pvc-asso.ir
صنعت پی وی سی در آینه نمایشگاه تاسیسات 1404
بیستوچهارمین نمایشگاه بینالمللی تأسیسات و سیستمهای سرمایشی و گرمایشی از ۱۲ تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد. شرکتهای عضو انجمن با حضور فعال در این رویداد، توانمندیهای خود را در حوزه لوله و اتصالات UPVC به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه فرصتی بود برای ارتباط مستقیم با فعالان حوزه تأسیسات، ارائه دستاوردهای صنعت و بررسی راهکارهای تثبیت جایگاه PVC در بازار داخلی و خارجی.
انجمن پیویسی طی بازدید از غرفههای شرکتهای عضو، گفتوگوهایی با مدیران این شرکتها انجام داد. در این مصاحبهها، مدیران ضمن بیان دیدگاههای خود درباره اهمیت حضور در رویدادهای تخصصی، به بررسی چالشها و فرصتهای صنعت لوله و اتصالات UPVC پرداختند. در ادامه گزیدهای از این گفتوگوها را میخوانید:

دکتر پاکزاد – مدیر بازرگانی و مهندسی فروش شرکت وینوپلاستیک
دکتر پاکزاد با اشاره به نقش مهم نمایشگاهها در فرآیند بازاریابی اظهار داشت: «نمایشگاهها یکی از ارکان اصلی بازاریابی هستند و نمیتوان اثر آنها را نادیده گرفت. ما با همین نگاه در نمایشگاه تأسیسات حضور پیدا کردیم و امیدواریم این حضور برای شرکت دستاوردهای مثبتی به همراه داشته باشد.»
وی در ادامه با اشاره به سابقه طولانی صنعت UPVC در جهان تأکید کرد که این صنعت در ایران نیز طی یک دهه اخیر پیشرفت قابلتوجهی داشته است. به گفته وی، توسعه سبد محصولات و بهکارگیری نوآوریها، نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی صنعت دارد.
او همچنین ضرورت ارتقای اطلاعرسانی و انتقال دانش به ذینفعان مختلف را یکی از پیشنیازهای تثبیت جایگاه صنعت UPVC دانست.
.jpg)
مهندس سخاییفرد – مدیرعامل شرکت لوله گستر گلپایگان
مهندس سخاییفرد نمایشگاه تأسیسات را رویدادی مثبت و تخصصی ارزیابی کرد و گفت: «براساس بازخورد همکاران، اغلب بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال تخصصی بودند و این موضوع باعث افزایش کیفیت ارتباطات شده است.»
وی در ادامه به دلایل عدم حضور شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان امسال اشاره کرد و افزود: «زمان برگزاری و شرایط آبوهوایی نمایشگاه ساختمان مناسب نبود، به همین دلیل ترجیح دادیم در نمایشگاه تأسیسات حضور فعالتری داشته باشیم که از نظر شرایط و زمانبندی مطلوبتر بود.»
در خصوص جایگاه صنعت PVC، وی تأکید کرد: «برای تثبیت این جایگاه باید تبلیغات تخصصی افزایش یابد، مواد اولیه مرغوبتری در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و تولیدکنندگان نیز با دقت بیشتری در فرمولاسیونها عمل کنند تا کیفیت محصولات افزایش یابد.»
او نقش انجمن را نیز بسیار مهم دانست و گفت: «انجمن علاوه بر اطلاعرسانی، باید در حوزه بازاریابی و پیگیری مسائل استانداردی نیز فعالتر شود و صدای تولیدکنندگان باکیفیت را به گوش نهادهای مسئول برساند.»

مهندس کاوه – مدیرعامل شرکت پلیمر گلپایگان
مهندس کاوه با اشاره به اهداف شرکت از حضور در نمایشگاه تأسیسات اظهار داشت: «هدف اصلی ما در این رویداد، دید و بازدید با مشتریان و برگزاری نشستهای نزدیک با همکاران و توزیعکنندگان است. نمایشگاه تأسیسات برای ما اهمیت ویژهای دارد، چرا که بیشتر بازدیدکنندگان آن نصابها و توزیعکنندگان اصلی هستند و این فرصت را فراهم میکند تا انتقادات، پیشنهادها و نیازهای واقعی آنها را مستقیماً بشنویم.»
وی در ادامه به وضعیت کلی صنعت UPVC پرداخت و تأکید کرد: «در سالهای اخیر این صنعت در ایران رشد قابل توجهی داشته است. خوشبختانه شرکتهای بسیاری به ارتقای کیفیت روی آوردهاند که این یک نقطه قوت بزرگ برای آینده محسوب میشود. با این حال، انتظار میرود دولت نیز در زمینه تسهیل صادرات و ارتباطات بینالمللی نقش فعالتری ایفا کند، چرا که ظرفیت فنی و تکنیکی این صنعت برای حضور در بازارهای منطقهای و حتی فرامنطقهای بسیار بالاست.»
او همچنین در مقایسه میان نمایشگاه صنعت ساختمان و نمایشگاه تأسیسات گفت: «نمایشگاه تأسیسات تخصصیتر است و مخاطبان آن دقیقاً از حوزه تاسیسات ساختمان هستند، در حالی که نمایشگاه ساختمان طیف وسیعتری را پوشش میدهد و بیشتر حالت عمومی دارد.»
کاوه در پایان، اقدامات انجمن پیویسی را نیز مؤثر دانست و اظهار کرد: «انجمن در سالهای گذشته گامهای بزرگی در زمینه تدوین استانداردها و بازاریابی محصولات باکیفیت برداشته و امیدواریم این مسیر با قدرت بیشتری ادامه یابد.»
.jpg)
مهندس متوسلیان – رئیس هیئت مدیره انجمن پیویسی و مدیرعامل شرکت یزدپولیکا
مهندس متوسلیان با اشاره به سابقه فعالیت خود در حوزه تأسیسات اظهار داشت: «نمایشگاه تأسیسات رویدادی مهم برای معرفی جایگاه محصولات UPVC در تأسیسات مکانیکی ساختمان و برق است. حضور در این نمایشگاه موجب همافزایی بین مهندسان، مشاوران و نصابان شده و به رونق آینده صنعت کمک میکند.»
وی در ادامه به اهمیت تشکلهای صنفی پرداخت و گفت: «زمانی که یک صنعت، NGO خود را تشکیل میدهد و بزرگان و متخصصان آن گرد هم میآیند تا استانداردهای جهانی را تدوین کنند، این بزرگترین گام برای بقا و تثبیت آن صنعت است.»
به گفته وی، حضور اعضای انجمن در نمایشگاههای تخصصی، استحکام بیشتری به صنعت میبخشد و تبادل نظر با متخصصان باعث میشود نیازها و دیدگاههای بازار در تولیدات لحاظ شود.
او همچنین وضعیت کنونی صنعت را در شرایط اقتصادی موجود دشوار توصیف کرد و افزود: «با وجود مشکلات، عزم و اراده صنعتگران موجب تداوم حرکت رو به جلو شده است. با این حال، لازم است سیاستهای کلان اقتصادی کشور نیز بهگونهای تنظیم شود که تلاش تولیدکنندگان به ثمر بنشیند.»
جمعبندی
حضور اعضای انجمن پیویسی در نمایشگاه تأسیسات ۱۴۰۴، جلوهای از پویایی و انسجام صنعت لوله و اتصالات UPVC در کشور بود. گفتوگو با مدیران شرکتها نشان داد که رویدادهای تخصصی نه تنها بستری برای بازاریابی و ارتباط با مخاطبان حرفهای فراهم میکند، بلکه زمینهساز ارتقای استانداردها، توسعه صادرات و تثبیت جایگاه این صنعت در سطح ملی و منطقهای است.
#نمایشگاه_تأسیسات۱۴۰۴ #PVC #انجمن_پی_وی_سی #صنعت_تأسیسات #گزارش_ویژه #مصاحبه_مدیران #لوله_و_اتصالات
x150(h)px(1).gif)
.gif)
.gif)

نظرات