ارسال پاسخ

۳۰ مهر ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6400

pvc-asso.ir

اصلاح زنجیره ارزش PVC

تلاش‌‌‌ها برای بهبود تولید در زنجیره ارزش محصولات پتروشیمیایی با محوریت پی‌وی‌سی ادامه دارد و تاکنون به نتایج مطلوبی رسیده است.

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از انجمن لوله و اتصالات‌ PVC؛ شرکت پتروشیمی آبادان میزبان هیاتی متشکل از نمایندگان انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی‌‌‌وی‌‌‌سی،  شرکت تعاونی پی‌‌‌وی‌‌‌سی ایرانیان و همچنین شرکت تعاونی پی‌‌‌وی‌‌‌سی مجد جی اصفهان بود تا ضمن بازدید میدانی از این پتروشیمی،  تغییرات صورت‌گرفته در فرآیند تولید پی‌‌‌وی‌‌‌سی به منظور بهبود کیفیت این محصول را از نزدیک مشاهده کنند.

هیات بازدیدکننده در سفر خود به آبادان که با هدف رفع مشکل تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی‌وی‌سی،  در کنار تقویت تعامل با تامین‌کنندگان صورت گرفت،  شاهد نتایج پیگیری‌‌‌ها و مهم‌تر از آن اراده مدیریت پتروشیمی آبادان برای تغییر در فرآیندها و اصلاح کیفیت تا نقطه مورد اشتراک با تولیدکنندگان بود که این موضوع مهم در صورت‌جلسه طرفین هم به امضا رسید.

 

کیفیت PVC S-۵۷ اصلاح شد

بر اساس این گزارش،  «امید بچاری» مدیرعامل پتروشیمی آبادان از بهبود کیفیت پودر پی‌‌‌وی‌‌‌سی خبر داد و گفت: دمای بخار ورودی با اصلاح هیترها افزایش یافته و رطوبت پودر پی‌وی‌سی به صورت کامل اصلاح شده است. بچاری گفت: ما برای این کار کوره‌های موردنیاز را سفارش دادیم تا دمای بخار ورودی تنظیم شود. همچنین تغییر بسته‌بندی از پاکت‌های کاغذی به کیسه‌های پلی‌اتیلنی و تغییر تامین‌کننده پاکت‌های بسته‌بندی هم از دیگر اقدامات اعلامی بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پالت‌های چوبی را به پالت‌های پلاستیکی تغییر دادیم. در بسته‌بندی محصول هم تلاش کردیم تا از پاکت‌های با‌کیفیت یا پاکت‌هایی از جنس پلی‌اتیلن استفاده کنیم تا از ریزش پودر جلوگیری شود.

بچاری درباره زمینه‌های همکاری شرکت پتروشیمی آبادان با انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی‌وی‌سی  توضیح داد: با ایجاد یک کارگروه مشترک،  نماینده‌ای از سوی پتروشیمی آبادان به انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی‌وی‌سی معرفی می‌شود تا با همکاری مشترک میان دو طرف،  مسائل فنی به اشتراک گذاشته شود و به تولید یک محصول مطلوب و مورد نظر مصرف‌کنندگان دست یابیم.

 

نباید به کف استاندارد PVC بسنده کرد

عباسعلی متوسلیان رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی‌وی‌سی نیز ضمن یادآوری مشکلات کیفی رزین پی‌وی‌سی آبادان،  ارائه نتایج آزمون‌های کامل مواد اولیه و خسارت‌هایی که به صنایع پایین‌دست وارد شده است،  با اعلام حمایت از پتروشیمی آبادان گفت: اعضای انجمن لوله و اتصالات پی‌وی‌سی همیشه خریداران عمده محصول آبادان بوده‌اند و همواره حداکثر تلاش خود را در همراهی با این تامین‌کننده قدیمی کشور معطوف داشته‌اند. امروز هم اگر مشکلات کیفی پودر پی‌وی‌سی آبادان مرتفع شود،  شاهد حمایت مجدد این صنعتگران و خرید از پتروشیمی آبادان خواهیم بود. بیژن سحرناز نایب رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی‌وی‌سی نیز از پذیرش مشکل توسط مدیران و کادر فنی پتروشیمی آبادان به عنوان نکته‌ای بسیار مثبت و امیدبخش در ارتقای کیفیت و سطح همکاری تامین‌کننده با تولیدکنندگان پایین‌دستی نام برد.

 


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد