ارسال پاسخ

۲۱ تير ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6145

pvc-asso.ir

امتیاز ویژه ترکمنستان به تجار ایرانی

ترکمنستان به تجار ایرانی که در این کشور آماده عرضه مصالح ساختمانی و مواد غذایی هستند؛ فضای نمایشگاهی رایگان ارائه می‌کند.

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از اکوایران، موضوع چراغ سبز ترکمنستان به تجار ایرانی را رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد اعلام کرد.

مازیار زند، گفت: بخش خصوصی ترکمنستان برای در اختیار گذاشتن فضایی برای فروش محصولات مصالح ساختمانی ازجمله میلگرد و مشتقات فولادی ایران، سیمان، محصولات باغی و سنگ‌های ساختمانی و کاشی با برند اتاق بجنورد در این ناحیه صنعتی، اعلام آمادگی کرد.

زند که اخیرا به ترکمنستان سفر کرده بود؛ ادامه داد: طرف ترکمنستانی پذیرفته که دو فضای متفاوت دیگر نمایشگاهی را برای میوه و صیفی‌جات و مواد غذایی به‌صورت رایگان در اختیار طرف ایرانی قرار دهند.

بخش خصوصی دو کشور همچنین به دنبال گشایش بازارچه مشترک و گذر مرزی پرسه سو هستند. در مجموع ایران و ترکمنستان درحال حاضر به دنبال افزایش تعاملات تجاری و همکاری‌های اقتصادی، گمرکی، گردشگری و ... هستند.

اوایل خرداد سال جاری بود که  « سیدمحمد آقامیری » سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با « آنا گلدی یازف میرادف» معاون رییس کابینه وزرا در امور کشاورزی و منابع آبی کشور ترکمنستان گفت: انتظار می رود با توسعه روابط تجاری بین دو کشور در بخش کشاورزی بتوانیم حجم مبادلات تجاری را از ۹۰ میلیون دلار به ۴۰۰ میلیون دلار در سال جاری برسانیم.

البته تقریبا دو هفته قبل در  هشتم تیر ماه، «غلامعباس ارباب خالص» سفیر ایران در عشق‌آباد از افزایش ۵۵ درصدی حجم تجارت ایران و ترکمنستان در سال جاری میلادی خبر داد و گفت: برآورد شده است که حجم تجارت ۲ کشور از ۴۶۰ میلیون دلار بگذرد و به ۶۰۰ میلیون دلار در سال جاری افزایش یابد.

سیاستی که به باور کارشناسان تحقق آن دور از دسترس نیست. اما به دلیل موانع زیادی که در جریان تولید و صادرات است بعید است این رقم در سال جاری محقق شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد