ارسال پاسخ

۲۹ آبان ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1230

pvc-asso.ir

امکان جایگزینی پی وی سی سخت با پلی کربنات (PC) در برخی قطعات پزشکی

PVC سخت جدید مانند پلی کربنات عمل می کند اما به طور چشمگیری تنش ترک خوردگی در تماس با دستگاه های پزشکی انعطاف پذیر را کاهش می دهد

سرویس ترجمه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی: یک پیشرفت در تکنولوژی PVC امکان جایگزینی پی وی سی سخت با  پلی کربنات (PC) را در قطعات پزشکی شفاف مانند اتصالات و دریچه ی سرم فراهم کرده است. با این کار استحکام و شفافیت عالی همراه با کاهش یا حذف تنش ترک خوردگی که اغلب در پلاستیک های  شفاف مشاهده می شود، حفظ می شود.

 

 شرکت Teknor Apex ترکیبات PVC سخت جدید Apex SCR™ مبتنی بر این شیمی نوآورانه معرفی خواهد کرد. داده های آزمایش گسترده توسط شرکت نشان می دهد که پس از تماس طولانی مدت با PVC انعطاف پذیر تحت شرایط طراحی شده برای ایجاد تنش ترک، مشاهده شد که گریدهای PVC سخت Apex SCR در مدت زمان یک هفته تا دو هفته و نیم یا بیشتر تنش ترک خوردگی نشان می دهد که  این مدت زمانی به مراتب بیشتر از چند ساعت ثبت شده برای نمونه های آزمایشی شامل PVC سخت معمول یا پلی کربنات دار است که به طور وسیعی در دستگاه های پزشکی استفاده می شود.

 

در عین حال مواد جدید چقرمگی عالی و سختی همراه با شفافیت نزدیک به پلی کربنات را فراهم می آورد.

 

ترکیبات PVC  سخت Apex SCR  منطبق بر استاندارد های زیست سازگاری مانند ISO 10993-1  دارای پایداری حرارتی بالا هستند و به راحتی پردازش می شوند. آنها در مقایسه با رزین هایی که برای چنین کاربردهای استفاده می شوند، مقرون به صرفه هستند.  Teknor Apex این مواد جدید را برای اتصالات Y، کانول ها، ست سرم و اتصالات زنانه و مردانه، ساکشن یانکور، محفظه های فیلتر پیشنهاد می کند.

 

تنش ترک خوردگی و یا تنش های تاخیری زمانی رخ می دهد که پلیمرهای آمورف مانند پلی کربنات یا PVC های سخت معمول در تماس با نرم کننده هایی که برای ساخت PVC انعطاف پذیر استفاده می شوند، باشند.

 

پلی کربنات به ویژه حتی بیشتر از PVC  استاندارد مستعد تنش ترک خوردگی تحت این شرایط هستند و برای قطعات PC ضعف های ناشی از ترک که نتیجه نهایی آن شکست فاجعه بار است ممکن است رخ دهد. تابه حال صنعت دستگاه های پزشکی تلاش داشته است با تمرکز بر فرمولاسیون نرم کننده مورد استفاده در اجزای انعطاف پذیر، تنش ترک خوردگی را کاهش و یا حدف کند. اما این روش در موفقیت محدود بوده است.

 

پیتر گالاند مدیر صنعت بخش وینیل Teknor Apex اظهار داشت که ترک خوردگی مشکلی است که صنعت دستگاه های پزشکی دهه ها با آن مواجه است. ترکیبات Apex SCR یک راه مقرون به صرفه برای صنعت جهت حل بسیاری از مشکلات در کاربردها بدون نیاز به سازش با عملکرد نهایی است.

 

-------------

لوله چیست؟ معرفی انواع لوله های پی وی سی

 

کاربرد انواع لوله ها

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد