ارسال پاسخ

۱۱ مهر ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7338

pvc-asso.ir

نخستین جلسه کمیسیون صادرات انجمن پی وی سی برگزار شد

پیرو بررسی ها و تعیین اولویت نیازمندی های صنعت توسط هیئت مدیره ، برنامه ریزی تشکیل کمیسیون صادرات لوله و ‌اتصالات PVC در دستور کار انجمن قرار گرفت. اولین جلسه این کمیسیون اساسا با هدف توسعه و تسهیل صادرات لوله و اتصالات پی وی سی امروز مورخ 03/07/11 با حضور 12نفر از اعضای انجمن که برای حضور در این کمیسیون اعلام آمادگی کرده بودند، برگزار شد.

مواردی که در اولین جلسه به آن پرداخته شد تبیین اهداف و ماموریتهای کمیسیون و دریافت چشم انداز و نظرات اعضا در خصوص نحوه برنامه ریزی و فعالیت های آتی این کمیسیون بود.

در این جلسه موانع پیش روی صادرات لوله و اتصالات پی وی سی و چالش های موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد هایی برای نحوه فعالیت این کمیسیون مطرح شد.

در ابتدای جلسه رئیس کمیسیون، آقای دکتر سحرناز مولفه هایی که خواستگاه و لازمه کشورهای هدف است، مطرح کردند.

 

1-تحلیل بازار های هدف

  • بررسی و تحلیل بازارهای صادراتی موجود و شناسایی بازارهای جدید با پناسیل بالا برای محصولات
  • تحلیل نیازهای هر بازار هدف وشناسایی تفاوت های کیفی و استانداردهای مورد نیاز آنها

 

2-تدوین استراتژی صادرات

  • تعیین اولویت های جغرافیایی و محصولی
  • ایجاد برنامه ای جامع که شامل مراحل عملیاتی، برنامه زمان بندی و بودجه بندی باشد
  • توسعه و بهبود طرح های بازاریابی دیجیتال برای بازارهای بین المللی

 

3-ارتقا کیفیت محصولات و استانداردها

  • 3-همگام سازی تولیدات داخلی با استاندارد های جهانی برای ارانه محصول با کیفیت و ایجاد تصویر دهنی مثبت در بازارهای صادراتی
  • بهبود بسته بندی و ارائه گواهینامه  های بین المللی که به اعتماد سازی در بازارهای هدف کمک می کند.

 

4-همکاری با نهاد های دولتی و بانکی:

  • استفاده از ظرفیت های حمایتی دولتی مانند تسهیلات مالیاتی یا کمک های صادراتی
  • ایجاد همکاری با بانک های توسعه صادرات برای دریافت تسهیلات ارزان و مناسب

 

5-حضور در نمایشگاه ها و برگزاری همایش های بین المللی

  • پیشنهاد مشارکت فعال در نمایشگاه های بین المللی
  • استفاده از فرصت های بین المللی برای معرفی محصولات و ایجاد شبکه های تجاری جدید

 

6- بهبود زیرساخت های صادارتی:

  • ایجاد یا بهبود سیستم های لجستیک و حمل و نقل برای کاهش هزینه ها و زمان تحویل
  • ارائه پیشنهادات برای کاهش تعرفه های گمرکی و بهبود فرایند های صادراتی

 

7-پشتیبانی از سیاست های قیمت گذاری مناسب:

  • ایجاد استراتژی های قیمت گذاری رقابتی با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی بازارهای هدف
  • بررسی امکان استفاده از روش های نوین پرداخت های بین المللی برای کاهش ریسک های مالی

بعد از ارائه اقای دکتر سحرناز در خصوص فعالیت ها و اولویت های کمیسیون صادرات ، اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلاتی که برای صادرات دارند، پرداختند. از نگاه منفی به محصول ایرانی در بازار عراق و تقاضای خرید با قیمت بسیار پایین تر از محصولات مشابه مصری و اماراتی  گرفته تا وجود تولیدکنندگان زیر پله ای در نمایشگاه های خارجی و ارائه محصول بی کیفیت با قیمت پایین و تسخیر  این بازار توسط این شرکت ها.

مذاکره با کمیته تعیین تعرفه های گمرکی برای تعدیل تعرفه ها ، راه اندازی نمایشگاه دیجیتال برای فراهم کردن بستری برای معرفی محصولات ایرانی به خریداران،مذاکره با شرکت های حمل و نقل ،ارائه شیوه نامه ای برای معرفی مثبت محصولات ایرانی در بازارهای جدید و رایزنی جهت جلب حمایت دولت و دریافت تسهیلات و ضمانت ها مالی برای تولیدکننده از دیگر مواردی بود که در این جلسه پیشنهاد و مطرح شد.

در نهایت مقرر شد در جلسه بعد  کمیسیون که به صورت حضوری برگزار خواهد شد، با رای گیری اعضا، دبیر کمیسیون انتخاب شود. همچنین اعضا اولویت ها و مواردی را که در مسیر صادرات اختلال ایجاد می کند، لیست کرده و در گروه قرار دهند که پیگیری ها برای رفع مشکلات به ترتیب اولویت صورت گیرد و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد