ارسال پاسخ

۱ آذر ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6485

pvc-asso.ir

ثبات قیمت های پی وی سی در اواسط نوامبر 2023

قیمت های پلی وینیل کلراید (PVC) در هفته سوم نوامبر 2023 به علت نامشخص بودن وضعیت بازار پایین دستی ثبات جهانی را نشان دادند همچنین عرضه بیش از حد در بازار پی وی سی از اکتبر 2023 حرکت قیمتی PVC را محدود کرد.

بر اساس بینش اخیر، بحران تورم، به ویژه تأثیر آن بر هزینه های مسکن ، موانعی را برای صنعت ساخت و ساز که بازار قابل توجهی برای PVC است،ایجاد کرده است. این امر مسیر قیمت این کالا را در نیمه اول نوامبر 2023 مهار کرده است.

در هفته دوم نوامبر 2023، قیمت نقدی داخلی PVC در چین ابتدا کاهش یافت و سپس افزایش یافت. به طور کلی، قیمت در این هفته در بازار  این منطقه تثبیت شد، زیرا جو بازار پایین دستی با استعلام های بیشتر و افزایش تولید آزمایشی از تولیدکنندگان پی وی سی این منطقه نسبتاً فعال بود. از دیدگاه بالادستی، قیمت پایانی قرارداد آتی اولیه نفت خام WTI ایالات متحده 4.9 درصد در هر بشکه کاهش یافت. به طور مشابه، قیمت تسویه قرارداد اصلی آتی نفت خام برنت 77.42 دلار در هر بشکه بود که کاهش 4.6 درصدی نشان داد و باعث کاهش بیشتر در مسیر قیمت PVC شد.

در بازار اروپا، وضعیت هزینه های ورودی بالا و نرخ استفاده  پایین از ظرفیت در این هفته منجر به رکود قیمت پی وی سی در میان تقاضای ناکافی شد. در همین حال، برخی از بازیگران تولید PVC  در اروپا ، نرخ تولید را کاهش داده‌اند و طبق آخرین تحلیل‌ها، کارخانه‌های خاصی برای تعطیلی مورد بحث قرار خواهند گرفت. تورم و نرخ بهره بالا و مداوم باعث کاهش تقاضای پایین دستی برای PVC در طول سال شد. علاوه بر این، رشد اولیه قیمت نفت منجر به هزینه‌های زیان آور تولید برای تولیدکنندگان مواد شیمیایی در امتداد زنجیره تامین اتیلن شد و برخی را وادار کرد تا تولید را متوقف کنند یا اقدامات منطقی را بررسی کنند.

به گفته ChemAnalyst ، قیمت پی وی سی جهانی در ماه های آینده در میان عدم اطمینان از وضعیت بازار  پایین دستی شتاب بیشتری خواهد گرفت. طبق بینش‌ها، در سه ماهه اول سال 2024 احتمالاً شاهد بهبودی برای بازار پایین دستی PVC نخواهیم بود. علاوه بر این، انتظار می‌رود قیمت اتیلن بالادستی در هفته‌های آینده همراه با نوسانات قیمت‌های آتی نفت خام افزایش یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد