ارسال پاسخ

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n868

pvc-asso.ir

خروج از رکود به سیاست های کلان دولت ارتباط دارد

اگر شما اظهار کنید که من یک شریک خارجی دارم که 50 درصد سرمایه متعلق به او است، هیچ رویه شفاف دارایی و مالیاتی در این زمینه وجود ندارد. 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، مهدی فرجی مدیر عامل شرکت آتاپایپ تبریز که  مسئولیت اجرایی و مدیریت فروش خارجی و بازرگانی این شرکت را نیز بر عهده دارد، درباره میزان استقبال از نمایشگاه سیستم های حرارتی، برودتی و مصالح ساختمانی تبریز اظهار داشت: میزان استقبال کم از این نمایشگاه متاثر از عواملی مانند؛ محل نمایشگاه، همزمان شدن آن با مناظرات ریاست جمهوری در روز پایانی و مسابقات فوتبال تراکتور در روز قبل بود.

 

وی در همین ارتباط ادامه داد: با این وجود استقبال از این نمایشگاه در مقایسه با دوره های گذشته، تخصص تر شده است. 

 

فرجی درباره استراتژی شرکت آتاپایپ برای توسعه فعالیت های خود با توجه به وضعیت رکود، توضیح داد: شرکت ما بیشتر در بحث صادارت فعالیت های خود را متمرکز کرده است. در حال حاضر به کشورهای؛ قبرس، تونس، یونان، ترکیه، آذربایجان، کنیا و... صادرات لوله های پنج لایه و اتصالات داریم. 

 

وی ادامه داد: بحث دیگر رقابت پذیر کردن سیستم با قیمت های جهانی است چون موارد زیادی در بحث صادرات نقش دارند که در این زمینه می توان به بحث تکنولوژی و ماشین آلات اشاره کرد. ما در زمینه اتصالات برنجی با یک شرکت خارجی مشارکت داریم که این مسئله ماشین آلات و دانش فنی را به همراه داشته است. 

 

مدیر عامل شرکت آتاپایپ تبریز گفت: شرکت ما حدود 4 میلیون دلار برای ماشین الات و دانش فنی لوله های پنج لایه به منظور تکمیل سبد کالاهای خود سرمایه گذاری کرده است و  از سال گذشته تا کنون نیز حدود 420 قطعه برنجی تولید کرده ایم.

 

این تولید کننده درباره حوزه بازار داخلی لوله و اتصالات پی وی سی اظهار داشت: در این زمینه شرکت های تولیدی چند ان نمی توانند تاثیرگذار باشند و سیاست های آن بیشتر به دولت ارتباط دارد دولت باید سیاست های مناسب و لازم را درباره رونق مسکن سازی، بافت های فرسوده، کمک به تجهیز کارخانه ها، کاهش سودهای بانکی و تسهیل برخی از مقررات را اتخاذ کند.

 

وی با بیان این که در سال های اخیر برخی تنها به دلیل داشتن پول و زمین، اما بدون دانش فنی وارد حوزه صنعت تولید شده اند، گفت: از طرفی باید رکود را تا اندازه ای به فال نیک گرفت، چون بسیاری از تولیدکنندگان غیرتخصصی در این شرایط حذف شده اند، به صورتی که شما آنها را در نمایشگاه ها نیستید. 

 

وی ادامه داد:  ایران پتانسیل زیادی برای رونق و بهبود وضعیت موجود دارد به طور مثال یک شرک ترک مواد اولیه مس و روی را از ایران خریداری و مصحول نهایی را دوباره در خود بازار ایران عرضه می کند. 

فرجی در ادامه به شفاف نبودن برخی از قوانین اشاره کرد و اظهار داشت: به طور مثال در بحث سرمایه گذار خارجی قانون شفافی وجود ندارد و همچنین بورکراسی موجود اداری در مباحث شرکتی، مالی و دارایی نیز مزید بر مشکلات است. به طور مثال اگر شما اظهار کنید که من یک شریک خارجی دارم که 50 درصد سرمایه متعلق به آن است، هیچ رویه شفاف دارایی و مالیاتی در این زمینه وجود ندارد. 

 

این تولیدکننده درباره بحث رتبه بندی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی اظهار داشت: بنده اطلاع زیادی در این زمینه ندارم و نمی توانم در خصوص آن اظهار نظر کنم؛ اما امیدوارم این موضوع به صورت علمی و بدون توجه به جناح بندی، انجام شود.

 

برای مشاهده اخبار شرکت خسرو نیکو پلاست می توانید اینجا را مشاهده کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد