ارسال پاسخ

۸ آذر ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6509

pvc-asso.ir

آخرین تکنولوژی ها در حفاظت از سایش اکسترودر

سطوح مارپیچ و سیلندر در یک اکسترودر باید در برابر انواع ساییدگی مقاومت کنند . بنابراین بسیار مهم است که هر گونه تخریب اندازه گیری ،تجزیه و تحلیل شود و امکان انجام اقدامات اصلاحی سریع فراهم گردد.

 Extruder Experts  یک دستگاه را برای نظارت بر سایش اکسترودر معرفی کرده است. در نمایشگاه اخیر Compounding World Expo در اسن، آلمان، مدیر این شرکت گفت که این دستگاه از اسکن لیزری برای تشخیص سایش معمولی - مانند سایش و خوردگی - و سایش "غیر طبیعی" از جمله چسبندگی / اصطکاک استفاده می کند.

به گفته این شرکت Promac EBM از یک لیزر دوار برای تشخیص نواحی سایش در داخل سیلندر اکسترودر استفاده می‌کند و می تواند قطر داخلی سوراخ را به اندازه 40-140 میلی متر و در کل محدوده ساییدگی را از 100 -450 میلی متر اندازه گیری کند.

این تجهیزات - که در یک کیف قابل حمل قرار می گیرد - یک آشکارساز کوچک را از داخل سیلندر عبور می دهد. این دستگاه شامل یک دوربین با کیفیت بالا (HD)، سنسورها و یک ماژول انتقال داده WiFi است. از رایانه شخصی برای تنظیم پارامترها و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می شود. این سیستم تجزیه و تحلیلی از سطح داخلی سیلندر ارائه می دهد و مناطقی را که هم در داخل و هم در خارج از  محدوده سایش هستند برجسته می کند.

از این دستگاه می توان برای بازرسی هر دو سیلندر اکستروژن تک مارپیچ و دو مارپیچ استفاده کرد.

هدف این شرکت توسعه این سیستم با عناصر زیر است:

  • نرم افزاری برای مقایسه  اندازه گیری سایش فعلی و سوابق سایش ها
  • تصویر سه بعدی کامل از قسمت پردازش و نشان دادن رنگی مناطق سایش؛ و
  • ارتباط مستقیم با شرکت - برای سفارش سیلندر جدید در صورت نیاز

 

آلیاژهای آهن

Reifenhäuser مستقر در آلمان می گوید که آلیاژ مبتنی بر آهن R131 می تواند یک ماده ایده آل برای افزودن محافظ سایش به سیلندر باشد. Udo Nuber، مدیر فروش منطقه در بخش Reiloy می گوید: «انتخاب محافظ سایش مناسب برای سیلندر یک واحد پلاستیسایزینگ اغلب یک عمل متعادل کننده است. "

R131   می تواند با هزینه پایین محافظت از سیلندرها در برابر سایش را فراهم کند

 

خرابی های مکرر به دلیل فرسودگی زیاد  سود شما را کاهش می دهد. با این حال، تجهیزات بزرگ نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارند. اگر مواد خامی که قرار است فرآوری شوند در محدوده متوسط قرار دارند - بین آسان و بسیار سخت - پس R131 می تواند انتخاب درستی باشد - سه برابر آلیاژ استاندارد R121 محافظت در برابر سایش را بدون نیاز به سرمایه گذاری  و استفاده از یک آلیاژ مبتنی بر نیکل بسیار گران تر را ارائه می کند.

سه شرط کلی نشان می دهد که R131می تواند به دستیابی بهترین نسبت هزینه به سود کمک کند.

 اولین مورد زمانی است که برای پردازش مواد بسیار متفاوت روی یک خط برنامه ریزی می کنید، مانند پلاستیک های فنی، مواد خام با دمای بالا یا مواد با محتوای پرکننده بالا - که به  مقاومت در برابر سایش و محافظت در برابر خوردگی نیاز دارد. در اینجا، حفاظت استاندارد اغلب کافی نیست.

مورد دوم که در مورد سایش باید مورد توجه قرار گیرد؛ زمانی است که از یک آلیاژ استاندارد (R121 ) استفاده می شود. وقفه ای که برای سرویس مورد نیاز ایجاد می شود، باعث از دست رفتن ظرفیت تولید و سود کمتر می شود. در حالی که سرمایه گذاری و استفاده از یک آلیاژ مبتنی بر نیکل نامناسب است، R131می تواند به افزایش زمان کار به روشی سودآور کمک کند.

سومین مورد استفاده از یک آلیاژ بزرگ - مانند یک آلیاژ مبتنی بر نیکل که به طور موثر "بیش از حد مهندسی شده" است

R131 می تواند به مشتریان این امکان را بدهد که در پول خود صرفه جویی کنند بدون اینکه عملکرد یا زمان کار را به خطر بیندازند. نوبر گفت: «تغییر از نیکل به آهن نیز می‌تواند تأثیر مثبتی بر سایش مارپیچ‌ها داشته باشد و به شما امکان می‌دهد ازمارپیچ‌های استاندارد استفاده کنید.»

 

حفاظت از سیلندر

CA Picard تعدادی از فناوری های خود را در نمایشگاه اخیر پلاستیک ژاپن در توکیو به نمایش گذاشت.

دستگاه اندازه گیری سیلندر (BMD) با ارائه اطلاعات دقیق در مورد سایش سیلندر و ارائه گزارش های تحلیلی، کارایی عملیاتی را افزایش می دهد. این شرکت گفت: «کسانی که می‌خواهند به‌طور دائمی بهره‌ور بمانند، باید فرسودگی و سایش را در مراحل اولیه تشخیص دهند. ما می‌توانیم وضعیت سیلندرهای یکپارچه را مستقیماً روی خط اکسترودر با خدمات اندازه‌گیری سایش بررسی کنیم. سیلندر ها فقط باید تمیز و خنک شوند.»

این شرکت دوربین BMD خود را به نمایش گذاشت - که داخل سیلندرها را با وضوح بالا ضبط می‌کند.

 

تجهیزات پوشش(کوتینگ) اتریش

Extreme Coatings مستقر در ایالات متحده، یک مرکز 15000 فوت مربعی در اتریش افتتاح کرده است که کاربردهای پوشش مقاوم در برابر سایش خود را به مشتریان ارائه می دهد. این مرکز تولید، پوشش‌هایی با کارایی بالا برای مارپیچ‌های خوراک در هر دو کاربرد قالب‌گیری اکستروژن و قالب‌گیری تزریقی تولید خواهد کرد تا تقاضای رو به رشد مشتریان اروپایی را برآورده کند.

Extreme Coatings می گوید که فناوری اسپری حرارتی آن، پوشش های محافظ CarbideX مقاوم در برابر سایش و خوردگی - ساخته شده از تنگستن یا کاربید کروم - را برای اکثر مارپیچ های خوراک جدید یا تعمیر شده اعمال می کند.

این فرآیند، پوششی بدون ترک و تخلخل در ضخامت های 0.004-0.017 اینچ در هر طرف و مقدار سختی بیش از 60HRc را فراهم می کند. این شرکت ادعا می‌کند که فرمول‌های CarbideX Proline  با عملکرد جدید، دو تا سه برابر طول عمر تجهیزات را افزایش می دهد.

همچنین، Xaloy متخصص مارپیچ، یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در اوهایو، ایالات متحده برای گسترش ظرفیت تولید و ایجاد فناوری های جدید ایجاد خواهد کرد.

Cheryl Sayer، مدیر ارشد فناوری در Xaloy گفت: "ما یک عامل کلیدی برای پیشرفت در پردازش پلیمر هستیم." " این مرکز نوآوری، استاندارد جدیدی در صنعت ایجاد خواهد کرد."یکی از دستاوردهای  این شرکت در تاریخ 90 ساله تاسیس آن، شامل اولین سیلندر کاربید تنگستن است که در برابر سایش شدید و محیط های خورنده مقاومت می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد