ارسال پاسخ

۱۰ مرداد ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7170

pvc-asso.ir

پیش بینی تولید و واردات رزین پلی وینیل کلراید در ویتنام از سال 2024 تا 2033

در ویتنام، مواد مبتنی بر PVC به طور گسترده در صنایع تولیدی مانند ساخت و ساز و ساخت قطعات خودرو استفاده می شود. تقاضا برای PVC در ویتنام ناشی از شهرنشینی سریع، توسعه زیرساخت ها و رشد تولید است. تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که به دلیل ظرفیت تولید داخلی محدود، ویتنام سالانه مقادیر زیادی PVC وارد می کند. به طور کلی، PVC یک ماده حیاتی در صنعت پلاستیک است که منجر به افزایش استفاده از آن با توسعه صنعت و اقتصاد ویتنام می‌شود.

بخش تولید ویتنام در سال‌های اخیر با پتانسیل قابل توجهی در صنعت پلاستیک و بخش‌های پایین دستی آن، مانند ساخت‌وساز، تولید قطعات خودرو، کابل‌های برق، منسوجات و کالاهای مصرفی، رشد و توسعه سریعی داشته است.

ویتنام در حال حاضر حدود 4000 شرکت تولیدکننده محصولات پلاستیکی دارد و صنعت پلاستیک در حال رونق است و بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی را به خود جذب می کند. در سال 2023، ویتنام 6.82 میلیون تن مواد خام پلاستیک به ارزش 9.76 میلیارد دلار آمریکا وارد کرد. انتظار می رود ارزش صادرات محصولات پلاستیکی ویتنامی در سال 2024 به 3.15 میلیارد دلار برسد که نشان دهنده تقاضای قوی برای رزین های مصنوعی در صنایع پایین دستی ویتنام و افزایش تقاضای بازار برای رزین های مصنوعی در این کشور است.

ظرفیت داخلی ویتنام برای عرضه مواد خام در صنعت پلاستیک کافی نیست و حدود 70 درصد مواد خام وارد می شود. در سال 2023، ارزش کل واردات رزین PVC در ویتنام تقریباً 550 میلیون دلار آمریکا بود. بر اساس داده های ناشر، از ژانویه تا می 2024، ارزش تجمعی واردات محصولات PVC در ویتنام به حدود 300 میلیون دلار آمریکا رسید که نشان دهنده رشد مستمر تقاضای بازار است.

کشور های اصلی که واردات رزین پی وی سی به ویتنام از سال 2021 تا 2024 را به عهده دارند، چین، تایوان و ژاپن هستند. شرکت های کلیدی که صادرکننده پی وی سی هستند عبارتند از PT. Asahimas Chemical، Formosa Plastics Corp، IVICT و غیره.

واردکنندگان اصلی PVC در ویتنام تولید کنندگان، توزیع کنندگان، شرکت های لجستیکی مواد و شرکت هایی هستند که سرمایه گذاری خارجی دارند. شرکت هایی مانند Vinacompound، JINKA Construction MateriaTechnology، و Vietnam Risesun New Material بازیگران مهمی در بازار هستند.

به طور کلی، با رشد جمعیت ویتنام و پیشرفت مداوم صنعت تولید آن، تقاضا برای PVC همچنان افزایش خواهد یافت. براساس پیش بینی این گزارش انتظار می رود که در سال های آینده، واردات پی وی سی ویتنام روند رشد خود را حفظ کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد