pvc-asso.ir
نخستین جلسه کمیسیون صادرات انجمن پی وی سی برگزار شد
مواردی که در اولین جلسه به آن پرداخته شد تبیین اهداف و ماموریتهای کمیسیون و دریافت چشم انداز و نظرات اعضا در خصوص نحوه برنامه ریزی و فعالیت های آتی این کمیسیون بود.
در این جلسه موانع پیش روی صادرات لوله و اتصالات پی وی سی و چالش های موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد هایی برای نحوه فعالیت این کمیسیون مطرح شد.
در ابتدای جلسه رئیس کمیسیون، آقای دکتر سحرناز مولفه هایی که خواستگاه و لازمه کشورهای هدف است، مطرح کردند.
1-تحلیل بازار های هدف
- بررسی و تحلیل بازارهای صادراتی موجود و شناسایی بازارهای جدید با پناسیل بالا برای محصولات
- تحلیل نیازهای هر بازار هدف وشناسایی تفاوت های کیفی و استانداردهای مورد نیاز آنها
2-تدوین استراتژی صادرات
- تعیین اولویت های جغرافیایی و محصولی
- ایجاد برنامه ای جامع که شامل مراحل عملیاتی، برنامه زمان بندی و بودجه بندی باشد
- توسعه و بهبود طرح های بازاریابی دیجیتال برای بازارهای بین المللی
3-ارتقا کیفیت محصولات و استانداردها
- 3-همگام سازی تولیدات داخلی با استاندارد های جهانی برای ارانه محصول با کیفیت و ایجاد تصویر دهنی مثبت در بازارهای صادراتی
- بهبود بسته بندی و ارائه گواهینامه های بین المللی که به اعتماد سازی در بازارهای هدف کمک می کند.
4-همکاری با نهاد های دولتی و بانکی:
- استفاده از ظرفیت های حمایتی دولتی مانند تسهیلات مالیاتی یا کمک های صادراتی
- ایجاد همکاری با بانک های توسعه صادرات برای دریافت تسهیلات ارزان و مناسب
5-حضور در نمایشگاه ها و برگزاری همایش های بین المللی
- پیشنهاد مشارکت فعال در نمایشگاه های بین المللی
- استفاده از فرصت های بین المللی برای معرفی محصولات و ایجاد شبکه های تجاری جدید
6- بهبود زیرساخت های صادارتی:
- ایجاد یا بهبود سیستم های لجستیک و حمل و نقل برای کاهش هزینه ها و زمان تحویل
- ارائه پیشنهادات برای کاهش تعرفه های گمرکی و بهبود فرایند های صادراتی
7-پشتیبانی از سیاست های قیمت گذاری مناسب:
- ایجاد استراتژی های قیمت گذاری رقابتی با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی بازارهای هدف
- بررسی امکان استفاده از روش های نوین پرداخت های بین المللی برای کاهش ریسک های مالی
بعد از ارائه اقای دکتر سحرناز در خصوص فعالیت ها و اولویت های کمیسیون صادرات ، اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلاتی که برای صادرات دارند، پرداختند. از نگاه منفی به محصول ایرانی در بازار عراق و تقاضای خرید با قیمت بسیار پایین تر از محصولات مشابه مصری و اماراتی گرفته تا وجود تولیدکنندگان زیر پله ای در نمایشگاه های خارجی و ارائه محصول بی کیفیت با قیمت پایین و تسخیر این بازار توسط این شرکت ها.
مذاکره با کمیته تعیین تعرفه های گمرکی برای تعدیل تعرفه ها ، راه اندازی نمایشگاه دیجیتال برای فراهم کردن بستری برای معرفی محصولات ایرانی به خریداران،مذاکره با شرکت های حمل و نقل ،ارائه شیوه نامه ای برای معرفی مثبت محصولات ایرانی در بازارهای جدید و رایزنی جهت جلب حمایت دولت و دریافت تسهیلات و ضمانت ها مالی برای تولیدکننده از دیگر مواردی بود که در این جلسه پیشنهاد و مطرح شد.
در نهایت مقرر شد در جلسه بعد کمیسیون که به صورت حضوری برگزار خواهد شد، با رای گیری اعضا، دبیر کمیسیون انتخاب شود. همچنین اعضا اولویت ها و مواردی را که در مسیر صادرات اختلال ایجاد می کند، لیست کرده و در گروه قرار دهند که پیگیری ها برای رفع مشکلات به ترتیب اولویت صورت گیرد و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
نظرات