ارسال پاسخ

۱۵ آذر ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6527

pvc-asso.ir

برگزاری جلسه هم اندیشی تولید کنندگان لوله و اتصالات پی وی سی استان اصفهان و یزد

جلسه هم اندیشی تولید کنندگان لوله و اتصالات پی وی سی استان اصفهان و یزد با حضور هیات مدیره انجمن و اعضای این تشکل برگزار شد.

این نشست که در تاریخ 1402/09/02 و در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد شامل دو بخش بود.

بخش اول، نشست دوستانه اعضای هیئت مدیره ی انجمن پلیمر اصفهان و انجمن لوله و اتصالات PVC بود که ساعت 9 تا 10 صبح برگزار شد. در این جلسه ضمن معارفه دو هیئت مدیره ، به ذکر پاره ای مسائل کلان صنایع در مواجهه با مشکلات تحمیلی از جانب حاکمیت و مدیران دولتی پرداخته شد و ضرورت دفاع از شاکله انجمن های صنعتی بعنوان یک اصل بیان شد و حراست از اندک بدنه نحیف باقی مانده از انجمن های قوی و اصیل از الزامات کاری تشکلها عنوان گردید.

همچنین اعضای هیئت مدیره انجمن پلیمر اصفهان بر همصدایی و همگرایی با انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در جهت دفاع از حقوق اعضا و صنعتگران تاکید داشتند که از نتایج مورد انتظار آن ، می توان به دفاع تمام قد از حقوق بخش خصوصی بویژه در مواجهه با حاکمیت اشاره کرد. آقای شاطریان ، عضو هیئت مدیره انجمن اصفهان گفت ، اگرچه بسیاری از صنعتگران در مسیر مطالبه حقوق بخش خصوصی از دولت متحمل هزینه های بسیار و تاوان های گزاف شده اند و گاها به حذف آنها از اجتماعاتی مانند شورای رقابت انجامیده است اما همچنان در مسیر دفاع از حقوق صنعت تلاش می کنیم و خسته نمی شویم . ایشان اضافه کردند ما به این سمت رفته ایم که قدرت همفکری و همصدایی و کمک کردن به همدیگر را با رفع نقاط ضعف، بیشتر کنیم و باور داریم که این ، همان خونی است که در رگ انجمن جاری می شود.

در این جلسه اعضا به اتفاق بر مطالبه گر بودن و در عین حال نگاه منطقی به قوانین تاکید داشتند چرا که مطالبه منطقی بر اساس قوانین ، در کنار قدرت دیپلماسی و قدرت تحلیل در انجمن ها است که سبب پیشبرد امور و حصول نتیجه خواهد شد و در این مسیر، تخریب همدیگر تنها باعث تضعیف صنف و از دست دادن تکیه گاههای محکم در مسیر رسیدن به اهداف صنعت خواهد شد.

آقای لباف ، رئیس انجمن پلیمر استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: صنعت هیچ پشتوانه ای غیر از تشکل ها در این جامعه ندارد و اگر در رابطه با مسایل، بطور  سلیس صحبت شود و اعضای هیات مدیره ها همواره در  شفاف سازی موارد تلاش کنند و پاکسازی مداوم در سیستم داشته باشند می توانیم زنده و پویا باشیم.

وی ادامه داد: اگر صحبت نکنیم به جامعه و کشور جفا کرده ایم چرا که قهر کردن و پشت کردن هیچ توجیهی ندارد و مانند یک خودکشی است .پس باید همواره حضور داشته باشیم و فعال باشیم و ایرادات را مستمر بگوییم مثل خود بدن انسان باید سرزنده باشیم.

متوسلیان، رییس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی نیز در این جلسه گفت: به صنعتگرانمان می بالیم که در فروتنی، عقبه بسیار عمیقی دارند و زندگی شان را وقف صنعت کرده اند و این همان چیزی است که در شرایط اقتصادی امروز ما را نجات می دهد و نوع  نگاهی که در اصفهان هست می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.

وی ادامه داد: دشوارترین کار تشکل داری است و کسی که این مسئولیت را قبول کرده باید از حاشیه ها دور باشد و با حواس جمع، منافع کل صنعت را ببیند.

وی ادامه داد: بهترین الگوی پلیمرها پی وی سی است و این الگو بودن با همگرایی صنعتگران بزرگ اتفاق افتاده است حال سوال این است در کشوری که مصرف پی وی سی سه چهارم تولید داخل است و یک چهارم تولید اضافه خواهد بود ، علت اینکه صنعتگر باید پی وی سی را گرانتر از قیمت های جهانی بخرد چیست؟ آیا غیر از این است سیستم کشور در این زمینه درست عمل نمی کند ؟

متوسلیان افزود: انجمن پی وی سی 29 سال سابقه دارد که انسانهای بزرگی بنیانگذاران آن بوده اند و ما باید هوشمندی بسیار داشته باشیم تا بتوانیم ادامه دهنده راه این بزرگان باشیم  و اقتصاد را متحول کنیم.

مهدی اخلاص، عضو هیات مدیره انجمن لوله واتصالات PVC نیز با اشاره به قدرت همگرایی اصفهان در تشکیل تشکل و اهمیت این موضوع اضافه کرد: انجمن ها باید نقش لوکومتیو داشته باشند و همراهی کنند و بار مسولیت صنعت را با خود بکشند و هیچ راهی هم وجود ندارد جز استحکام این تشکل ها و تقویت نفوذ و تاثیرگذاری آنها .

بخش اول نشست در ساعت 10:30 دقیقه و با خداحافظی اعضای هیئت مدیره انجمن پلیمر اصفهان به پایان رسید و بخش دوم که نشست هم اندیشی اعضای انجمن لوله و اتصالات  PVCدر اصفهان و یزد بود ، با ارائه گزارش اقدامات این تشکل طی 10 ماه گذشته توسط دبیر انجمن آغاز شد و با صحبتهای تک تک میهمانان و اعضای انجمن و انتقادات و پیشنهادات ایشان در خصوص فعالیت های هیئت مدیره و ضروریات صنعت ادامه یافت.

در این گزارش به برگزاری تعداد 19 جلسه هیئت مدیره با اهم موضوعات مطروحه، بیش از 40 مکاتبه با سازمانها و ادارات دولتی ، برگزاری جلسات متعدد با وزارت صمت، ادارات استاندارد ، سازمان حمایت و ... اشاره شد.

همچنین تلاش های مداوم انجمن در جهت اصلاح قیمت پایه PVC ،اعتراض به رقابت های بالا در بورس، تلاش در جهت جلوگیری از تغییر مبنای محاسباتی قیمت پایه به ارز آزاد، برنامه ریزی برگزاری همایش توسعه بازار محصولات، تدوین تفاهم نامه با پژوهشگاه استاندارد ایران، برگزاری دوره آموزشی تغییرات استانداردها ، تدوین آیین نامه کمینه علمی ،پیشنهاد اصلاح ارزش صادراتی محصولات، اعلام نیاز صنف به PVC S60 و موارد متعدد دیگر از جمله تیترهای این گزارش بود.

در پایان این گزارش، هم اندیشی اعضا با صحبتهای آقای محسن معمارزاده آغاز شد.

ایشان با اشاره به مشکلات صنعت به ضرورت تشکیل گارگروه تامین و توانایی مالی و کارگروه پیش بینی قیمت ها و برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت صنعت درمواجهه با تغییر بودجه دولت در سال آینده  با توجه به برنامه دولت در تأمین 55 درصد بودجه سال 1403 از مالیات تاکید کرد.

در همین رابطه آقای مصطفی کرباسی زاده نیز ضرورت استخدام شخصی جهت نظارت و برخورد با زیر پله ای ها در کلیه ی استانها  را ضروری دانست . خانم مهندس زینلی از شرکت نگاه نگین با سپاس از اعضا و درخواست همبستگی بیشتر اعضای انجمن در جهت رفع مشکلات این صنف را درخواست کرد.

مجید کرباسی زاده عنوان کرد : رعایت کمی عرضه PVC در بورس با پایداری و اصرار آقای متوسلیان اتفاق افتاد که بسیار هم به ثبات بازارPVC کمک کرده است . 

کرباسی زاده همچنین بر لزوم هماهنگی دو تعاونی ایرانیان و مجد جی تاکید داشت . همچنین مشکل موازی کاری مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در صدور گواهی فنی ساختمان با گواهی استاندارد که بر اساس یک استاندارد واحد هم انجام می شود مطرح شد که فقط سبب تحمیل هزینه های چندباره به تولید کنندگان و سردرگمی مصرف کنندگان می شود. لذا تلاش جهت تجمیع این گواهی نامه ها از ضروریات است.

اصلاح اساسنامه انجمن با همفکری همه اعضا از مواردی بود که آقای علی جنترانی به عنوان عضو هیات مدیره این تشکل از آن نام برد .

حاج آقا حسین رجالی نیز به اینکه صنعت و صنف باید بصورت همگرا در جهت منافع کلی صنعت کار کنند نه مثل الان که اعضا برای خرید با هم رقابت می کنند و برای فروش هم با هم رقابت می کنند اشاره کرد.

آقای کمال پایمرد از اعضای انجمن نیز با اشاره به فعالیت های انجمن شیمیایی – سلولزی اصفهان، از ساخت یک آزمایشگاه بزرگ و در اختیار قرار دادن آن به انجمن شیمیایی و سلولزی اصفهان و انجمن پلیمر اصفهان خبر داد و اظهار داشت: ساخت یک مرکز آموزشی بزرگ و تفاهم با دانشگاه های مختلف جهت آموزش دانشجویان شیمی و پلیمر برای ارائه خدمات به کل صنعت در دست پیگیری و انجام است.

در این جلسه دکتر خراسانی نیز بر لزوم استفاده از شرکتهایی مانند پارس زنده رود پلاست با کارهای زیر بنایی علمی تاکید کرد . عطا خراسانی هم دلیل رشد واسطه ها به میزان بسیار بیشتر از تولیدکننده ها را به دلیل عدم تعهد تولید کنندگان در رسیدن به منافع صنف دانست و عارضه صنعت را رقابت های غیرمتعارف داخلی عنوان کرد.

عباسی مدیر عامل شرکت تابان پولیکا نیز از دیگر کسانی بود که در این جلسه اصلاح کیفیت مواد اولیه  PVC بر اساس مشخصات فنی شارپ را یک ضرورت دانست.

آقای اتحادی از گلسار پلیمر پاد نیز با تاکید بر اینکه اتحاد اعضا قطعا زیر پله ای ها را محدود خواهد کرد بر همگرایی تشکل ها تاکید کرد.

آقای روح الهی نیز به گواهی فنی ساختمان اعتراض  کرد و یادآور شد که در حال حاضر بازار ارزش گذاری برخی گواهی ها را بالاتر از تأییدیه های انجمن می داند که درست نیست و بر جلوگیری از فعالیت زیرپله ای ها تاکید کرد و گفت باید در زمینه استفاده از محصولات با کیفیت در بین مصرف کنندگان فرهنگسازی کرد.

مجید رجالی نیز در این جلسه بیان کرد: امیدی به اصلاح شرایط از طرف حاکمیت نیست و ثبات مدیریتی یکی از اهرم های پیش برنده انجمن بوده و هست و این تشکل به حق یکی از معدود انجمن های پیشرو در کشور بوده و هست. 

آقای سخایی فرد نیز خواستار حل مشکلات بین تشکلی یا تعیین تکلیف حوزه فعالیت و محدود سازی آنها شد.

آقای منصور قدیمی نیز چرایی عدم حمایت استان اصفهان از عضویت در هیئت مدیره را یادآور شد و همراهی حاضرین و اعضای اصفهان را جهت عضویت در هیئت مدیره دوره های بعدی خواستار شد و گفت: حضور هیئت مدیره بخاطر دفاع از عملکرد نیست و با هدف دریافت بازخورد عملکرد هیئت مدیره و دریافت نظرات اعضا بوده است . عدم ایجاد هیاهو و تبلیغات بر روی عملکرد این انجمن همواره یک نوع سیاست کاری این تشکل بوده است که هیچگاه نخواسته است در فضاهای تبلیغاتی خودنمایی کند و ترجیحش بر پیگیری و حل مشکلات صنعت در جوی آرام و بی حاشیه بوده و هست. البته اگر اعضا خواستار استفاده بیشتر انجمن از حواشی و تبلیغات باشند می تواند در دستور کار قرار گیرد.

در پایان جلسه  فرم نظر سنجی بین حاضرین توزیع شد. نتایج  بدست آمده در این نظرسنجی به شکل نمودار جمع بندی شده است که نشان دهنده سطح رضایتمندی حداکثری اعضا و حاضرین در جلسه از ضرورت برگزاری اینگونه نشست ها توسط انجمن است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد