ارسال پاسخ

۱۶ مرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6220

pvc-asso.ir

حرکت به سمت شبکه های تامین آب زیستی/ اولین لوله پی وی سی زیستی که در هلند نصب شد

لوله های پی وی سی برای شبکه های آبرسانی بسیار مورد تقاضا هستند زیرا قابل اعتماد و بادوام بوده و دارای حمل و نقل آسان هستند. امروزه لوله های پی وی سی نیز می توانند بدون استفاده از منابع فسیلی و با منابع تجدیدپذیر تولید شوند. در دسامبر2022، اولین خط لوله تامین آب پی وی سی زیستی در هلند در شهر برابانت Oirschot نصب شد. عملی شدن این پروژه، در نتیجه همکاری نزدیک Pipelife و Brabant Water است.

ساخت شبکه های تامین آب پایدار

Brabant Water یک شرکت خدمات آب هلندی است که به 2.6 میلیون مشتری در جنوب هلند خدمت رسانی می کند. این شرکت متعهد به تامین شبکه های آب ایمن و قابل اعتماد است.

سال گذشته، Brabant Water احتمالات استفاده از لوله‌های پی وی سی با منبع پایدار را برای یک پروژه آبرسانی در Oirschot بررسی کرد. از آنجایی که استانداردهای فعلی استفاده از پی وی سی بازیافتی را در شبکه های آب آشامیدنی پوشش نمی دهد، Brabant Water به Pipelife هلند مراجعه کرد و در مورد خطوط لوله مبتنی برمواد زیستی پرس و جو کرد.

تیم Pipelife از تولید و تامین 400 متر لوله پی وی سی 63 میلی متری مورد نیاز شبکه استقبال کرد. این لوله‌ها که از پی وی سی  مبتنی بر مواد زیستی ساخته شده‌اند، در دسامبر سال گذشته با موفقیت نصب شدند و اولین خط لوله زیستی  تامین آب را در کشور ایجاد کردند.

لحظه ای مهم برای صنعت پی وی سی

نمایندگان Brabant Water و Pipelife در محل نصب بودند که  این خط لوله تاریخی در زمین کار گذاشته شد.

Hanneke van de Ven، مدیر توزیع در Brabant Water اظهار داشت: "با این پروژه، ما می خواهیم راه را برای مواد پایدارتر در بخش آب هموار کنیم." از نظر ترکیب، این لوله دقیقاً مشابه لوله پی وی سی استاندارد است، اما مواد اولیه آن زیستی است.

برای تولید خطوط لوله زیستی، مواد خام مورد استفاده برای PVC از منابع فسیلی نیست، بلکه از منابع تجدیدپذیر مانند نیشکر یا خمیر چوب یا روغن پخت و پز استفاده می شود.

Aart Jan van der Meijden، مدیر عامل Pipelife هلند، اضافه کرد: صرفه جویی خالص دی اکسید کربن می تواند تا 90٪ باشد.

تولید لوله های زیستی برای پروژه Oirschot به لطف همکاری تثبیت شده Pipelife با تامین کننده مواد خام Inovyn امکان پذیر شد. این شرکت از خمیر چوب باقی مانده به عنوان ضایعات صنعت جنگل برای ساخت پی وی سی با گرید تخصصی و زیستی بر اساس مفهوم تعادل جرم استفاده می کند.

این ماده مشابه PVC معمولی است و دارای همان خواص شیمیایی و مکانیکی از جمله ایمنی و بهداشت بالا ، مقاومت در برابر خوردگی، عمر مفید عالی و قابلیت بازیافت است. در پروژه Oirschot، با استفاده از این سیستم لوله کشی زیستی، کاهش کل 77.7٪ در انتشار گازهای گلخانه ای حاصل شد.

در حال حاضر، مواد زیستی هنوز گرانتر از مواد معمولی هستند. اما انتظار می‌رود که قیمت‌ها کاهش یابد زیرا بازار به سمت راه‌حل‌های زیرساختی پایدار حرکت می‌کند و تقاضا برای PVC منتسب به زیستی همچنان در حال رشد است.

هر دو شرکت اکنون در حال کار بر روی پروژه‌های بعدی هستند و شبکه Brabant در سال جاری دارای لوله‌های آب با ویژگی‌های زیستی بیشتری خواهد بود.

همانطور که van der Meijden اشاره می کند، این مواد دارای عمر مفید بالقوه تا سه قرن است، که آن را برای دستیابی به اهداف چرخشی( اقتصاد دایره ای) در صنعت ساخت و ساز بسیار مهم می کند.

یک لوله پی وی سی می تواند عمر خود را به عنوان یک لوله تحت فشار برای آب آشامیدنی یا گاز شروع کند. پس از یک عمر تقریباً 100 سال، می توان آن را به یک لوله محافظ کابل که عمری 100 سال دیگر دارد، بازیافت کرد. در نهایت، همان لوله  می تواند دوباره بازیافت شود و در تولید لوله فاضلاب استفاده شود که عمر مفید آن 100 سال بیشتر است. حلقه ضعیف از نظر پایداری استفاده از مواد خام فسیلی برای تولید اولین لوله است. با تغییر به مواد زیستی ، ما این مشکل را حل می کنیم و چرخه را می بندیم."

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد