ارسال پاسخ

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n64

pvc-asso.ir

حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد

وزارت نیرو سرمايه پروژه هایی که موجب صرفه جویی در آب و برق شود را از محل صرفه جویی‌های آب و برق تامین خواهد کرد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، جانباز، مدیر آب و فاضلاب کشور در نشست هم اندیشی چشم انداز فرصت های مشارکت بخش خصوصی در مدیریت آب و فاضلاب که عصر روز گذشته 5 مهر ماه در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، بيان كرد که ما در بیشتر موارد با استفاده از توان داخل به تاسیسات مورد نیاز دست یافته‌ایم، ايشان گفت: طی سال های گذشته با اتکا به توان داخل و تجارب متخصصان بخش خصوصی و با حمایت های وزارت نیرو توانستیم به تاسیاست مورد نیاز آب و فاضلاب به غیر از اقلام محدودی، در داخل ایران برسیم.

 

وی با بیان این که ما مشکل جدی در خدمات رسانی نداشته‌ایم ایم، گفت: این موضوع جای قدردانی دارد که بخش خصوصی و صنعت هماهنگی لازم در این زمینه را داشته اند.

 

جانباز با اشاره به جلسه‌های مشترک با شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه گفت: تاکید ما در این جلسه‌ها بر حمایت از بخش خصوصی در شرایط گشایش پس از تحریم است.

 

وی در این زمینه ادامه داد: بنده در جلسه‌های مزبور اظهار کرده‌ام که شرط حضور آنها در ایران، مشارکت با بخش خصوصی است و این بخش اجبار حضور آنها است. برای این موضوع هم کمیته‌های مشترک ایجاد شده است تا به این مهم دست یابیم که به چه روشی حضور شرکت‌های ایرانی پررنگ شود.

 

جانباز این اطمینان را داد که حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

 

مدیران آب، در مدیرت خود تجدیدنظر کنند

 

میدانی معاون آب وزیر نیرو نیز در این نشست در خصوص مشکلات آبی کشور گفت: در حال حاضر در اول سال آبی 94 و 95 قرار داریم و سال گذشته نیز كه در امتداد 15 سال خشکسالی گذشته بود ، میانگین بارش حدود ١٩٧ ميليمتر بود در حاليكه در طول سال‌های متمادی خشکسالی اين ميانگين حدود 240 میلیمتر بوده است.

وی گفت: ایران نیز تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار گرفته است، هم از لحاظ افزایش میانگین دما و هم تغییراتی که در الگوی بارش به وجود آمده است.

 

میدانی گفت: حتی با وجود پدیده الینو، هنوز پیش بینی های علمی در این زمینه وجود ندارد و حتی اگر سال پر آبی هم پیش روی باشد، اما به دلیل 15 سال خشکسالی متوالی، مشکلات آبی ما همچنان پا برجا خواهد بود.

 

میدانی با تاکید بر تجدیدنظر مدیران آب در مدیریت خود بر اساس مطالعات تطبیقی گفت: باید در این زمینه به سمت مدیریت به هم پیوسته منابع آب حرکت کنیم. در این خصوص مدیران آب کشور باید یک رویکرد مشارکت جویانه داشته باشند.

 

وی در این زمینه توضیح داد: در رویکرد مشارکت جویانه همه ذینفعان و مصرف کنندگان باید در دایره مدیریت و بخش های مرتبط با آب قرار گیرند تا بتوان به یک مدیریت کارآمد دست یافت.

 

میدانی در بخش دیگری از سخنان خود هشدار داد: چنان چه با همین رویه کار تداوم یابد ما نه تنها تمام منابع آبی زیرزمینی، بلکه آب های سطحی خود را هم از دست خواهیم داد؛ البته راه حل این موضوع صرفا پروژه های عمرانی نیست، بلکه ضروری است که صنایع به سمت ساخت تصفیه خانه و مواردی از این دست حرکت کنند.

 

میدانی همچنین عنوان کرد که وزارتخانه برای پروژه هایی که موجب صرفه جویی در آب و برق شود، سرمایه آن را از محل صرفه جویی‌های آب و برق تامین خواهد کرد.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد