ارسال پاسخ

۲۵ مهر ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6391

pvc-asso.ir

تعامل استاندارد با تشکل های تخصصی، شاه کلید استقرار استاندارد در کشور

ادارات استاندارد به تنهایی و بدون استفاده از توان تخصصی انجمن ها، ابزار و ‌امکانات لازم برای استقرار کیفیت محصولات در بازار را ندارند. روز دوشنبه ۲۴ / ۰۷/ ۱۴۰۲ ، مدیر کل استاندارد استان تهران در نشستی مشترک با تعدادی از اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و‌اتصالات پی وی سی و برخی مدیران آن اداره کل، ضمن تبریک هفته استاندارد به ارائه گزارشی از آمار و روند ارتقای فرآیندهای استاندارد در بخش های مختلف از جمله استاندارد سازی، شفافیت، ارزیابی انطباق، هوشمندسازی و سایر بخش ها پرداخت.

نمایندگان انجمن ضمن معرفی تشکل ، فعالیت ها و سوابق کاری آن به ارایه گزارش مختصری از خدمات ، همکاری ها و تعاملات انجمن لوله و اتصالات پی وی سی با سازمان ملی استاندارد و ادارات کل استانها و‌ در راس آنها، اداره کل استاندارد استان تهران از حداقل ۱۵ سال قبل مبادرت ورزید و بر فراهم بودن امکان استفاده ادارات استاندارد از توان تخصصی این تشکل و نتایج فعالیتها و سنجش های مداوم و دوره ای آن در ارزیابی انطباق محصولات مختلف لوله و‌اتصالات پی وی سی تاکید کرد.
همچنین ضمن یادآوری دوره های مختلف آموزشی و سمینارهای تخصصی مشترک برگزار شده با اداره کل استان تهران در قالب تفاهم نامه های مشترک چندین ساله ، تقویت تعاملات فی مابین با هدف ارتقای استاندارد و کیفیت محصولات در کشور را ضروری دانست.
طاهری و همکارانش در این نشست اعلام کردند با توجه به تنوع محصولات و‌ محدودیت امکانات استاندارد در بخش خای مختلف نظارتی، این حضور انجمن و ارزیابی های کیفی در چهارچوب روشها و دستورالعمل های استاندارد با نظارت نمایندگان آن نهاد نظارتی است که امکان کنترل کیفیت محصولات را در بازار فراهم کرده و از تخریب صنعت بوسیله تولیدکنندگان زیرپله ای جلوگیری می کند.

در جمعبندی این جلسه ضمن اعلام آمادگی انجمن برای توسعه همکاری ها با کلیه ادارات استاندارد کشور و از جمله استاندارد استان تهران، مقرر شد در بک جلسه تخصصی، مبانی همکاری ها و توسعه تعاملات مجددا بررسی و مورد توافق طرفین جهت اجرا قرار گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد