ارسال پاسخ

۳۰ آبان ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6479

pvc-asso.ir

توسعه بازار جهانی نرم کننده های زیستی با نرخ رشد سالانه 7.2 درصد برای دوره پیش بینی 2023-2030

پلاستی سایزرهای زیستی، نرم کننده هایی مبتنی بر مواد زیستی هستند که به عنوان یک افزودنی برای تعیین خواص فیزیکی پلیمرها و مواد عمل می کنند. زیست تخریب پذیری و کمپوست پذیری نرم کننده های زیستی به جز منبع مواد اولیه، بیشتر به ساختار شیمیایی بستگی دارد .

نرم کننده های زیستی به دلیل خواص منحصر به فرد خود از جمله نیاز به مواد کمتر برای رسیدن به اهداف عملکردی، پایداری حرارتی بهتر، نیاز به استابلایزرهای کمتر، فیوژن سریعتر و بسیاری دیگر از شاخص های عملکرد کلیدی ، در تولید محبوبیت پیدا کرده اند.

تخمین زده می شود که بازار جهانی نرم‌کننده‌های زیستی با CAGR بالای 7.2% در دوره پیش‌بینی 2023-2030 رشد کند. انتظار می‌رود که رشد این بازار، به دلیل افزایش تقاضا از سوی صنایع داروسازی، بسته‌بندی، کالاهای مصرفی، خودرو ، حمل و نقل و ساختمان سازی باشد.

نرم کننده های زیستی در تولید طیف گسترده ای از اقلام روزانه از جمله کفپوش، پوشاک، سیم، کابل، کالاهای ورزشی، اسباب بازی ها، مصالح ساختمانی و غیره انقلابی ایجاد کرده اند.

پی وی سی سخت و انعطاف پذیر که عمدتاً در صنایع سیم و کابل، خودروسازی و ساخت و ساز استفاده می شود، بیش از 85 درصد از کل نرم کننده های اروپایی را مصرف میکند. نرم کننده های متعددی نیز در کاربردهای غیر پی وی سی مانند رنگ، محصولات لاستیکی، چسب ها و درزگیرها استفاده می شود.

نرم کننده ها از جمله مواد شیمیایی هستند که به دلیل استفاده گسترده از آنها سخت ترین آزمون ها را برای تایید ایمنی سلامتی و زیست محیطی پاس کرده اند. خاص ترین مقررات ایمنی محصول در جهان، REACH، استفاده ایمن از نرم کننده ها را در اروپا ممکن می سازد.

بازار نرم‌کننده‌ها در چند سال گذشته رشد بی‌سابقه‌ای را نشان داده است. با این حال، عوارض جانبی مرتبط و مقررات سختگیرانه منجر به تقاضا برای نرم کننده های زیستی شده است. اگرچه نرم کننده های زیستی دارای طیف گسترده ای از مزیت ها هستند، اما سهم تولید نرم کننده های زیستی در صنعت نرم کننده بسیار کمتر است. هزینه بالای تولید نرم کننده های زیستی، عامل اصلی رشد صنعت نرم کننده های سنتی است که چالش‌های بزرگی را برای رشد کامپاندهای دیگر ایجاد می‌کند.

بازیگران کلیدی مختلف در کشورهایی مانند هند و چین به سمت نرم‌کننده‌های زیستی روی آورده‌اند. با این حال، اکثر محصولاتی که آنها تولید می کنند هنوز هم مبتنی بر مواد نفتی است. سرمایه‌گذاری کمتر بدون پشتیبانی تحقیق و توسعه به نرم‌کننده‌های سنتی کمک کرده تا در این دوره پیش‌بینی بر بازار تسلط پیدا کنند.

بازیگران اصلی مختلفی مانند AG جهانی و شرکت‌های تولیدی مانند Cargill که وارد  این صنعت شده‌اند و اخیراً Biovero®، اولین نرم‌کننده زیستی خود را در سال 2021 تولید کرده‌اند، در حال سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند.

علاوه بر این، در سال 2021، Perstorp، پیشگام در بازار PVC، Emoltene100pro را معرفی کرد. این محصول یک نرم کننده بادوام بر اساس مواد تجدید پذیر است. این محصول یک فتالات دی پروپیل هپتیل (DPHP) است که به طور ویژه برای حمایت از منابع تجدید پذیر و بازیافتی و کاهش انتشار دی اکسید کربن در سراسر زنجیره ارزش طراحی شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد