ارسال پاسخ

۱۱ دى ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6597

pvc-asso.ir

امکانات بازیافت جدید در PIPELIFE سوئد

شرکت Pipelife سوئد در Ölsremma به یک مرکز برای مدیریت و پالایش پلاستیک PE/PP بازیافت شده تبدیل شده است، توسعه کارخانه این شرکت در Ljung نیز امکان بازیافت PVC را فراهم می‌کند. سرمایه گذاری های بلندپروازانه بخشی از کار Pipelife سوئد برای دستیابی به اهداف پایدار و به حداقل رساندن بیشتر ردپای CO2 است.

معرفی جدیدترین فن آوری های بازیافت

Pipelife علاوه بر تمرکز بر کیفیت بالا و توسعه مداوم محصولات خود ، به محیط زیست نیز اهمیت می دهد و تا آنجا که ممکن است تلاش می کند تا ردپای کربن کمتری را به جای بگذارد.

Pipelife سوئد با سرمایه گذاری در تجهیزات بازیافت برای کامپاندینگ PE/PP و میکرونیزه کردن پی وی سی، انتظار دارد که سالانه از انتشار 3840 تن CO2 جلوگیری کند. همچنین پتانسیل کاهش بیشتر انتشار دی اکسید کربن حتی در سال های آینده نیز وجود دارد.

کامپاند PE/PP : انقلاب در بازیافت پلاستیک

بخش مهمی از سرمایه گذاری مبتنی بر پایداری، کامپاندرPE/PP در Ölsremma است. کامپاندر جدید  ضایعات پلاستیکی را به مواد بازیافتی باکیفیت تبدیل می کند ، با خواصی که نزدیک‌ترین ویژگی ممکن به مواد بکر را دارد.

 

در طول کامپاند شدن، فلس های(flakes) پلاستیک PE یا PP همراه با مواد افزودنی ذوب می شوند، فیلتر می شوند، به پلت تبدیل می شوند و خواص فیزیکی، حرارتی یا ظاهری مواد را بهبود می بخشند. محصول نهایی – پلت های PE/PP - مواد بازیافتی با کیفیت بالا است که می‌تواند مانند پلت های تولید شده از مواد بکر در تولید لوله استفاده شود.

استفاده از مواد بازیافتی فرآیند پیچیده ای است که در عمل می تواند چالش برانگیز باشد. برای اطمینان از کیفیت برتر محصولات، Pipelife از مواد بازیافتی خود برای فرآیند تولید استفاده کرد.

مدیر پروژه  تحقیق و توسعه در Pipelife می‌گوید: با استفاده از یک سیستم سفارشی، می‌توانیم پلاستیک‌های استفاده شده قبلی را به مواد بکر با ارزش بالا تبدیل کنیم و از آنها برای تولید لوله استفاده کنیم.

مواد خام با کیفیت بالا از پی وی سی بازیافت شده

بخش دیگری از فرآیند بازیافت - میکرونیزه کردن لوله های PVC  است که عمر مفید آنها به پایان رسیده است - در کارخانه جدید Pipelife سوئد در Ljung انجام خواهد شد. تخمین ها نشان می دهد که در سوئد، حدود 5000 تن لوله هر سال برای سوزاندن انباشته می شود، در حالی که می توان آنها را به لوله های جدید بازیافت کرد.

در طول میکرونیزه کردن، پی وی سی به ذرات بسیار ریز تبدیل می شود که می توان از آنها برای تولید لوله های جدید استفاده کرد.

راهکار لوله کشی پایدار

فن‌آوری‌های بازیافت جدید مورد استفاده در Ölsremma و Ljung، اتکای Pipelife سوئد به مواد خام مبتنی بر منابع فسیلی را کاهش می‌دهد و سهم بیشتری از پلاستیک‌های بازیافتی محلی را در تولید به کار می‌گیرد.

در ابتدا، مواد خام بازیافتی برای تولید خود Pipelife سوئد استفاده خواهد شد. با گذشت زمان، قرار است این مواد بازیافتی به دیگر شرکت های Pipelife نیز عرضه شود.

سرمایه‌گذاری‌های اخیر Pipelife سوئد را از نظر پایداری به یک صنعت پیشرو تبدیل کرده است، به ویژه با توجه به اینکه قبلاً لوله‌های PVC در این کشور بازیافت نمیشد. انتظار می‌رود این تاسیسات در سال 2024 به بهره‌برداری کامل برسد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد