بسیار مهم: سهمیه خرید شرکت ها در بورس کالا هفتگی می شود

بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار محصولات پتروشیمی، واحدهای دارای کد بهین یاب، از ابتدای تیرماه با تقسیم سهیمه ماهیانه خود به هفتگی، وارد بورس می شوند.

نصرالله رضازاده، رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک کشور: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار محصولات پتروشیمی، واحدهای دارای کد بهین یاب، از ابتدای تیرماه با تقسیم سهیمه ماهیانه خود به هفتگی، وارد بورس می شوند و به اندازه یک چهارم سهیمه ماهیانه خود می توانند خرید کنند.

 

رضازاده در تشریح دلایل این تصمیم اظهار داشت: در مجموع 9 میلیون تن ظرفیت پلیمری کشور است و وقتی تقاضاها را بررسی کردیم، 36 میلیون تقاضا در سال خورده، یعنی 4 برابر تقاضا خورده است. 8 سال است که بورس برای پتروشیمی های کشور، مشتری ها را 4 برابر کرده است.

 

وی افزود: پیرو پیگیری های انجام شده  تصمیم بر این شد با توجه به عرضه هفتگی، تقاضاها هم به صورت هفتگی انجام شود و معنی ندارد که تقاضا ماهیانه باشد و برای خرید در بورس کالا، یک واحد با سهمیه 1000 تن، با تقاضای هفتگی 250 تن در هفته وارد بورس می شود.

 

به طور مثال، قرار است کف عرضه پلی پروپیلن 4 هزار تن باشد و پتروشیمی ها هم هر هفته 1000 تن عرضه می کردند. باید برای این 4 هزار تن 8 هزار تن تقاضا وجود داشته باشد ولی با روشی که در گذشته در بورس انجام می شد، این تقاضاها به یک چهارم تقیل پیدا می کند.

 

منبع:  ویکی پلاست

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط