ارسال پاسخ

۱۷ خرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6043

pvc-asso.ir

تقاضای ضعیف و چالش های اقتصادی باعث کاهش قیمت پی وی سی در آمریکای شمالی در می 2023 شد

در می 2023، قیمت های پلی وینیل کلراید (PVC) آمریکای شمالی کاهش یافت. این روند به عوامل مختلفی از جمله تقاضای نرم در مواد اولیه PVC مصرفی در بخش ساخت و ساز در بازار ایالات متحده و چالش‌های تولید، همچنین نوسانات قیمت‌های اتیلن بالادستی در طول این ماه نسبت داده می‌شود که بر پویایی قیمت‌گذاری PVC تأثیر می‌گذارد.

قیمت پی وی سی در این منطقه در ماه می پس از دو ماه متوالی کاهش یافت. علاوه بر این، علیرغم مشکلات تولیدی که تولیدکنندگان بزرگی مانند Formosa Plastics Corp. USA و Westlake Corp با آن مواجه هستند، تقاضای PVC همچنان کند باقی مانده است. تضعیف تقاضا را می توان در درجه اول به کاهش سرعت ساخت و ساز مسکونی در ایالات متحده نسبت داد، که بخش قابل توجهی از مصرف PVC را از طریق استفاده از آن در لوله ها، سایدینگ و سایر محصولات مرتبط با ساخت و ساز تشکیل می دهد.

افزایش اخیر نرخ بهره تاثیر منفی بر بازار ساخت و ساز داشته و در نتیجه تقاضای پی وی سی را کاهش داده است. این دینامیک بازار، چالش‌های پیش روی صنعت پلاستیک را در انطباق با شرایط اقتصادی در حال تغییر و الگوهای تقاضا برجسته می‌کند. با افزایش هزینه استقراض، بخش ساخت و ساز که به شدت به نرخ بهره حساس است، تحت تأثیر قرار می گیرد. این شرایط مالی محدود و تورم که قدرت خرید مصرف کنندگان را کاهش میدهد، منجر به کاهش فعالیت در بخش های مختلف می شود که بر حرکت قیمت PVC در آمریکای شمالی تأثیر می گذارد.

بر اساس آخرین نشست فدرال رزرو، این انتظار وجود دارد که اقتصاد ایالات متحده در پایان سال جاری وارد یک رکود خفیف شود. پیش‌بینی می‌شود که سخت‌تر شدن شرایط اعتبار بانکی و شرایط مالی سخت از قبل به احتمال زیاد به این رکود اقتصادی دامن بزند. با این وجود، در این نشست همچنین به بهبودی با سرعت متوسط پس از رکود اشاره شد.

به گفته ChemAnalyst، انتظار می‌رود که قیمت پی وی سی در ژوئن 2023 به دلیل کاهش پیش‌بینی‌شده سفارشات بخش ساخت‌وساز در آمریکای شمالی به دلیل تضعیف اعتماد مصرف‌کننده در میان چالش‌های اقتصادی در بازار این منطقه، روند نزولی خود را ادامه دهد.

جدول زیر عرضه و تقاضای جهانی را از سال 2021 تا سال 2030 نشان می دهد

تقاضای جهانی برای PVC از 48.5 میلیون تن در سال 2021 به 46.8 میلیون تن در سال 2022 کاهش یافت. با این وجود، انتظار می رود تقاضای جهانی پی وی سی در سال 2023 به 47.6 میلیون تن و به دنبال آن به 49.5 میلیون تن در سال 2024 و 51.6 میلیون تن در سال 2026 افزایش یابد.

اهمیت بازار PVC ایالات متحده

منابع صنعتی پیش‌بینی می‌کنند که ایالات متحده حدود 10 درصد در مصرف پی‌وی‌سی جهان مشارکت دارد و از این طریق پس از چین که تقریباً 44 درصد سهم را در اختیار دارد، دومین جایگاه مصرف‌کننده بزرگ را به خود اختصاص می‌دهد. اروپای غربی و شبه قاره هند به ترتیب 9 و 8 درصد از مصرف پی وی سی جهان را به خود اختصاص داده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد