ارسال پاسخ

۲۹ مرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6264

pvc-asso.ir

تحلیلی بر اقدامات انجمن لوله و اتصالات PVC در مسیر کیفیت PVC – S57

رزین PVC  که در سال 1338 و از درگاه پتروشیمی آبادان وارد سبد محصولات پتروشیمیایی ایران شد، به سرعت جای خود را بعنوان یک ماده ارزشمند درتولید محصولات مختلف پلیمری و از همه مهمتر لوله و اتصالات PVC درکشور باز کرد

پی وی سی S57 بعنوان گرید اختصاصی تزریق اتصالات PVC و یکی از گریدهای تولیدی پتروشیمی آبادان ، حداقل در 10 سال اخیر چالش های بسیاری را برای تولید کننده اتصالات به همراه داشته است . انحصار تولید این گرید به پتروشیمی آبادان و مشکلات خط تولید این شرکت از مسائلی بوده است که طی صدها نامه انجمن و در ده ها جلسه اختصاصی با سازمانهای ذیربط مورد اعتراض و بحث قرار داشته است .

در تاریخ 1402/04/21  شرکت لوله سازان رزاقی با دریافت محموله جدیدی از PVC-S57 آبادان و به همراه آن کوهی از مشکلات کیفی، رطوبت بالا ، پارگی کیسه ها و هدر رفتن بخش زیادی از محموله خریداری شده ، این مشکل را به دفتر انجمن انتقال دادند.

پیرو آن سایر شرکتهای عضو انجمن هم مشکلات عدیده خود از محموله های PVC-S57 خریداری شده مطرح کردند.  انجمن لوله و اتصالات PVC بلافاصله و از درگاههای مختلف، موضوع را مورد اعتراض و پیگیری قرار داد و با ارسال رونوشت اعتراضات به کلیه سازمانهای ذیربط ، خواستار رسیدگی و رفع مشکل شد.

در این راستا ضمن دریافت نامه پشتیبانی سازمان حمایت از این اعتراض و ضرورت پیگیری موضوع توسط کمیته تخصصی پتروشیمی ، دفتر توسعه صنایع تکمیلی هم پیگیر شد و اقدام به برگزاری نشستی با حضور نمایندگان انجمن لوله و اتصالات PVC ، تعاونی پی وی سی ایرانیان پتروشیمی آبادان ، انجمن کارفرمایان پتروشیمی ،شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در تاریخ 1402/05/23 نمود .

در جلسه مورخ دوشنبه 1402/05/23، نمایندگان انجمن لوله و اتصالات PVC  با تمام توان خود به ارائه اعتراضات محکم ، مستند و مستدل در خصوص مشکلات کیفی PVC-S57 ، بر اساس نتایج آزمون های مختلف این محصول ، پرداختند و ضمن اشاره به تاریخچه این مشکلات و اعتراضات و عدم رفع بی کیفیتی این گرید از PVC علیرغم قول های مساعد مدیریت های مختلف پتروشیمی آبادان طی ده سال گذشته ، خواستار حل مشکل تولید کنندگان اتصالات PVC شدند .

ارائه مستندات قوی و مستدل راهی جز تسلیم و قبول مشکل برای مدیران آبادان باقی نگذاشت . به گونه ای که مقرر شد ضمن تـوقف تولید S-57 بـا خط تـولید دارای مشکل، و اقـدام به رفع کـامل نقص خط ، این پتروشیمی راسا" واردات PVC-S57 و تامین این گرید را برای بازار مصرف بر عهده گیرد.

انجمن لوله و اتصالات PVC هم متعهد خرید 10 هزار تن PVC-S57 وارداتی در فاز اول واردات پتروشیمی آبادان توسط اعضای صنف و صنعت شد .

با وجود پایان این جلسه با نتایج نسبتا" مطلوب برای صنایع پایین دستی ، پیگیری های اکید تا زمان حل کامل مساله همچنان برای انجمن جاری خواهد بود .

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد